[BC3] Labway LB900 DVD speler -> RGB -> Philips 28PW9515

Pagina: 1
Acties:

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:43
Niemand die dit weet ???

:'(

• Theetjuh
Ik heb m''n DVD speler aldoor aangesloten gehad op de tv via een SVHS kabel , maar ik lees hier overal dat RGB beter is ... dus ik zoeken ....

Ik heb op de achterkant van m''n DVD speler geen scart aansluiting, alleen maar 3 tulp aansluitingen Rood, Groen en Blauw.

Ik zelf zo''n kabel gemaakt via onderstaand schema, maar ik kreeg geen beeld of geluid :(

Wat ik heb aangesloten heb ik bold gemaakt, iemand nog ideën :? :?

EURO-AV-AANSLUITING (SCART)
---------------------------
+---------------------------------+
\ 20 18 16 14 12 10 08 06 04 02 |
\ 19 17 15 13 11 09 07 05 03 01 |
21 \------------------------------+

1 audio uitgang R
2 audio ingang R
3 audio uitgang L
4 audio chassisterugkeer
5 video chassisterugkeer (RGB blauw)
6 audio ingang L
7 ingang RGB blauw
8 schakelpin
9 video chassisterugkeer (RGB groen)

10 data signaal 2
11 ingang RGB groen
12 data signaal 1
13 video chassisterugkeer (RGB rood)
14 data signaal chassisterugkeer
15 ingang RGB rood
16 blankingsignaal (RGB schakeling)
17 video chassisterugkeer
18 aarde blankingsignaal
19 video uitgang
20 video ingang
21 screening chassisterugkeer

Het enige wat ik dus op de scart aansluiting kan aansluiten is dus 3x tulp (RGB) en 2x tulp (Audio)

Verwijderd

Klinkt misschien stom maar ben je niet vanaf de verkeerde kant begonnen met tellen op de scart plug?

Ennee.....is rgb dan echt beter dan svhs kabel?? Ik geloof er geen drol van....en als het beeld goed is, waarom zou je het dan anders maken!!!

• Theetjuh
Op donderdag 05 april 2001 17:35 schreef igor het volgende:
Klinkt misschien stom maar ben je niet vanaf de verkeerde kant begonnen met tellen op de scart plug?

Ennee.....is rgb dan echt beter dan svhs kabel?? Ik geloof er geen drol van....en als het beeld goed is, waarom zou je het dan anders maken!!!
Ja, ik heb van meerdere al gehoord dat RGB beter is, ok ... hij draait nu mooi op svhs, maar het kan beter, best en dan ''t beste ;)

En ik wil nu eenmaal het beste eruit halen wat erin zit, das toch normaal ? kijk nou maar naar m''n Duron ;)