[BC3] tv-out is PAL....maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik wil dat graag anders....ik gebruik mijn tv-out (van een hercules 3d prophet 2 mx dual display) veel voor emulators.....probleem is alleen dat veel van die spellen NTSC zijn, dus op 60fps draaien...aangezien de Tv-out pal is (op ntsc krijg ik zwartwit beeld) en dus 50hz krijg je een haperig beeld op de tv. Ik heb een paar PAL versies geprobeerd van spellen en die doen het dus wel goed...

mijn vraag is of het zou helpen als ik een NTSC kabel zou gebruiken ipv de (s-video) kabel die ik nu gebruik...en waar haal je zo''n amerikaans kabeltje? Of werkt die tv-out alleen maar goed met PAL?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Er bestaan geen NTSC kabels !

• BC3 Victim
ok.....uhm....maar je heb wel van die dingen (kabels) voor bijvoorbeeld playstation dat je amerikaanse spellen in de goede kleur op je tv weergeeft (normaal is dat zwartwit)....zoiets bedoel ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
de meeste moderne tv''s ondersteunen wel svhs en dan pak je gewoon je svhs out en die mik je in de svhs in op je tv, klaar ben je..

en die psx werkt met rgb

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

hehehe probleem had ik ook de svhs uitgang moet je niet gebruiken.gebruik de chinch (die geele uitgang) en hopla alles kleur

• BC3 Victim
nou, ik heb het nu zo (sorry dat ik zo vaag ben :P):

er loopt een kabeltje van de tv-out (da''s dus zo''n s-video kabel) naar de tv (niet de allernieuwste), ik heb em aangesloten via een scartplug (plug in de scart uitgang met daarop een s-video aansluiting).

Maar als ik het nou goed begrijp moet ik niet een scartplug gebruiken maar zo''n tulp gevalletje?

• lockheart

lockheart

nee nee,je moet achter op je videokaart kijken daar zit al het goed is nog een chinch uitgang (klein rondje,bijna altijd geel) je moet een kabeltje daar insteken die naar de tv gaat,maakt niet uit of je een scart of een chinch ingang op je tv gebruikt.
de svhs kabel moetje ff vergeten.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Je kan wel zo''n scart plug in je tv gebruiken, als je die S-Video kabel er maar niet op aansluit, want dat signaal snapt je TV blijkbaar niet (oudere tv''s doen dat dus niet)

\o/

• BC3 Victim
ik ben bang dat dat niet gaat dan....er zit alleen een s-video uitgang op de kaart (en natuurlijk een monitor aansluiting :P)

• BC3 Victim
de tv snapt het signaal wel met PAL, maar niet als ik de boel op NTSC/60hz ga zetten...dan wordt het beeld dus zwart wit...en ik wil juist graag 60hz.

Als het idee wat vaag is kan ik vanavond wel wat fotootjes posten om het uit te leggen...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Volgens mij maakt dat niets uit :?

De computer maakt toch gewoon van zijn digi-beeld een NTSC of PAL-signaal of whatever?

Dat heeft er toch niets mee te maken dat zo''n spel vroeger (op de console) NTSC was? De console ZELF was NTSC.

Lijkt me... :?

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 12:44 schreef stefijn het volgende:
Volgens mij maakt dat niets uit :?

De computer maakt toch gewoon van zijn digi-beeld een NTSC of PAL-signaal of whatever?

Dat heeft er toch niets mee te maken dat zo''n spel vroeger (op de console) NTSC was? De console ZELF was NTSC.

Lijkt me... :?
de emulators emuleren PAL spellen op 50fps en NTSC spellen op 60fps > omdat de tv-out PAL is en op 50hz draait zien de spellen er wel goed uit maar gaan ze haperig (60fps op 50hz) > om dat op te lossen wil ik dus 60hz beeld, en da''s NTSC.

ja, dit is verwarrend....weedik...

• lockheart

lockheart

mm das jammer dat je dat niet op je kaart heb zitten ,ja het zou een oplossing zijn als je een vrij nieuwe moderne tv hebt die kan het wel aan zoals een sony triniton.
ik heb zelf ook een goedkoope 55 cm tv (kijk zelde tv) dus ik via die svhs uitgang met een koppelstukje naar chinch(wat bij de asus 7700 zat) over op mn tv en ja hoor zwart wit beeld,ik balen natuurlijk,ik op de kaart kijken en ja er zat nog een uitgang op :)
geen svhs maar chinch ik een oud chinch kabeltje van mn oude nes 8 bit gepakt en waarempel alles in kleur.
wel balen als je die uitgang niet op je kaart heb

• BC3 Victim
ik kreeg er geeneens een kabeltje bij...die moest ik zelf bij expert gaan halen.

ach naja, ik heb in ieder geval pal beeld in kleur (moest wel s-video op composite zetten of zoiets (dat kun je kiezen bij de detonator drivers))

goed...ziet er dus niet naar uit dat dat gaat lukken....het lijkt me dat dus eigenlijk de oudere TV het probleem is....
..of zou een kabeltje dat van s-video naar cinch gaat het probleem kunnen oplossen?

• lockheart

lockheart

nee zo kabeltje zat er bij (lees boven) van svhs naar chinch dat helpt niet

of nieuwe die ntsc aan kan of kaart met chinch uitgang

i am sorry

• BC3 Victim
jammer...dan blijft het voorlopig PAL denk ik
naja, ok, kan er wel mee leven hoor, het was alleen leuk geweest :)

Bedankt in ieder geval :)

Pagina: 1