Toon posts:

[BC3] DivX => VHS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een DivXje om te zetten naar een videoband via de videorecorder? Zo ja, hoe?
Zo nee, is er een andere mogelijkheid om dit te doen?

Verwijderd

tv out kabel op videokaart

weet alleen niet hoe het geluid werkt

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

geluid kun je toch doen door zo''n SCART naar Tulp ding te hebben, en dan de ene voor video(duh) in de Tvout te doen en die voor de audio in je luidspreker uitgang

Verwijderd

Topicstarter
En zo werkt het? Het is dus iig wel mogelijk. En de kwaliteit is dan ook wel goed? Ik heb trouwens een Nvidia Geforce 2MX met TV-out. Is die TV-out wel een goede om zo een beetje kwaliteit videoband te scoren?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
TIP: videobanden zijn duurder als cd''s...
en je hebt natuurlijk bij het overtapen weer kwaliteitsverlies.

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, maar ik wil ze ook ergens kunnen kijken waar ze geen tv op hun computer hebben aangesloten

• No13
  • Laatst online: 10-03 20:18

No13

/me was here

mij is het gelukt (viper II met tv out)

de composite (tulp) uitgang op me pc naar 2 pinnetjes op een scart stekker (ik weet niet meer welke) en de audio out van me geluidskaart ook naar 3 pinnetjes op me scart....we hebben nu door het hele huis dvd :)

• brous
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 20:29

brous

No Soap for you!!

ik heb het ook je kan gewoon zo''n scart converter kopen bij zowat iedere electronicaboer en dan heb je 2 tulip aansluitingen voor geluid en eentje voor de video en dan kan je hem zo op je pc aansluiten en klaar ben je
suc6

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 04 april 2001 22:22 schreef Brous het volgende:
ik heb het ook je kan gewoon zo''n scart converter kopen bij zowat iedere electronicaboer en dan heb je 2 tulip aansluitingen voor geluid en eentje voor de video en dan kan je hem zo op je pc aansluiten en klaar ben je
suc6
Ehm... 3 tulp aansluitingen toch :?
1 voor video en 2 voor audio (L + R)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, das nog eens nuttige informatie!
Bedankt allemaal, ik ga er eens lekker mee aan de gang. Ik ben nl. best nog wel een prutser op dit gebied, maarja, als je er nooit aan begint dan blijf je een prutser...

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het is gelukt. Het enige probleem is nu nog dat als ik opneem op videoband dan zitten er zwarte randen om het beeld heen. Dit is ook zo op de TV trouwens. Ik heb gehoord dat die zwarte randen wel weg te halen zijn, maar ik weet niet hoe.

Zie ook mijn andere topic:

[topic=160018]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, de topic waar ik naar linkte is ineens over gegaan op een ander probleem, dus dan vraag ik het hier nog even. Heeft iemand een idee om die zwarte randen om het beeld weg te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niet echt veel reply''s.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57
er zijn toch van die proggies waarmee je de tvout helemaal kan regelen ed ???

• monkel
  • Nu online
Op donderdag 12 april 2001 16:49 schreef Rampheerde het volgende:
Oké, het is gelukt. Het enige probleem is nu nog dat als ik opneem op videoband dan zitten er zwarte randen om het beeld heen. Dit is ook zo op de TV trouwens. Ik heb gehoord dat die zwarte randen wel weg te halen zijn, maar ik weet niet hoe.

Zie ook mijn andere topic:

[topic=160018]
antwoord wordt daar gegeven!!
tvcc of tvtool, beide op come.to/tvout te verkrijgen

en als dat niet lukt: pech gehad

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt.

Verwijderd

Om die zwarte randen weg te halen moet je voor zover ik weet "overscan" aanzetten, dat kan tenminste bij Asus kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je dat doen dan? Ik heb er 1 van Nvidia, maar misschien dat dat hier ook werkt.

Verwijderd

Zit er in je Divx afspeel prog geen mogelijkheid tot PanScan? Ik geloof dat het zo wel moet kunnen (met panscan zet je divx in 16: 9 het gebruikelijke vormaat dus).

Enneuh heeft je divx prog dan niet probeer dan ergens het freeware programma BSplayer te downloaden, die doet het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het divx-afspeelprogje, maar aan de tv-out. Ook de desktop geeftie zwarte randen omheen.

Verwijderd

Vergeef mij mijn foutje....

dan weet ik geen antwoord op je vraag :9

Verwijderd

Topicstarter
Het zij je vergeven...
Pagina: 1