[BC3] Philips afstandbediening pest Sony TV

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik heb gisteren een 711 dvd speler van Philips gewonnen. Thuis hebben we echter alleen maar Sony en nu heb ik een klein probleempje:
De afstandbediening van de dvd speler zorgt er soms voor dat de tv op een andere zender springt.
Kan ik dat voorkomen door een One4All universele afstandbediening te kopen (die ik dan meteen kan gebruiken om mijn dvd speler regiovrij te maken >:) )? Of zijn die dvd signalen dan nog steeds hetzelfde en zal de tv dan nog steeds naar een andere zender springen.
Het springen naar een andere zender kent trouwens niet echt een regelmaat, de ene keer gaat het heel lang goed en als ik dan op een van de menu toetsen druk springt de tv de ene keer wel en de andere keer niet naar een andere zender. Waarom lijkt dat zo willekeurig te gebeuren?

Metal up your ass

Verwijderd

die ik dan meteen kan gebruiken om mijn dvd speler regiovrij te maken
Ik neem aan dat je de bekende cijfer+toetscombintie gaat toepassen om van regio te switchen. Let wel op dat je dit maar 20 a 25x kan doen, hierna werkt de combinatie niet meer en staat die voor de laatst gekozen regio vast. En als je pech hebt staat dan ie net op regio 4 ofzo >:)

• Muttley
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik ken hetzelfde met een philips videorecorder. Echter hier betreft het alleen de z.g. zap-knoppen (kanaal omhoog/omlaag). De genummerde toetsen hebben hier geen effect. Hier kun je soms handig gebruik van maken :)

An 11 is a 10 that swallows

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nee helaas is er voor jou probleem geen echte oplossing: de oplossing die ik ken zijn: 1 ontvanger afplakken. In een kast zetten, andere ruimte of ook een Philips TV kopen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op donderdag 05 april 2001 15:17 schreef JaymzHetfield het volgende:
De afstandbediening van de dvd speler zorgt er soms voor dat de tv op een andere zender springt.
Tja, Bony, Clony, Fony... Het sucks gewoon :)

(sorry voor de flame ;))

• JaymzHetfield
Op donderdag 05 april 2001 17:46 schreef Mad_at_work het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de bekende cijfer+toetscombintie gaat toepassen om van regio te switchen. Let wel op dat je dit maar 20 a 25x kan doen, hierna werkt de combinatie niet meer en staat die voor de laatst gekozen regio vast. En als je pech hebt staat dan ie net op regio 4 ofzo >:)
Ik wilde een vergelijkbare methode inderdaad gebruiken... maar die methode zorgt er voor dat ie regiovrij is (dus niks 25 keer wisselen). Daarvoor heb je echter een IR device nodig... en de meest voor de hand liggende is de oneforall type 7560. Ik ging dus vandaag even kijken hoeveel dat ding kost. Kost hiero bij een winkel in Amersfoort maar liefst 149 piek!!!! Ja daaaaaaaag, dat kunnen ze dus mooi vergeten.

Metal up your ass

Verwijderd

Je kan die ab natuurlijk ook gewoon kopen en dan naar een dag of 3 terug brengen en zeggen dat die niet bevalt , met een beetje mazzel trappen ze daar in >:)

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Of je gebruikt je Palm en omni-remote software (moet je wel een Palm hebben natuurlijk). Werkte voor mij perfect.

• JaymzHetfield
Op zondag 08 april 2001 00:42 schreef Hunger het volgende:
Je kan die ab natuurlijk ook gewoon kopen en dan naar een dag of 3 terug brengen en zeggen dat die niet bevalt , met een beetje mazzel trappen ze daar in >:)
Dat kan natuurlijk, maar het leek me sowieso wel handig zo''n ding... dus ik was een beetje teleur gesteld door die IDIOTE prijs.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Op zondag 08 april 2001 00:54 schreef Ovide het volgende:
Of je gebruikt je Palm en omni-remote software (moet je wel een Palm hebben natuurlijk). Werkte voor mij perfect.
Ik heb helaas geen palm, maar dat omni-remote lijkt me wel erg gaaf zeg! Heeft zo''n palm een beetje een bereik met die ingebouwde ir poort?

Metal up your ass

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

bereik van de interne IR port van een palm is sucky, bij licht is het 1 meter ofzo, als het een beetje donker is red je de 2 meter. Maar als je het zoooo graag wilt gebruiken kan je er ook een externe (versterkte) IR port op aansluiten :)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 10:59 schreef Obi het volgende:

[..]

Tja, Bony, Clony, Fony... Het sucks gewoon :)

(sorry voor de flame ;))
Ja dat is weer lekker makkelijk om dat te zeggen. Vooral niks met meningen onderbouwen... | Sony is 1 van de marktleiders op dat gebied en als ze slechte producten maken waren ze dat niet. Dus denk voortaan even na voordat je wat zegt. Trouwens hoeveel Sony producten heb je gehad om tot die mening te komen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ben jij een medewerker van Sony op zoek naar meningen over Sony produkten oid :?

Dat je hier zo'n antiek topic voor omhoog haalt :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
:Z

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:02 schreef dreeke het volgende:
Ben jij een medewerker van Sony op zoek naar meningen over Sony produkten oid :?

Dat je hier zo'n antiek topic voor omhoog haalt :D
Nee dit kwam ik tegen. Ik was aan het zoek naar een topic over een winkel waar je cheap sony producten kon kopen. Maar ineens las ik dit en dat vond ik gewoon niet kunnen dat iemand dat zo zegt en trouwens sony maakt heus niet alleen maar goede dingen. <meningonderbouwen>mijn oordopjes van sony zijn al 3 keer vervangen</meningonderbouwen>. Dit is idd een oud topic maar daar was ik me ff niet van bewust.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou gaat het inmiddels nergens meer over...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.