24x sf175s + gw5000-dt op oost
Een goeie dolby digital receiver zet het standaard signaal toch ook gewoon om naar DD? Althans, dat heb ik gehoord. En bij DivX kan DD toch gewoon mee worden opgenomen of niet? Ze worden van bijvoorbeeld DVD geripped en DVD heeft het wel...
Out of order...
Ik zou niet mijn adem inhouden terwijl je wacht op DivX ondersteuning van h/w apparaten...zeker niet als het gaat om de huidige generatie (van M$ geripte) codecs 
De nieuwe, open source codecs zoals project majo bieden meer perspectief maar dan nog is het wachten op een alerte fabrikant die voor die 10% van haar gebruikers DivX ondersteuning inbouwt!
Don''t get me wrong, ik wil zelf niets liever maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
De nieuwe, open source codecs zoals project majo bieden meer perspectief maar dan nog is het wachten op een alerte fabrikant die voor die 10% van haar gebruikers DivX ondersteuning inbouwt!
Don''t get me wrong, ik wil zelf niets liever maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
edit:
lezen is ook een vak
Wat ik over dolby kan zeggen: de meeste DivX films geven *wel* dolby pro-logic op mijn DD/DTS setje - het signaal blijft gewoon bestaan als de compressie niet te zwaar is! Ik heb nog nooit een DivX naar vcd geconverteert, dus over DD/DTS kan ik nix zeggen...
lezen is ook een vak
Wat ik over dolby kan zeggen: de meeste DivX films geven *wel* dolby pro-logic op mijn DD/DTS setje - het signaal blijft gewoon bestaan als de compressie niet te zwaar is! Ik heb nog nooit een DivX naar vcd geconverteert, dus over DD/DTS kan ik nix zeggen...
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Over DTS weet ik niet zoveel, maar AC3 (Dolby Digital) kun je wel in een avi-tje verwerken en met divx gebruiken.
Het wordt echter niet veel gedaan in ''officiele''
releases want 384 of 448 kbit/s is toch echt een beetje veel tegenover 128/160 kbit/s van MP3.
Maar zoals gezegd, als je ze zelf maakt, kun je dit natuurlijk wel doen. Moet je maar ff op http://go.to/doom9 kijken, ergens bij de guides zal heus wel wat staan.
Het wordt echter niet veel gedaan in ''officiele''
Maar zoals gezegd, als je ze zelf maakt, kun je dit natuurlijk wel doen. Moet je maar ff op http://go.to/doom9 kijken, ergens bij de guides zal heus wel wat staan.
edit:
Je zult dan waarschijnlijk wel een S/PDIF uitgang op je pc hebben voor het beste geluid.
Je zult dan waarschijnlijk wel een S/PDIF uitgang op je pc hebben voor het beste geluid.
Verwijderd
ik heb dus geen sp/dif ingang op mijn geluidskaart, maar gewoon een walkman <-> tulpjes naar mijn tv lopen. Zou dit veel uitmaken???
Ik zag wel bij de aldi in duitsland een dolbyprologic setje staan voor 299 mark. Zou dit mooi genoeg zijn voor mijn tv? (aangezien ik dus toch alleen maar dolby prologic kan gebruiken, kan ik beter nog even wachten, zodat ik over een tijdje een dd reciever moet kopen)
Ik zag wel bij de aldi in duitsland een dolbyprologic setje staan voor 299 mark. Zou dit mooi genoeg zijn voor mijn tv? (aangezien ik dus toch alleen maar dolby prologic kan gebruiken, kan ik beter nog even wachten, zodat ik over een tijdje een dd reciever moet kopen)
zat even achter een andere pc bij een vriend van mij, maar da turtle ben ik dus (VivaAtloni).
Ik weet niet wat dat is met die surround gekte. Zoveel voegt het niet toe hoor. Ik luister veel liever met een stereo setje van hetzelde geld naar een film.
Jag
Jag
[delete], sluit me maar bij hierboven aan
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
poeeeeeeOp dinsdag 03 april 2001 23:56 schreef Jag het volgende:
Ik weet niet wat dat is met die surround gekte. Zoveel voegt het niet toe hoor. Ik luister veel liever met een stereo setje van hetzelde geld naar een film.
Jag
We weten nu zo langzamerhand wel dat je die DTS/DD gekte een beetje onzin vindt en dat je het nergens voor nodig hebt maar we zijn het er toch wel over eens dat het films een toegevoegde waarde geeft?
Volgens mij hoeven we daar geen discussie over te voeren.
Wel goed lezen Red Devil. Zeker dat de dolby systemen een toegevoegde waarde geven, ik heb ook lange tijd overwogen om een dolby digital systeem samen te stellen. Alleen als je twee systemen vergelijkt allebei van 299mark, een stereo systeem en een dolvy surround setje. Dan luister ik veel liever met een dolby surround setje naar een film. En dolby surround haalt stereo pas in bij 2000,- ofzo naar mijn mening.
Jag
Jag
Volgens mij bedoel je dat je liever naar een stereo set van 299 mark luistert ipv dolby surroundOp woensdag 04 april 2001 00:20 schreef Jag het volgende:
Wel goed lezen Red Devil. Zeker dat de dolby systemen een toegevoegde waarde geven, ik heb ook lange tijd overwogen om een dolby digital systeem samen te stellen. Alleen als je twee systemen vergelijkt allebei van 299mark, een stereo systeem en een dolvy surround setje. Dan luister ik veel liever met een dolby surround setje naar een film. En dolby surround haalt stereo pas in bij 2000,- ofzo naar mijn mening.
OK toegegeven voor hetzelfde geld heb je natuurlijk een betere stereo versterker maar daar ging hetmij niet om.
Ik moet zeggen dat ik wel denk dat de "officiele" releases binnekort met Dolby Digital etc komen. Rede is dat tegenwordig steeds meer releases 2 CD''s omvat. Dan kan je die 200MB extra voor het geluid ook nog wel kwijt
Met de vrij nieuwe Variable Bit Rate, of Smart "nogwates" kan je het verschil al bijna niet meer zien tussen een geripte DivX of een originele DVD.
Maar goed, eerst moet er een codec/player komen die dat ondersteunt
Maar goed, eerst moet er een codec/player komen die dat ondersteunt
Verwijderd
Jesus Jag, jij gaat nooit naar de (DTS) bioscoop ofzo ?? Dit slaat echt helemaal nergens op !Op dinsdag 03 april 2001 23:56 schreef Jag het volgende:
Jag
Thuis kun je dit geluid best goed benaderen met de juiste spullen. Voor films vind ik DD en DTS gewoon een absolute toegevoegde waarde, en ik denk dat meerdere mensen er zo over denken...
dat dolby pro logic setje was vanaf 4 april te koop bij aldi noord in duitsland. Zie net dat hij niet meer op de pagina staat, want de nieuwe aanbiedingen staan er al op.
denk maar dat ik gewoon nog even met mijn tv met 2 extra boxen doorga. (is geen surround. hij kopiert het voorste geluid gewoon naar de achterste 2 boxen.)
denk maar dat ik gewoon nog even met mijn tv met 2 extra boxen doorga. (is geen surround. hij kopiert het voorste geluid gewoon naar de achterste 2 boxen.)
Als mod zijnde mag je je wel eens wat neutraler opstellen.. Dat was niet eens de vraag!Ik weet niet wat dat is met die surround gekte. Zoveel voegt het niet toe hoor. Ik luister veel liever met een stereo setje van hetzelde geld naar een film.
Dat was dus of er in DivX-jes DD gecode kan worden. Dat kan dus in ieder geval met Dolby Digital in Avi-tjes wel...
Ja dat zal veel uitmaken, want een dolbydigital signaal kan alleen digitaal doorgegeven worden aan een dolbydigital decoder.verder schreef VivaAtloni:
ik heb dus geen sp/dif ingang op mijn geluidskaart, maar gewoon een walkman <-> tulpjes naar mijn tv lopen. Zou dit veel uitmaken???
Hiermee gelijk de volgende uitspraak aan de kant leggend:
/edit: En aldus voor niets antwoord gegeven.Een goeie dolby digital receiver zet het standaard signaal toch ook gewoon om naar DD?
Ja maar mij welOp woensdag 04 april 2001 10:12 schreef Red devil het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je dat je liever naar een stereo set van 299 mark luistert ipv dolby surround(waar haal je trouwens die dolvy setjes hehe)
OK toegegeven voor hetzelfde geld heb je natuurlijk een betere stereo versterker maar daar ging hetmij niet om.
Nee, ik haat dat bioscoop geluid. En ik vind dolby digital helemaal niks. En het heeft absoluut geen toegevoegde waarde. Dat is namelijk de reden dat ik zelf ook overwogen heb om een dolby digital setje te kopen, omdat het zo klote klinkt en niks toevoegtJesus Jag, jij gaat nooit naar de (DTS) bioscoop ofzo ?? Dit slaat echt helemaal nergens op ! Thuis kun je dit geluid best goed benaderen met de juiste spullen. Voor films vind ik DD en DTS gewoon een absolute toegevoegde waarde, en ik denk dat meerdere mensen er zo over denken...
Ach, zeik op joh:P. Wat heeft mijn mod zijn er nou mee te maken. En volgens mij zijn we het ook wel eens eigenlijk, maar wordt ik gewoon niet goed begrepen, want ik heb nogal wat los gemaakt met die opmerking.Als mod zijnde mag je je wel eens wat neutraler opstellen..
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij liever met een surround setje van 1000,- dan met een stereo setje van 1000,- naar een film kijkt.
Daar heb je gelijk in, dit is eigenlijk een zwaar offtopic discussie.Dat was niet eens de vraag!
Jag
Dat is namelijk de reden dat ik zelf ook overwogen heb om een dolby digital setje te kopen, omdat het zo klote klinkt en niks toevoegt.
Spraak!En volgens mij zijn we het ook wel eens eigenlijk
Bij Dolby digital is dialoog een stuk mooier! Bij gebruik van een goeie centerspeaker. De heftige effects hoeven van mij ook niet zo heel erg. Ik kijk ook weleens 3.1
Hahahaha KOM OP jag[b]Op woensdag 04 april 2001 19:57
Nee, ik haat dat bioscoop geluid. En ik vind dolby digital helemaal niks. En het heeft absoluut geen toegevoegde waarde. Dat is namelijk de reden dat ik zelf ook overwogen heb om een dolby digital setje te kopen, omdat het zo klote klinkt en niks toevoegt |:
Dat is je r e i n s t e onzin die je nu uitkraamt. Het enige waar je nu op uit bent is flamen (een hobby van mij maar alleen in discussies waar tenminste nog discussie mogelijk is)
Het is gewoon overduidelijk hoorbaar dat 5 kanaals muziek wel degelijk een meerwaarde aan een film geeft tov stereo muziek.
Ben je wel eens in een bioscoop geweest jag?
Waarom heb ik het gevoel dat ik niet begrepen wordt? Dat hele stuk tekst was sarcastisch bedoeld. Lees het met deze nieuwe kennis gewapend nog maar eens.Op woensdag 04 april 2001 21:45 schreef Red devil het volgende:
[..]
Hahahaha KOM OP jag
Dat is je r e i n s t e onzin die je nu uitkraamt. Het enige waar je nu op uit bent is flamen (een hobby van mij maar alleen in discussies waar tenminste nog discussie mogelijk is)
Het is gewoon overduidelijk hoorbaar dat 5 kanaals muziek wel degelijk een meerwaarde aan een film geeft tov stereo muziek.
Ben je wel eens in een bioscoop geweest jag?
Hetzelfde verhaal.Op woensdag 04 april 2001 20:11 schreef JvS het volgende:
[..]
[..]
Spraak!
Bij Dolby digital is dialoog een stuk mooier! Bij gebruik van een goeie centerspeaker. De heftige effects hoeven van mij ook niet zo heel erg. Ik kijk ook weleens 3.1.
Jag
Hmmmm you''ve got a funny way of expressing yourself JagOp woensdag 04 april 2001 21:55 schreef Jag het volgende:
[..]
Waarom heb ik het gevoel dat ik niet begrepen wordt? Dat hele stuk tekst was sarcastisch bedoeld. Lees het met deze nieuwe kennis gewapend nog maar eens.
[..]
Laten we er maar over ophouden en weer ontopic gaan
Ja kijk, als ik zeg dat ik overwoog om een dolby digital setje te kopen omdat het zo klote klinkt met een smiley die zijn kop tegen een muur beukt, dan kan je er gerust vanuit gaan dat je de inhoud met een korrel zou kan nemen
.
Ik heb gewoon helemaal niks tegen dolby digital, alleen wel tegen goedkope dolby digital setje, omdat je gewoon beter kan krijgen voor hetzelfde. En de reden dat toch massaal mensen el cheapo surround setje kopen is de hype, de naam die dolby digital heeft. En daar heb ik wel wat op tegen, maar dat moet je niet verwarren met dat ik een pro-stereo anti-surround activist zou zijn, want dat ben ik echt niet.
Jag
Ik heb gewoon helemaal niks tegen dolby digital, alleen wel tegen goedkope dolby digital setje, omdat je gewoon beter kan krijgen voor hetzelfde. En de reden dat toch massaal mensen el cheapo surround setje kopen is de hype, de naam die dolby digital heeft. En daar heb ik wel wat op tegen, maar dat moet je niet verwarren met dat ik een pro-stereo anti-surround activist zou zijn, want dat ben ik echt niet.
Jag
Pagina: 1