Earth is nice, heaven is better...
Projectie tv werkt niet met een standaard beeldkanon. Maar het een soort projectie kanon. Hierdoor is de diepte een stuk kleiner en kan het beeld een stuk groter worden. Tevens maken deze niet gebruik van een normale beeldbuis. Voordeel is dat ze makkelijk 117 cm diagonaal beeld kunnen krijgen. Nadeel is dat je er niet te dicht op moet zitten, anders is het niet om aan te zien.
Zo''n aan de muur hang TV. Ik denk dat je plasma TV''s bedoeld. Deze TV''s zijn een soort groot TFT scherm. Maar dan gebasseerd op plasma technologie. Dit maakt dat het beeldoppervlakte groter kan worden. En ook de kwaliteit komt ten goede. Betere lichtopbrengst, contrast en geen last van ''na ijlen'' van het beeld. Ook hier zijn tv''s met een beelddiagonaal van 117 cm te verkrijgen. Nadeel Ontzettend duur.
Reken minimaal op 10.000 gulden voor een redelijk tot goed projectie TV.
En minimaal zo''n 15 a 18.000 gulden voor een plasma TV. (Voor de echte toppers zit je al gauw tegen de 30 mile)
Voor de rest zou ik zeggen zoek het internet ff af voor specifieke eigenschappen en de techniek er achter. En de prijsen van de verschillende fabrikanten.
Zo''n aan de muur hang TV. Ik denk dat je plasma TV''s bedoeld. Deze TV''s zijn een soort groot TFT scherm. Maar dan gebasseerd op plasma technologie. Dit maakt dat het beeldoppervlakte groter kan worden. En ook de kwaliteit komt ten goede. Betere lichtopbrengst, contrast en geen last van ''na ijlen'' van het beeld. Ook hier zijn tv''s met een beelddiagonaal van 117 cm te verkrijgen. Nadeel Ontzettend duur.
Reken minimaal op 10.000 gulden voor een redelijk tot goed projectie TV.
En minimaal zo''n 15 a 18.000 gulden voor een plasma TV. (Voor de echte toppers zit je al gauw tegen de 30 mile)
Voor de rest zou ik zeggen zoek het internet ff af voor specifieke eigenschappen en de techniek er achter. En de prijsen van de verschillende fabrikanten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
projectie tv''s kun je op veel meer als 117cm diagonaal zetten...goede projectors zijn die van bv Barco...die zijn er vanaf ongeveer 10000 piek. er zijn al projectors vanaf 2000 piek maar die hebben weinig lichtopbrengst...je moet dan echt in het donker gaan zitten om wat te zien....
heel simpel gezegd is een projectieTV gewoon een beamer die van achteren op een wit doek schijnt.. (persoonlijk ben ik niet kapot van de beeldkwaliteit)
een ''muurhangTV''
oftewel een plasmaTV heeft een veel betere beeldkwaliteit.. kost ook bijna het dubbele..
een ''muurhangTV''
Have a wheelie good weekend!
Dit zijn zg beamers.Op zondag 01 april 2001 21:04 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
projectie tv''s kun je op veel meer als 117cm diagonaal zetten...goede projectors zijn die van bv Barco...die zijn er vanaf ongeveer 10000 piek. er zijn al projectors vanaf 2000 piek maar die hebben weinig lichtopbrengst...je moet dan echt in het donker gaan zitten om wat te zien....
Wat fragdaddy zegt. is een soort tv wat van achteren geprojecteerd wordt.
Kwaliteit is een beetje donker en men moet er redelijk ver van af zitten.
Plasmas blijven rulen. Hard sparen...
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.