[BC3] DivX op HD= OK....dan op CD-R=freeze-frames!?

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hoi mensen...

Heb ik hier een Divxje gemaakt....
(geheel legaal van vakantiefilms..)
Speel ik dit af vanaf de Harde schijf, dan loopt het helemaal prima :)
Met deze wetenschap brand ik het geheel op een (platinum) CD-R.
Speel ik hem dan af via de cd-romspeler dan heb ik opeens last van freeze-frames :(

Hoe is dit mogelijk?
Slechte kwaliteit CD-R of zoiets?
Heb hem met 2x speed gebrand dus zeker niet te snel dacht ik......

Wie heeft hier ervaring en of een mening over..?

o,ja oplossingen zijn ook welkom.......

Greetz......

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

misschien is je cd-rom speler te langzaam...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Of je moet DMA van de cd-speler nog aanzetten :?

blaat? BLAAAAAAAAT!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
De grote test:
Kopieer de film terug van CD naar harddisk en speel van harddisk.
Geen problemen ?? Dan is de film goed en zitten er geen freeze-frames in. Zoek het probleem dan in "DMA aanzetten", "slechte CD-speler", "slechte CD" etc.
Wel problemen, dan is OF de CD-speler kapot (probeer een ander), of de film is idd gewoon gaar. (slecht merk CD)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Dat van Garbage is natuurlijk de methode om het probleem te isoleren, verder wil ik nog toevoegen dat ik problemen heb gehad met DivX afspelen op platinum CDR''s gebrand met een Lite-on 12x (freeze frames, en soms ook een niet constante datastroom > cd speler laad stukje film, stopt, weer laden etc. met als gevolg een schokje om de zoveel seconden.)

Gebruik nu Philips Silver Premium en daar heb ik geen enkel probleem mee.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Dank voor de reply''s....

Heb "de grote" test even gedaan,(cd weer terug op hd gezet..) en inderdaad blijft ''ie ook van hd nu hangen...
Dus is de kwaliteit van de cd-r waarschijnlijk bagger...

Maar wat mij in 1e instantie aan het twijfelen bracht is dat ''ie op mijn Afreey 8X 32X-dvd-romdrive veel freeze-frames gaf en op mijn A-open 32X cd-romdrive maar een enkele keer bevroor...}:0
Dit zegt natuurlijk ook weer wat over de leeskwaliteiten van bovenstaande spelers..

Bedankt nogmaals voor de snelle reply''s!!

(wel lullig overigens dat ik pas m''n zwager een zooitje van die platinum cd-r''s voor zijn verjaardag heb gegeven :7 )

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Platinum/Arita/Immation is ook niet voor niets de licentie kwijt voor het maken van CD-Rs ... Stond een posting op T-net hierover, een paar weken geleden: Sony en Philips hebben de licentie ingetrokken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hee...nu je dat zegt ik had een paar dagen geleden inderdaad ook al problemen met 80 min. 12 speed Arita''s.
Uit een pak van 10 (die dunne doosjes) liepen er 2 tijdens het branden vast...
"professional" staat er dan nota bene nog op de doosjes....

Pagina: 1