[BC3] Soundblaster 5.1 DTS ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Ik vraag me af of die geluidskaart dat ook aan kan. Please help...Ik kan het in de search niet vinden.
Denken jullie dat er trouwens binnen bepaalde tijd muziekbestanden met 5.1 geluid komen voor de computer en zullen deze mp3 vervangen of zal 5.1 minimaal blijven en alleen voor films? Zo ja, dan houdt ik het wel bij Pro Logic, lekker goedkope kloteboxjes:)

Verwijderd

Sounblaster 5.1 heeft wel dolby digital ondersteuning maar geen dts. Maar is in iedergeval veel beter dan pro logic

• Pino64
Maar dan moet ik die soundblaster kopen en 2 nieuwe boxen voor rear.
Is niet zo''n heel groot probleem, maar voor die paar DVD''s vind ik dat te gek, daarom vraag ik me dus af of deze oplossing toekomst heeft, of kan ik beter wachten tot muziek ook 5.1 standaard wordt of blijft stereo de standaard??????
Als ik het zo lees allemaal heb je weinig aan zo''n geluidskaart, of is de Soundblaster 16 slecht? Ik ken namelijk geen andere.
Ik denk dat als er muziek met 5.1 zou komen je er een aparte stand-allone speler voor moet kopen die ook DVD aankan en dat via de computer over het algemeen stereo zal blijven of heb ik dat mis?
En bv met Trance muziek, zal je dan in de rear speakers alleen effecten krijgen of ook lekker gedreun en tonen die van alle kanten om je heen zoemen, dat lijkt me SUPER:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

en tonen die van alle kanten om je heen zoemen
Dit lijkt mij persoonlijk een nachtmerrie.

Wat wil je nu eigenlijk? Als je dat bovenstaande wil, moet je gewoon een SB-Live kopen, vier speakertjes aansluiten en "genieten" (bibber) van de effecten die je aan de muziek mee kan geven (geloof me, dat zijn er veel).

Maak je dan verder niet druk om die "paar DVD''s die je hebt".

Ik zie MP3 niet snel vervangen worden door een 5.1 standaard, om de doodeenvoudige reden dat dat behoorlijk incompatible is met 95% van de apparatuur (lees: mensen die met hun PC dolby digital geluid kunnen horen).

Dus verwacht voor muziek de komende tijd geen officiele 5.1 vormen (op SACD/DVD-a na, maar dat is nog erg duur).
Ik denk dat als er muziek met 5.1 zou komen je er een aparte stand-allone speler voor moet kopen die ook DVD aankan en dat via de computer over het algemeen stereo zal blijven of heb ik dat mis?
Je vat de }:O bij de horens, jongen. Maar je kan met behulp van zo''n SB-Live dus wel je muziek om je heen laten vliegen, en dat leek je wel tof... (zie je wel JAG :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pino64
Hey bedankt voor de info!!!!!!
Lijkt me inderdaad leuk, dan heb ik ten eerste 5.1 voor DVD en ten tweede die effecten waar je het over hebt met muziek.
PowerDVD 3 heb ik al namelijk.
Ik heb de computer op een Digital Ready apparaat aangesloten en ik las dat de Soundblaster 5.1 het centerkanaal/baskanaal via de digitale uitgang kan sturen als je analoog wil gaan gebruiken.
Ik vergiste me dus, ik dacht dat als je gewoon stereomuziek wilde luisteren via de 5.1 ingang, dus vanuit de soundblaster, je alleen geluid uit voorste 2 boxen kreeg, maar dat is dus niet zo.
Die effecten klinken beter dan Pro Logic? Pro logic vind ik trouwens al heel mooi voor films:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 04 april 2001 23:13 schreef Pino64 het volgende:
Hey bedankt voor de info!!!!!!
Lijkt me inderdaad leuk, dan heb ik ten eerste 5.1 voor DVD en ten tweede die effecten waar je het over hebt met muziek.
PowerDVD 3 heb ik al namelijk.
Ik heb de computer op een Digital Ready apparaat aangesloten en ik las dat de Soundblaster 5.1 het centerkanaal/baskanaal via de digitale uitgang kan sturen als je analoog wil gaan gebruiken.
Ik vergiste me dus, ik dacht dat als je gewoon stereomuziek wilde luisteren via de 5.1 ingang, dus vanuit de soundblaster, je alleen geluid uit voorste 2 boxen kreeg, maar dat is dus niet zo.
Die effecten klinken beter dan Pro Logic? Pro logic vind ik trouwens al heel mooi voor films:)
De effecten van de live zijn wat "heftiger" dan die van een pro-logic versterker. Je versterker is Dolby digital ready dus zit er een 5.1 input op, en geen digitale ingang... Je kan het dus niet eens zo aansluiten!
Maar gelukkig heeft die live5.1 wel de goeie (analoge) uitgangen die je gewoon op je 5.1 input kan aansluiten. Dan heb je gelijk EAX enzo via je versterker (leuk voor spelletjes).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pino64
Heel erg bedankt! Ik weet niet wat EAX is maar zal wel leuke effecten zijn, bedankt, ik ga hem nu online bestellen:)
Ben toch al koopziek...hehe:)
Boxen komen later wel...ik probeer eerst met de surroundboxjes....ik weet natuurlijk niet of de live5.1 baseffecten uit de rear uitgang stuurt. Dat hoor ik dan wel...krggg krgg krggg :9

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 21:53 schreef Pino64 het volgende:
Ik vraag me af of die geluidskaart dat ook aan kan. Please help...Ik kan het in de search niet vinden.
Denken jullie dat er trouwens binnen bepaalde tijd muziekbestanden met 5.1 geluid komen voor de computer en zullen deze mp3 vervangen of zal 5.1 minimaal blijven en alleen voor films? Zo ja, dan houdt ik het wel bij Pro Logic, lekker goedkope kloteboxjes:)
Ik heb al verschillende muziekcd''s in DTS gehoord (en nee niet op een setje van 1000 piek) en het DTS klonk waanzinig... (oa Boys 2 Men :r), maar ja je moet er van houden...en er geld voor over hebben.

En ook moet je weten waar ze te krijgen zijn. Deze vraag is al eens eerder gesteld en toen kwam er een URL voorbij waar dat soort dingen te koop zijn. Dus zoek ff als je dat wilt weten.

Raar dat niemand dit weet hier trouwens...

• Pino64
Ok bedankt:)
Pagina: 1