Toon posts:

[BC3] Hoe kan ik een AVI compressen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Knip gewoon ff de laatste/eerste minuut eraf ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 02 april 2001 01:07 schreef CBravo het volgende:
divx.
:?, het gaat hier al om een DivX, een Avi.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

divx.
hahaha... divx...:)

Nee Frank, je moet gewoon een klein stukkie van de credits halen. Dat doe je gewoon met VirtuaDub.

Het ligt eraan hoeveel Mb je eraf wilt halen, maar je kan ook de credits zelf comprimeren (die heeft toch niet zo''n goeie kwaliteit nodig als de film zelf, toch:)) Dit kan al gauw 100 Mb schelen... Je knipt die credits gewoon van de film. Comprimeerd in Virtuadub deze credits, en plakt hem daarna gewoon weer achter de film en klaar is Frank:)

Alles gebeurt dus gewoon met Virtuadub.

Als je iets niet snapt horen we het wel.;)

Suc6,
Digit

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nee Frank, je moet gewoon een klein stukkie van de credits halen. Dat doe je gewoon met VirtuaDub.
aaaaaahhhhhh. Nee! Cultuurbarbaar! ;)

Verwijderd

:) ach ja...

/me vindt de credits de laatste tijd niet spannend meer...

ps.: maar dit "stukkie eraf halen" doe ik dus echt alleen als het eindresultaat (van de credits comprimeren) nog een behandeling nodig heeft...:Z (gelukkig komt dit nooit voor, ik bereken m''n bestandjes wel gewoon goed. Scheelt toch een hoop tijd....:)

Verwijderd

Re-encoding the End Credits (staff roll).

This is an optional feature, but since it almost always saves anything upto and above 50MB it will help the quality of the final movie even more. Besides, there is no reason not to do this if we are gonna mess around cutting do all this stuff anyway! Okay, I hope you''ve read my cutting and joining Divx guide because it will help you to understand what I am going to say. Open the Fast Motion movie in VirtualDub.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-digest.com/nickyguides/pictures/dub-controls.gif

Move the slider bar (E) to get close to where the end credits start. Then use the keyframe buttons (D) to get to almost exactly where they start :). Don''t worry if you are a little into them this way it won''t matter. Now, write down the number shown at (H). Then, without moving the silder bar position, press the mark out button (G) once! And press the move to start of movie button (B the one on the left). Then press the "mark in" button (F). This will select the parts of the movie that we don''t need to re-encode.

Finally, go to Edit > Delete Frames

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-digest.com/nickyguides/pictures/del-frames.gif

Select Video > Compression

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-digest.com/nickyguides/pictures/vid-compress.gif

Choose the Fast Motion codec (not the one shown in this picture below).

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-digest.com/nickyguides/pictures/divx-lo-mo1.gif

Hit the configure button and set bitrate to 128 kbps. Keyframes to one every 10 seconds and crispiness to 5%. You can play about with the settings if you prefer better or worse end credit quality. But this should be good enough to turn 60MB credits into a 2MB credits.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-digest.com/nickyguides/pictures/save-avi.gif
Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Ehmmm... wat je ook kan doen natuurlijk: waarom bak je die fim (zonder die credits) niet op een dubbelcd??? Of op een 800 Mb CD???

/me denkt nu opeens aan: "... De mogelijkheden zijn eindeloos, ..."*D

ps.: misschien een beetje laat: maar ehhh... succes met je tentamen... Laat ff weten hoe het is gegaan.:)

suc6 met je DivX;-),
Digit

Verwijderd

Overburnen, 800MB CD kopen

Verwijderd

Ja, dan wordt het of overburnen, of toch echt die avi nog een keer helemaal comprimeren... En anders knip je hem toch en gooi je hem op 2 CD''s...:?:?

Hoe groot is hij dan, Frank????

gr.
Digit

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 04 april 2001 10:56 schreef Digit het volgende:
Ja, dan wordt het of overburnen, of toch echt die avi nog een keer helemaal comprimeren... En anders knip je hem toch en gooi je hem op 2 CD''s...:?:?

Hoe groot is hij dan, Frank????

gr.
Digit
Ik vind het zonde om een cd van 702,5 MB in tween te hakken, het past net niet op een CD, dusecht net niet. Mijn Philips CD''s mowetn 2 MB aankunnen, zonder enige extra''s, maar dit is net iets meer :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Wat voor brander heb je dan???

kan je geen 800MB CD''s gebruiken??:?

Anders haal je toch 1 seconde af van het laatste stuk? Of seconde van het begin?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Gewoon de reclame er tussenuit knippen :):):o*D

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

ROFL

Of de aankondiging van die Veronica-slet...:)
(die nemen ook minsten 100 MB in...)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb hier 2 films liggen die niet op een 700 MB CD willen.

Ik wil de files dus een beetje comprimeren dat ze er wel oppassen.

Met welke tool kan ik dat het beste doen en hoe???

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

divx.

• sampoo
  • Niet online
Virtualdub, Fast Recompress voor de video en Direct Stream copy voor de audio. Gaat lekker vlot.

http://www.virtualdub.org/index

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 01:30 schreef sampoo het volgende:
Virtualdub, Fast Recompress voor de video en Direct Stream copy voor de audio. Gaat lekker vlot.

http://www.virtualdub.org/index
Je gaat toch niet de hoofdfilm nog meer comprimeren...:?:? Zonde van de film...

En de credits laat je zeker ook nog van perfect achtergrond-geluid en perfecte beeldkwaliteit... LOL:)
;)

Gewoon die credits ff behandelen...
:)

• sampoo
  • Niet online
Op maandag 02 april 2001 01:36 schreef Digit het volgende:

[..]

Je gaat toch niet de hoofdfilm nog meer comprimeren...:?:? Zonde van de film...
Als je het op deze manier doet zal je er weinig van merken. :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

oke Credits, bij de enne film heb ik die, maar bij de ander dus niet :(, die zijn al weggelaten, en nog is de film te groot. Ik heb de film zonder credti gedownload, dus kleiener wordt ''ie niet op die manier.

Maarreeh alleen de credits comprimeren, kan dat???

Zal kijken.

Heb straks een marketing tentamen, wens me geluk :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 02 april 2001 13:02 schreef Digit het volgende:

ps.: misschien een beetje laat: maar ehhh... succes met je tentamen... Laat ff weten hoe het is gegaan.:)

suc6 met je DivX;-),
Digit
Slakken zijn traag met nakijken :(

Marreeh, zoals ik het begrijp moet ik de aftiteling eruitknippen?

Ik zeg nog dat ik een film heb die helemaal geen aftiteling heeft => de film loopt af, het wordt zwart, je ziet 2 namen voorbijkomen, en klaar is de CD, 1 seconde aan aftiteling.

aan de rest heb ik wel wat

Russian Blue Neji
Kate Bush

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Elke film past op een 80 min cd of je hebt een KLOTE ripper :).

HEEEl eventueel even overburn aanzetten.
Pagina: 1