[BC3] Divx op AMD K6-2 366 HELP!

Pagina: 1
Acties:

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Topicstarter
zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik divx films niet vloeiend draaiend krijg?!

wat ik mij kan herinneren is dat het wel gedraaid heeft, in iedergeval met video cd''s maar volgens mij ook met divx.
nu heb ik net een schone install na whistler gedaan omdat die alle divx films op z''n kop zet |:(

systeem configuratie is
Laptop Toshiba 2060
S3 Virge MX/DX?
64 Mb ram
AMD 366
ik draai de films wel vanaf hd! :)
/nu met win 98 ipv whistler/

Verwijderd

Die processor is gewoon te weinig... Het minimum is wel een k6-2 450, al zijn er ook lui die beweren dat het wil op een 400...
En voor de nieuwste divx codecs (worden nog vrijwel niet gebruikt) is zelfs een 500 niet genoeg :(

Bovendien zullen die videokaart en dat beetje ram de zaak er ook niet beter op maken... Ben bang dat je op dit systeempje wel een heleboel moet upgraden om divxjes te draaien (nieuwe processor, nieuwe videokaart, minstens 64 mb erbij)

Verwijderd

Ik heb met mijn 2e systeem (AMD K2 450 MHz) ook problemen om DivX goed af te spelen. Ik heb echter in de players review op divx-digest gelezen dat Redz Divx player bijzonder weinig processor capaciteit vergt. Ik heb deze geinstalleerd, en hij werkt prima !
De speler zelf heeft totaal geen optie''s maar is wel perfect om DivXjes op een wat "zwakker" systeem te spelen. Zelfs beter als BSplayer, die toch zwaar mijn voorkeur heeft.
Wat ook aardig wil helpen is het beeldformaat met Virtual Dub terug te brengen tot 2:1. Je kunt dan de film gewoon op fullscreen bekijken, alleen de beeldkwaliteit neemt uiteraard wel af, maar niet zodanig dat het hinderlijk wordt!
Ik heb dit systeem op mijn slaapkamer staan, en kijk er nu tot volle tevredenheid DivXjes mee!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Op vrijdag 06 april 2001 01:05 schreef PsyFlux het volgende:
Die processor is gewoon te weinig... Het minimum is wel een k6-2 450, al zijn er ook lui die beweren dat het wil op een 400...
En voor de nieuwste divx codecs (worden nog vrijwel niet gebruikt) is zelfs een 500 niet genoeg :(

Bovendien zullen die videokaart en dat beetje ram de zaak er ook niet beter op maken... Ben bang dat je op dit systeempje wel een heleboel moet upgraden om divxjes te draaien (nieuwe processor, nieuwe videokaart, minstens 64 mb erbij)
Best moeilijk om een laptop te upgraden 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 12:37 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Best moeilijk om een laptop te upgraden 8-)
Yep, zal in elk geval wel een ingebouwd videokaartje hebben... Dus dan moet je al een flinke processor hebben om dat weer recht te trekken.

• SjOuKeS
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Topicstarter
:)
ja ik druk niet zo een nieuw processor in me laptop :+
maar die andere player draait hier behoorlijk beter, maar nog niet zoals ik het wil hbb.
had het spulletje nodig voor een feestje laptop en beamer en klaar maar nu neem ik m''n gewone pc maar mee
PIII 700@933
256MB ram
Geforce 2 GTS
40 Gig HD
....
maar allemaal bedankt voor de posts *D

Greetz ThA SjOuKeS

• RedHat
  • Laatst online: 20-02 21:00
Op vrijdag 06 april 2001 01:05 schreef PsyFlux het volgende:

ik draai divxjes met 400 mhz ZONDER haperen

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 14:47 schreef Wesley het volgende:

[..]

ik draai divxjes met 400 mhz ZONDER haperen
En loopt alles ook synchroom? Als dat het geval is heb je gewoon een videokaart die lekker meehelpt. 400 Mhz kan denk ik ook wel op mijn systeempje, want ik gebruik een divx player die geoptimaliseerd is voor een voodoo3.

Verwijderd

ik kan divxen op mijn ppro 200mhz ook nog afgespeeld krijgen, een beetje met de instellingen klooien en voila.....

Natuurlijk geen superstrake kwaliteit;) maar gewoon om te zien of het ging.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28

nexhil

BAM!

******sorry dat ik dit topic gebruik*****

maar zou het met een celeron 366 wel lukken?

deze zijn toch sneller dan amd k2''s?

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op vrijdag 06 april 2001 16:42 schreef nexhil het volgende:
******sorry dat ik dit topic gebruik*****

maar zou het met een celeron 366 wel lukken?

deze zijn toch sneller dan amd k2''s?
denk het wel, ik speel divx vloeiend af met een pII 233@291, 128 mb ram cas 2-2-2 en een viper v550 en voodoo 2. ik zet meestal wel de geluidskwaliteit wat omlaag, als ie het wat moeilijk krijgt gaat het nog steeds vloeiend

Verwijderd

gewoon een alternatieve speler gebruiken...

ik heb DZmovie en die maakt gebruik van de Media player codecs, maar dan sneller... beeld is ook ietsje minder...

Vloeiend beeld op een AMD k6-2 400 met 64mb ram

Verwijderd

1 - De processor heeft te weinig kracht
2 - de videokaart is niet genoeg

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ligt voor het grootste deel aan de videokaart.

Verwijderd

Volgens mij is het niet zo zeer de proc maar ook het geheugen wat gewoon te weinig is.
Op m''n k6-2 350@400 met 128MB geen problemen maar met maar 64MB @350 3x niks.

• nexhil
  • Laatst online: 13:28

nexhil

BAM!

ik denk dat het cache geheugen ook toch een grote rol moet spelen daarom zou een xeon proc vanwege 512 kb cache toch leuk zijn, of niet?

Verwijderd

Ik heb hier een K6-2 350@392 met 265 MB ram [op 112 dus :P] en dat wil wel... hangt er trouwens wel van af hoe de film geript is..

[Gewoon goede releasers kiezen >:)]..

Het wil dus wel [aangezien ik ook op op 350 het draai, en soms ook nog van CD-ROM af :P]

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Ik heb een K6-2 400 MHz, 320 MB RAM en een Matrox Mill. G450. En ik krijg met geen enkele speler behoorlijk beeld. Windows taskmanager geeft 100% aan bij het afspelen van de DivX. Het is wel duidelijk dat de cpu de zwakke schakel is.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:20 schreef Alkaline het volgende:
Ik heb een K6-2 400 MHz, 320 MB RAM en een Matrox Mill. G450. En ik krijg met geen enkele speler behoorlijk beeld. Windows taskmanager geeft 100% aan bij het afspelen van de DivX. Het is wel duidelijk dat de cpu de zwakke schakel is.
Euh dan doe je toch echt iets verkeerd denk ik :P... misschien maar es een lichtere Divx player nemen?
Pagina: 1