Toon posts:

[BC3] Propellerheads Reason met MIDI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem in Reason. PC met daarin een creative PCI-128.

Bij audio setup kun je kiezen voor 3 mogelijkheden.

* MME pci128
* DX primary
* DX ess1327(? nummer weet ik niet precies meer)

Die MME driver heeft een hele hoge latency (400 ms) dus die wil ik niet gebruiken. Dus ik stel een Direct-X driver in (60 ms).

Maar dan doet m''n MIDI het niet. Dan geeft hij dat de midi poort al door een andere applicatie gebruitk wordt. Stel ik de audio in op de MME driver dan doet de MIDI het wel, maar dan met zo''n hoge latency dat het niet werkbaar is.

Verwijderd

Als je met midi wilt werken gebruik dan een tooltje die softwarematig meerdere midi devices aanmaakt (bijvoorbeeld hubi''s loopback device).

Wat wil je precies aansturen vanuit Rewire ? Of wil je rewire vanuit een sequenser aansturen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee voorlopig nog niets met rewire.

Ik wil een MIDI keyboard aansluiten om Reason aan te sturen. Dus een beetje met de Synth pingelen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
speedphreak ???

ne-one??

Verwijderd

Ik zou dan eerst even nagaan door welke applicatie die midipoort wordt gebruikt.
Latency van 400ms is inderdaad waardeloos :)
Als je geen midi poort tot je beschikking krijgt probeer dan eens zo''n tooltje waar ik het over had (die softwarematig meerdere midipoorten maakt). hubi''s loopback device bijvoorbeeld.
succes

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, beetje vaag probleem. Ik gebruik ook reason, en stuur hem aan met m''n synthesizer. Ik heb alleen wel een 2e geluidskaart (Gina by Echo) met ASIO drives, dus daar zou een verschil in kunnen zitten. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik DX-drivers gebruik van m''n Sblive.
Als ik een oplossing vind, dan zal ik het je zo snel mogelijk laten weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten waardoor die midipoort onde DX bezet gehouden wordt, er staat voor de rest geen audio applicatie open. Ik had ook al alle joystick drivers weggeknikkerd en dat hielp ook niet.

Moet binnenkort toch ff een verse install doen dus dan kan ik meteen ff testen oftie het dan wel doet.

Zal ik het eerst met DX-7 proberen voordat ik DX-8 installeer.

En waar kan ik die HUBI''s loopback device downen?
Pagina: 1