De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb zo''n target pc speaker setje. Je weet wel. Eén hoofspeaker met versterkertje waar je volume, bass, treble op kan regelen en dan snoertje naar 2e speakertje.
Nu is r een "ongelukje" (ptt bedankt) gebeurd. Treble en bass knop zijn naar binnen gedrukt en afgebroiken van printplaatje. (In)direct gevolg is dat de tweede speaker het niet meer doet. Er komt wel een beetje heel zacht gebrom uit, verder niets. Volumeknop doet t nog, maar heeft geen effect op de tweede speaker.
vraag:
1. Kan het afbreken van de bass en treble het gevolg zijn dat de 2e speaker t niet meer doet? (2e speaker is zelf nog ok).
2. Zou ik als oplossing het signaal naar de ''hoofd''speaker kunnen doorsolderen naar de 2e?
Op het printplaatje komen de twee snoertjes vanaf de hoofdspeaker met een lekkere dikke klodder taiwaneerse soldeertin op de printplaat uit. Als ik nou de draadjes voor de tweede speaker daarbij soldeer, zou de boel dan gewoon werken?
Nu is r een "ongelukje" (ptt bedankt) gebeurd. Treble en bass knop zijn naar binnen gedrukt en afgebroiken van printplaatje. (In)direct gevolg is dat de tweede speaker het niet meer doet. Er komt wel een beetje heel zacht gebrom uit, verder niets. Volumeknop doet t nog, maar heeft geen effect op de tweede speaker.
vraag:
1. Kan het afbreken van de bass en treble het gevolg zijn dat de 2e speaker t niet meer doet? (2e speaker is zelf nog ok).
2. Zou ik als oplossing het signaal naar de ''hoofd''speaker kunnen doorsolderen naar de 2e?
Op het printplaatje komen de twee snoertjes vanaf de hoofdspeaker met een lekkere dikke klodder taiwaneerse soldeertin op de printplaat uit. Als ik nou de draadjes voor de tweede speaker daarbij soldeer, zou de boel dan gewoon werken?
1: Ja, ik denk dt die best in een serietje kunnen staan
2: Ja, dat kan je mischien zelfs ook nog wel na de volumeregeling doen (?) omdat dat waarschijnlijk een draaiknopje (hoe heet dat normaal) is, die ook op de prinplaaat zit gesoldeerd. (bij mij labtec lcs2414 in ieder geval wel)
2: Ja, dat kan je mischien zelfs ook nog wel na de volumeregeling doen (?) omdat dat waarschijnlijk een draaiknopje (hoe heet dat normaal) is, die ook op de prinplaaat zit gesoldeerd. (bij mij labtec lcs2414 in ieder geval wel)
1. Hoe zit dat met stereo dan? Wordt het signaal niet in "tweeën gesplitst" voor de rechter en linker speaker?
Is het ''beter'' om voor die 2e speaker na de volumeknop het signaal af te tappen?
2. die knoppen zitten met twee stripjes (boven elkaar) met elk drie connectoren vast.
zou als ik die strips aan elkaar verbindt die 2e speaker t weer kunnen gaan doen? Of wat voor effect zou dat hebben? Om de bass en treble knop weer eraan te solderen is net iets te veel gepriegel...
Is het ''beter'' om voor die 2e speaker na de volumeknop het signaal af te tappen?
2. die knoppen zitten met twee stripjes (boven elkaar) met elk drie connectoren vast.
zou als ik die strips aan elkaar verbindt die 2e speaker t weer kunnen gaan doen? Of wat voor effect zou dat hebben? Om de bass en treble knop weer eraan te solderen is net iets te veel gepriegel...
Ik denk dat het wel praktisch is om na de volumeregeling af te tappen, omdat anders die van de andere speaker niet en van die met het knopje wel regelbaar is
Als je het signaal gewoon splitst wordt het niet stereo lijkt mij. links en rechts zouden echt twee aparte kanalen moeten zijn.
Je verhaal vat ik verder niet zo. mischien kan je een plaatje produceren om de boel duidelijk te maken (in paint o.i.d.)
Je kan natuurlijk ook gaan experimenteren, ik heb er nl. ook niet echt verstand van.
Als je het signaal gewoon splitst wordt het niet stereo lijkt mij. links en rechts zouden echt twee aparte kanalen moeten zijn.
Je verhaal vat ik verder niet zo. mischien kan je een plaatje produceren om de boel duidelijk te maken (in paint o.i.d.)
Je kan natuurlijk ook gaan experimenteren, ik heb er nl. ook niet echt verstand van.
Maareh die hoofdspeaker zit natuurlijk ook na de volumeknop. ik zat te denken aan het doorlussen van die draadjes naar de 2e speaker op het punt dat de draadjes van de hoofdspeaker op het printplaatje komen. mijn vraag is dan gelijk. gaat er niet een deel (door stereo) verloren doordat het signaal gesplitst wordt?
Enne over die ptt vergoeding. Had ff klanterservice gemaild. Hadden ze gezegd dat ik met de zending naar het postkantoor kan komen om een proces verbaal op te laten maken. Heeft dat zin, als de zending onverzekerd is verzonden? Is gewoon met een pakketzegel gedaan....
Enne over die ptt vergoeding. Had ff klanterservice gemaild. Hadden ze gezegd dat ik met de zending naar het postkantoor kan komen om een proces verbaal op te laten maken. Heeft dat zin, als de zending onverzekerd is verzonden? Is gewoon met een pakketzegel gedaan....
hoe dat zit met stereo weet ik niet. Je zou het bij de fabrikant kunnen proberen?
ik denk dat je het op zich gewoon kan proberen (te solderen)
ik denk dat je het op zich gewoon kan proberen (te solderen)
Verwijderd
Afweging maken:
1) Wat kost een speakersetje?
2) Wat is de moeite om het te repareren?
maw. Pleur weg, koop nieuwe.
1) Wat kost een speakersetje?
2) Wat is de moeite om het te repareren?
maw. Pleur weg, koop nieuwe.
Weet jij hoe dat zit met die ptt dan?Op maandag 02 april 2001 13:30 schreef onbekend het volgende:
niets aan doen maar een klacht indienen bij de ptt, die vergoed tot de 2000,-:)
als je alles nog hebt betalen ze de door jouw betaalde prijs voor je aankoop terug aan jouwOp maandag 02 april 2001 15:58 schreef Booooe het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat zit met die ptt dan?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Geld vragen aand de ptt en die rommel wegmieteren en een fatsoenlijk SoundWorks setje kopen voor naast je MonitorOp maandag 02 april 2001 12:03 schreef Booooe het volgende:
Heb zo''n target pc speaker setje.
<knip>
ROFLOL HAHHAA
ok target speakertjes zijn t inderdaad niet echt waard, maarja kon ze voor 15 piek overkopen en beetje knutselen is soms ook wel leuk....maarja zonder factuur zal ik denk ik ook niets bij de ptt kunnen beginnen.
"Ja euh, jullie hebben mijn speakerset van 100 piek kapot gemaakt...."
"Ja euh, jullie hebben mijn speakerset van 100 piek kapot gemaakt...."
Pagina: 1