[BC3] Iomega Buz

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik heb een IOmega Buz in m''n systeem zitten en hij wil maar niet lekker werken :( . Soms lukt het me om maar 1 frame te grabben, zowel in Premiere als met het bijgeleverde programma (dacht VideoWave, kan het zo gauw ff niet vinden). Soms doet ie gewoon helemaal niks. Ook het afspelen van filmpjes in media speler ofzo zorgt regelmatig voor crashes. Heeft er hier iemand ook zo''n ding en zo ja, welke versies van welke programma''s gebruiken jullie dan? Hebben dingen als DirectX ook invloed op de buz?

Ik heb/gebruik zelf:
Iomega Buz dus, met 1.2 drivers
Windows 98 Second Edition
Radeon 32 DDR, 4.12.7020 drivers
Premiere 5.5, maar bij lagere versie, 5.1 ofzo, liep ie ook al steeds vast
PC is Delletje Dimension 4100

Ieder advies is welkom... (ik wil nou wel weer eens een stukje videobewerken)...

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 13:44
heb vandaag ook een iomega buz gekocht.
Voor maar 99 piek bij funtronics.
Ik ben bezig premiere aan het downloaden.
MAar het werkt perfect (wat ik tot nu toe heb gedaan)
over een paar dagen kan ik je meer vertellen.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Bedankt voor je antwoord, ik ben benieuwd naar je ervaringen! C U later.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even opnieuw ophoog halen,

ik heb ook al enige tijd een iomega buzz kaart. Maar deze ondersteunt geen windows xp. Ik heb al op een aantal sites gekeken, maar ik kan heleaas niets meer vinden. Hoe hebben jullie dit opgelost? Draaien jullie nog steeds win 98?

Ik heb veel geld voor zo'n kaartje betaald, en blijkt nu dat ze het niet meer ondersteunen. Nu kan ik de drivers niet meer installeren.

Mijn id: Gewoon de kaart erin drukken. Windows herkent hem hopelijk wel, en dan gewoon snel een andere edit programma zoals premiere erop zetten, en dan hopen dat hij weer werkt. Maar ik denk dat dit niet echt gaat lukken, lijkt het jullie verstandig om dit te gaan proberen?

Want windows xp heeft meestal toch al aardig wat drivers enzo op internet staan?

Dit is echt wel jammer want met de komst van win xp kan ik een heleboel niet meer draaien, veel mensen hebben natuurlijk dit probleem, maar het is vooral lastig dat je de hardware er mee moet aansturen en dan er geen nieuwe versie is.

Volgens de site van iomega buz, wordt het niet meer ondersteund omdat win xp nog niet uit was. Ik heb ze gemaild, maar ze zeiden dat ze het door zouden geven aan hun development team, maarja dat doen ze natuurlijk nooit, en ze zijn al helemaal niet zo gek om er denk ik een speciale update of patch voor te maken.

Misschien kunnnen we alle gebruikers die dit probleem ook hebben, hun naam hierneer zetten, en dan gezamelijk een brief naar iomega sturen dat er nog veel gebruikers zijn die met dit probleem te maken hebben. En ze vragen om hiervoor een oplossing te vinden. Want zo moeilijk moet het natuurlijk ook weer niet zijn op een patch te maken hiervoor.

Even mijn probleem tot slot.
Als ik de cd voor het installeren van de kaart in mijn cd-rom doe, geeft het de melding " alleen voor win 98 en 95" maar dan in het engels.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien kunnnen we alle gebruikers die dit probleem ook hebben, hun naam hierneer zetten, en dan gezamelijk een brief naar iomega sturen dat er nog veel gebruikers zijn die met dit probleem te maken hebben. En ze vragen om hiervoor een oplossing te vinden. Want zo moeilijk moet het natuurlijk ook weer niet zijn op een patch te maken hiervoor.
Vergeet dat maar snel, dat is zonde van je energie, je denkt toch niet dat Iomega een apparaat wat al zo lang uit de productie is weer volledig gaat ondersteunen voor nieuwe OS-en ? Heb je enig idee wat het ze kost om een driver te laten schrijven voor Winxp ? Ben bang dat je gewoon 98 naast je XP moet gaan draaien.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Ik heb ook een iomega buz, en die werkt inderdaad niet onder 2000/XP. Ik heb destijds contact opgenomen met iomega, en zij melden mij dat er geen driver voor deze OS-en komt.
Dus heb ik gevraagd of ik de nodige techische gegevens mocht hebben zodat ik zelf een driver kon schrijven. Dat werd geweigerd. Ik heb een nogal vervelende email discussie met die lui gehad, en mijn conclusie was dat ik _nooit_ meer iets van Iomega koop. (Het was een kaart van 450,- gulden (groothandelprijs) en ik kocht 'm een half jaartje voordat 2000 uitkwam. Dan mag je echt wel verwachten dat ze dan nog een driver schrijven, maar niet dus). Er schijnen linux drivers voor de buz te zijn, en die code is misschien te converteren naar een win 2000 driver. Ik heb er echter geen tijd meer ingestoken. Ik heb de buz nog steeds en gebruik 'm nu als scsi kaart. Die wordt gelukkig wel herkend.

[ Voor 0% gewijzigd door Munchkin op 20-09-2002 08:28 . Reden: grammatica ]

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Prince_of_Darkness schreef op 20 september 2002 @ 08:28:
Ik heb ook een iomega buz, en die werkt inderdaad niet onder 2000/XP. Ik heb destijds contact opgenomen met iomega, en zij melden mij dat er geen driver voor deze OS-en komt.
Dus heb ik gevraagd of ik de nodige techische gegevens mocht hebben zodat ik zelf een driver kon schrijven. Dat werd geweigerd. Ik heb een nogal vervelende email discussie met die lui gehad, en mijn conclusie was dat ik _nooit_ meer iets van Iomega koop. (Het was een kaart van 450,- gulden (groothandelprijs) en ik kocht 'm een half jaartje voordat 2000 uitkwam. Dan mag je echt wel verwachten dat ze dan nog een driver schrijven, maar niet dus). Er schijnen linux drivers voor de buz te zijn, en die code is misschien te converteren naar een win 2000 driver. Ik heb er echter geen tijd meer ingestoken. Ik heb de buz nog steeds en gebruik 'm nu als scsi kaart. Die wordt gelukkig wel herkend.
Dat is jammer, ik heb er ook zoiets voor betaald, en tja... zelfde als jouw, hij doet het niet meer na de komst van xp en 2000

Ik heb gisteren op de site van iomage nog contact met ze gahad, dit kun je doen door live 1 op 1 chat te doen, dan kan je live met ze praten, ze hebben er wel een melding van gemaakt en zouden het voorleggen aan het development team. Dus wie weet, maar ik blijf er nog steeds bij, waarom stoppen ze eropeens mee? Een update maken zal toch wel niet zo ingewikkeld zijn? Ik kan het niet maken, dat vindt ik wel jammer, heb heel internet ook al een beetje rond gesurft maar ben ook nog niet veel verder gekomen. Nu 1 jaar later wordt het product ook niet meer verkocht, ondersteund etc. Dit vindt ik echt zeer jammer. Want om en nou helemaal win 98 voor te gaan installeren heb ik er ook niet voor over. Want dan ga ik zeg maar 4 jaar terugin de tijd en dat werkt natuurlijk ook niet.

Nu zit ik dus wat hardware van 450 gulden die ik nooit meer kan gebruiken, Bedankt iomega!!!

Verwijderd

Prince_of_Darkness schreef op 20 september 2002 @ 08:28:
Die linux drivers bevatten alle informatie die nodig is om een fatsoenlijke win2k/winXP driver te schrijven. CVS download of web-CVS. Dat Iomega Buz die informatie niet prijsgeeft verbaast me niks, dat weigert Pinnacle ook al jaren. Zelfs al was er geen linux driver: van de afzonderlijke chipsets zijn alle specificaties gratis te downloaden, en kun je dus redelijk simpel zelf een driver in elkaar frutselen. Zo is de linux driver voor de Iomega Buz ook in elkaar geknutself. Oftewel, ik snap niet dat jij, na 'nee' van Iomega, opeens zo star bent - de informatie is beschikbaar, doe er wat mee! Iomega's houding is overigens ook onmogelijk, aar da's hun goed recht.

Op http://zorannt.sf.net/ was vroeger een DC10+-driver voor win2k project, en die zou op de lange termijn ook de Iomega Buz moeten ondersteunen, maar zover is het nooit gekomen. Het project is dood. Maar de linux driver lives on. :*). Als je genoeg van drivers afweet kun je simpelweg de MSDN documentatie voor i2c/pci communicatie downloaden en de linux driver converten.

Verwijderd

XippIX schreef op 20 september 2002 @ 13:46:
waarom stoppen ze eropeens mee? Een update maken zal toch wel niet zo ingewikkeld zijn?
win9x en ME had de video4windows capture interface. winXP/2k heeft een nieuwe netshow (oid :?) interface. dus je moet de volledige driver herschrijven. Zie hoe lang het duurde voordat Pinnacle de DC10+ driver afhad. Zo moeilijk is dat dus wel!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
De reden waarom ik niet zelf meer geprobeerd heb om die driver te creeren is domweg tijdgebrek. Ik ben geen driver-programmeur, dus zelf de kennis bijeen zoeken om die driver te maken zou een lang leerprocess worden. Bovendien gebruikte ik dat ding minder vaak dan ik dacht op het moment dat ik 'm kocht. Tegenwoordig is het zo makkelijk om kant en klare rips te downloaden, dat een capture kaart daarvoor gewoon niet meer gebruikt wordt (zeker niet omdat nu dvd's erg populair zijn). Resteert het digitaliseren van zelf geschoten materiaal. Ik heb zelf geen camera dus ik produceer geen filmpjes. Conclusie: zinloos om nog zoveel tijd in die buz te steken. Mocht ik ooit weer behoefte krijgen om homemade movies te gaan maken koop ik wel een digicam en een firwire kaartje...

Verwijderd

offtopic:
Of je installeert linux voor 't capturen. :P.
Pagina: 1