Toon posts:

[BC3] Minimale kwaliteit voor divx op TV via Virtualdub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag DivX films via de TVout op mijn computer op de TV afspelen. De config van mijn systeem is, voor zover van belang:
AMD k6-2 450
64 Mb Ram

Net aan de krappe kant om mee af te spelen dus. De CPU waarde staat op 0 en ik downsample de mp3 audio waar mogelijk. Toch blijft het beeld niet helemaal vloeiend lopen :'(

Ik wil nu mijn DivX films met Virtual Dub een beetje omlaag schroeven qua kwalieit. Op je TV zie je dat immers toch niet zo goed :)

Welke instellingen moet ik daarbij gebruiken om snel een dub te kunnen maken die wel goed afspeelt?

Belangrijk is dus:
- snelheid van het omzetten (geen zin om 24 uur te wachten,
- snelheid van het afspelen met redelijke kwaliteit op TV

Welke Virtual Dub goeroe zou mij dit kunnen vertellen?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51
:(

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05

4POX

Everybody is wired

Als jij met een kale windowz werkt moet je cpu een film goed kunnen afspelen. Ik had vroeger ook een k6-2 en speelde alle films zonder problemen. Ik denk dat je te veel onzin draait..

Probeer eens met wintop te kijken welke programma''s nog meer je cpu belast

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 23:28 schreef 4POX het volgende:
Als jij met een kale windowz werkt moet je cpu een film goed kunnen afspelen. Ik had vroeger ook een k6-2 en speelde alle films zonder problemen. Ik denk dat je te veel onzin draait..

Probeer eens met wintop te kijken welke programma''s nog meer je cpu belast
Nee hij heeft gelijk .. Ik had tot een week terug een K6-500 en kon GOEDE kwaliteit DivX films ook NET afspelen (2 seconden haperen, en dan in 1 keer vloeiend)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windhoos idd zo kaal als maar kan. Toch loopt het allemaal niet vloeiend. Dit is vooral zo bij films >650 Mb. Goede kwaliteit dus, zeg maar.

Maat nu weet ik nog de juiste settings voor virtual dub niet. Iemand :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 22:45

Jag

Misschien dat je eerst eens moet proberen om het afspelen van de DivX te optimaliseren voordat je de DivX in kwaliteit gaat verlagen.
Ik geloof dat daar hele topics over geweest zijn over de beste settings. Zoek eens op "settings" en "DivX" zou ik zeggen.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb alles al geprobeerd om het afspelen te optimaliseren. Toch werkt het niet :'(

Anders zou ik niet zo veel tijd en moeite willen steken in het dubben. Maar weet niemand op welke kwaliteit je moet omzetten en met welke settings?

Ik heb vooral problemen met high-motion pics. (of fast motion, hoe heet het??)
Pagina: 1