[BC3] DMX info

Pagina: 1
Acties:

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Hej lui,

Ik moet voor skool als onderdeel van een hardware-module een scriptie schrijven over het DMX-protocol (Het protocol voor ''t aansturen van lichtapparatuur). Weet iemand waar ik daarover duidelijke en goede informatie kan vinden? Wie kan mij helpen?

Alvast THNX :)

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Volgende maand in de elektuur hoorde ik. Er is ook een oude elektuur beschikbaar waar wat in staat.

DMX is een protocol dat over RS-485 draait. RS-485 zijn alleen de signaal niveau''s. DMX zend continu een resetcode + startcode + 512bytes uit. De ontvanger bepaalt welke bytes voor hem zijn (Het adres). Je kan dit protocol -redelijk- eenvoudig implementeren met een 8051. De refresh frequentie van DMX is ongeveer 44Hz(als ik het goed heb).

Succes met je zoektocht. Je zal best wel moeten gaan zoeken op I-net, maar er is denk ik toch nog wel genoeg zinnigs te vinden. Als je echt vragen hebt hoor ik het wel

Hier nog een linkje:
http://www.heuff.nl/Services/tipstricks/ttl4/ttl4.htm

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Kijk, op dat soort info zat ik te wachten !!! THNX !!! :P

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Mocht je nog wat willen weten dan kan je me mailen: jeroen_a@dds.nl . Ik zal je dan kijken of ik je kan helpen met wat probleempjes die je tegenkomt...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb hier nog het complete en officiele DMX-protocol van de Plasa/Usitt liggen... Contact me als je info wilt...