[BC3] Digitale camera -> pakt 64 niet???

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb net de HP 315 digicam gekregen, waar standaard een 8 mb flashcardje bij zit.. goed is een beetje weinig dus had ik er direct een 64 mb flashcard van kobishi bij gekocht (hier)... hartstikke leuk allemaal...

Eerst cam geprobeerd met 8 mb card... werkt prima... kan communiceren met pc enzo no problem... Stap 2... ik druk de 64 mb card erin.. camera doet het prima... neem wat pics enzo, en wil ze daarna weer op m''n pc zetten.. NO WAY NO HOW dus he.. :(

Als ik de cam aansluit op me pc, en ik ga naar het ''cam-station'' (in mijn geval J:) en ik probeer erop te kijken geeft ie aan ''J: is not formatted, format?''... dusss... eerste optie, goed windhoos wil dat ik hem formatteer dus dan doen we dat.. prima hij formatteerd hem en ik kan er wel opkomen... ga ik weer kijken naar de camera en probeer ik een paar shots te maken, pakt die camera die card nie meer!! dus... ik formatteer de card nog een x alleen via de camera, en ja hoor hij doet het weer, maar kan ik weer nix overhevelen naar de pc!! DEMMIT! |:(

Conclusie:
1) card is kaduuk
2) camera pikt 64 mb card nie (lijkt me sterk)
3) ik doe iets fout :+

heeft iemand nog suggesties of wat dan ook??????

PS: Heb ook al de firmware update uitgevoerd maar hielp ook nix...

SysSpec

Verwijderd

Ik heb in ieder geval nog nooit van het merk Kobishi gehoord onder de Compact Flash cards, dus wie weet heb je een fout merk uitgekozen inderdaad ..

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:14
Euhmz.... neem een 32MB card.... werkt prima..... |:(

Sorry cous''.... had ik gewoon ff zin in ;)

• lak
tja idd :)... maar iemand nog suggesties / ervaringen verder??

SysSpec

• lak
tja.. zou kunnen natuurlijk.. maar een neef van me heeft exact dezelfde cam en exact dezelfde flash card, alleen 32 mb... en dat gaat prima... van t weekend ga ik mijn card es in zijn cam proberen... kan ik er in ieder geval achter komen of het probleem bij mijn cam ligt...

EDIT:
bovenstaande neef dus ;)

SysSpec

• Jagermyster
Op woensdag 04 april 2001 22:30 schreef lak2k het volgende:
EDIT:
bovenstaande neef dus ;)
Had je hem maar bij MIJ motten bestellen :9~
Had ik met de sorus gezeten >:)

Verwijderd

Haha .. Een online familieruzie .. Maareh op de HP site staat bij de specs als hoogstgenoemde kaart ook slechts de 32 MB, dus wellicht kan ie helemaal geen 64 hebben..

• lak
Op woensdag 04 april 2001 22:34 schreef P.C.Simonis het volgende:
Haha .. Een online familieruzie .. Maareh op de HP site staat bij de specs als hoogstgenoemde kaart ook slechts de 32 MB, dus wellicht kan ie helemaal geen 64 hebben..
mmm.. heb je daar een linkje van?? want ik kon daar nix over vinden...

SysSpec

Verwijderd

Het staat in de PDF file op deze url:

http://www.hp.nl/products/scanners_en_digitale_beeldverwerking/digitale_fotografie/hp_photosmart_c315/index.html

en verder zag ik op de HP.com site staan, dat alleen bij de Sandisk cards alle groottes pakt,.. misschien is dat het ? Lijkt me sterk maar ja je weet maar nooit.

• lak
trouwens.. het rare is gewoon dat die cam prima de aantallen van maximale pics met die 64 mb erin laat zien.. low: 649 pics, medium: 162 pics, high: 81 pics...

SysSpec

Verwijderd

Dan heb ik tenslotte nog een optie.. er zijn CF-cards van 3,3V en van 5V geloof ik.. zou het kunnen dat je toevallig een 5V hebt en je camera een 3,3V heeft ?

• lak
Effe een quotje van de verpakking:
Kobishi(r) Compactflash(tm)
Kobishi Compactflash cards zijn 100% gegarandeerd compatible met digitale camera''s, MP3 spelers, handheld PC''s en alle andere Compactflash producten. Kobishi Compactflash cards bieden u de mogelijkheid om nu nog meer beelden, muziek, tekst en spraak op te slaan. Kobishi Compactflash cards zijn verkrijgbaar in de capaciteiten van 8 MB tot en met 256 MB.
Mmm.. zou kunnen met die voltage... even zoeken of ik kan vinden wat dat is bij beide...

SysSpec

Verwijderd

Anders heb je misschien een fabrieksfout erop zitten, dus ruilen, terugsturen whatever en eventueel eerst een ander merkje 64 mb proberen als iemand van je kennissen er toevallig een heeft..

*ik heb trouwens ook gewoon een 32MB CF-card in mn Canon s10 zitten hoor :P*

• lak
Kan die rare voltage bedoeling nie vinden hur... |:(

SysSpec

• lak
Op woensdag 04 april 2001 22:52 schreef P.C.Simonis het volgende:
Anders heb je misschien een fabrieksfout erop zitten, dus ruilen, terugsturen whatever en eventueel eerst een ander merkje 64 mb proberen als iemand van je kennissen er toevallig een heeft..

*ik heb trouwens ook gewoon een 32MB CF-card in mn Canon s10 zitten hoor :P*
Tja nou ik ga hem dus al proberen in de cam van mijn neef... die heeft dus precies dezelfde... kijken wat dat oplevert... morgen ook es de HP costumer service bellen, en de leverancier... ben bang dat ik bij HP iets krijg van ''wij geven geen garantie op flash cards die wij niet geleverd hebben bla..''.. :(

SysSpec

Verwijderd

Kanone 439,- Ex btw !?? Dat meen je niet..

kijk hier eens:
http://www.tweakers.net/pricewatch/3093

|:(|:(|:(|:(|:(

Bij Informatique betaal je 259 + 7,50 verzend en dan heb je Dane-Elec geheugen.. is een goed merk op geheugengebied..

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
5V is alleen voor 4mb en lager m.a.w. dat is het probleem niet. (voorzover ik weet)

• lak
Op woensdag 04 april 2001 22:55 schreef P.C.Simonis het volgende:
Kanone 439 Ex btw !?? Dat meen je niet..

kijk hier eens:
http://www.tweakers.net/pricewatch/3093

|:(|:(|:(|:(|:(
ik weet ook nie hoe ze daaraan komen, maar ik heb hem gewoon voor 217 piekies... >:)

SysSpec

• lak
Zoals je ziet werkt die 8 mb card prima demmit ;)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.jansen7/werkt.jpg

SysSpec

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb net de HP 315 digicam gekregen, waar standaard een 8 mb flashcardje bij zit.. goed is een beetje weinig dus had ik er direct een 64 mb flashcard van kobishi bij gekocht (hier)... hartstikke leuk allemaal...
Je hebt''m net. ga dan gewoon naar die winkel waar het vandaan komt, leg het probleem uit en laat ze je helpen.

Heb je dat geheugen bij een andere winkel gekocht (hier...:?), dan ben je daar dus verkeerd voorgelicht of doet''t ''t gewoon niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jagermyster
Op woensdag 04 april 2001 23:12 schreef JvS het volgende:

[..]

Je hebt''m net. ga dan gewoon naar die winkel waar het vandaan komt, leg het probleem uit en laat ze je helpen.

Heb je dat geheugen bij een andere winkel gekocht (hier...:?), dan ben je daar dus verkeerd voorgelicht of doet''t ''t gewoon niet.
Helemaal mijn idee... whahahahha...

HAD ie em maar bij een WINKEL gekocht!! >:)

• lak
Op woensdag 04 april 2001 23:12 schreef JvS het volgende:

[..]

om mezelf maar even te quoten:
Tja nou ik ga hem dus al proberen in de cam van mijn neef... die heeft dus precies dezelfde... kijken wat dat oplevert... morgen ook es de HP costumer service bellen, en de leverancier... ben bang dat ik bij HP iets krijg van ''wij geven geen garantie op flash cards die wij niet geleverd hebben bla..''..
EDIT: oja en geheugen + cam komt allemaal bij zelfde vandaan hur... www.basnl.com... had die link er alleen effe bij gezet om te laten zien welk geheugen ;)

SysSpec

Pagina: 1