[BC3] Hulp nodig met sb live 1024 en altec lansing

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
kan er niemand ff snel helpen?

Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
heb hem al op surround gezet aleen het mag niet baten....
erg jammer....
meer mensen met veel goede ideeen??
i need help here.....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
Hulp nodig met sb live 1024 en altec lansing asc54!!!
probleem: ik heb dus die altec boxjes aan geschaft en er komt prima geluid uit de twee front speakers en uit de subwoofer alleen niet uit de surroundspeakers...
weet iemand hoe dit kan komen cq hoe ik dit kan verhelpen?
de kleur combinaties zijn goed de surroundboxjes doen het allebei als je de zwarte plug in de groene connector doet op je geluidskaart alleen dan doen de frontspeakers het niet.. :(
heeft iemand enig idee?
ohw ja ik heb de instellingen in configuratiesysteem bij sounds en multimedia bijgewerkt naar surround systeem...

HULP HARD NODIG!!!
Please help me....
Thomas

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit is uit de help-tekst van de surround-mixer van Creative, de software bij de SB-card, heb je daar wat aan?:

Speakers list

Click to view the list of supported speaker output configurations. Select the speaker output configuration you want.

Headphones If you connect to a pair of headphones.
2 Speakers If you connect to a pair of powered speakers.
4 Speakers If you connect to a four-channel speaker system such as the FourPointSurround(TM) series or to two pairs of powered speakers: one at your card''s (Front) Line Out jack and the other at the Rear Out jack.
Live!Surround If you connect to a home theater surround system. Live!Surround recaptures and reproduces Environmental Audio for users of home theater surround systems.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Om four point surround te hebben moet je de speaker instelling op 4 speakers zetten, dan moet ie gewoon werken

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Welk OS?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

muteknopje in volumeregeling :?..

speakerinstelling op 4 speakers was ook het eerste wat me te binnen schoot.

Er komt dus gewoon geen signaal uit de "rear" uitgang van je geluidskaart...

Als het bovenstaand niet is: doe ''s opnieuw een driver installeren ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Bij win2k zit namelijk vrij ver verstopt de meerdere speaker instelling.
control panel>sounds/multimedia>audio>advanced>5.1surround speakers.

Dan heb je beide uitgangen aanstaan. Geen idee waar die instelling in w98/ME zit.

Indien geen succes:
-Probeer in mixer de fader te vinden en controleer die
-wissel stekkers van boxjes om: welke staan nu uit? Dezelfde?->speakers stuk. andere->probleem in soundcard
-Loop alle instellingen nog eens langs. Je ziet heel snel wat over het hoofd.
-Stekker wel goed in soundcard gedrukt?
-Instelling op boxjes wel goed (mijn DTT2500 staat standaard ook zo dat ik geen geluid uit de achterste speakers heb)
-Is geluid wel 4 kanaals? Heb je niet instelling ergens dat muziek alleen maar uit de frontuitgang komt?

Meer weet ik niet, behalve software opnieuw installeren, maar dat is zo standaard...

• Lord_T
heb geprobeerd de software van creative te installeren en dan krijg je allemaal rotzooi in win me waar win me niet mee om kan gaan.....
blauwe schermen enzo.....
dat werkt dus ook niet.......
:(
Thomas

• Lord_T
ohw ja ik heb trouwens niet de 5.1 surround sound speakers gekozen in configuratiescherm maar de surround sound speakers omdat ik geen 6 maar 5 speakers heb.....
geen center speaker dus..
Thomas

Verwijderd

Vreemd,

Combo moet het toch gewoon doen, heb soort gelijk systeem (SB 512 + AL 895R DolbyDigital)
Heb in mijn geluidsinstellingen de speakersoort op 4-speakers staan, Creatief zachtwaar staat op 5.1 (analoog, digitaal kan ook hoeft niet)
Speakers staan op Dolby Prologic of Digital, maakt niet uit, werken allen.
Hoeveel aansluitingen heeft jouw set?
ik heb er 4 op de sub zitten, 2 front+2 rear
Heb je de front al in de rear geprobeerd of andersom?

• Lord_T
ok het is gelukt...zal voor de overige tweakers die misscien dit probleem ook ooit hebben en de search gebruiken :) ff posten wat ik heb gedaan....
eerst de oorspronkelijke drivers van creative geinstalleerd niet opnieuw opstarten als erom gevraagd wordt en dan de patch omdat ik een p3 heb erovereen...dan opnieuw opstarten en via het startmenu kiezen voor surround mixer..
digital output off en kiezen voor 4 speakers..dan ff diagnostics draaien ook via startmenu en alle boxjes testen...
en hij deed het!!!!!
:)
eindelijk quake met 3d geluid...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 05 april 2001 17:15 schreef Lord_T het volgende:
ok het is gelukt...zal voor de overige tweakers die misscien dit probleem ook ooit hebben en de search gebruiken :) ff posten wat ik heb gedaan....
eerst de oorspronkelijke drivers van creative geinstalleerd niet opnieuw opstarten als erom gevraagd wordt en dan de patch omdat ik een p3 heb erovereen...dan opnieuw opstarten en via het startmenu kiezen voor surround mixer..
digital output off en kiezen voor 4 speakers..dan ff diagnostics draaien ook via startmenu en alle boxjes testen...
en hij deed het!!!!!
:)
eindelijk quake met 3d geluid...
crerative launcher installeren

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1