[BC3] [DivX] zwaar multitasken && geen fouten in rip?

Pagina: 1
Acties:

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 13:18
Normaal gesproken als ik een DivX-avi maak van een grote MPEG-file o.i.d. laat ik m''n comp gewoon een nachtje draaien met VirtualDub en alle voor het encoderen onnodige processen (incl. litestep, winampa, ndetect, msmsgr, enz..) gekilled (bijna 100% processortijd voor VirtualDub en geen/weinig interupts van andere processen). Goed, perfect resultaat, geen rare foutjes die niet in het origineel zaten.

Nou wil ik m''n comp niet voor elke DivX-file die ik maak een nacht aan laten staan (ouders.. bezwaar.. you get the punt), dus draait nu VirtualDub (priority: normal) lekker op de achtergrond, terwijl ik zelf bezig ben met DreamWeaver, PhotoShop + TWAIN-import van scanner op 600*600dpi + meerdere files open, enkele instanties van Explorer, de gebruikelijke Win2k processen en natuurlijk WinAmp. :P Processor dus 100% bezig en geheugen (zie sig voor specs) op 95%, alles draait lekker door zonder dat er iets "hangt" ofzo.

Nou vraag ik me dus af of je op bovenstaande manier een groter risico loopt op rare artefacten of foutjes in m''n DivX-file, of maakt dat verder weinig uit? :? (m.u.v. het feit dat het een stuk langer duurt om te encoderen natuurlijk) Theoretisch zou het niet uit mogen maken..

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Volgens mij maakt het allemaal niet uit. Je kunt desgewenst 3DMark2001-loops draaien tijdens het runnen van VirtualDub. Het encoden van je DivX duurt dan wel 3 weken maar het kan wel:) Dit omdat het hier geen real-time proces betreft. Als je nu bijvoorbeeld van een live videobron naar DivX captured zou je natuurlijk wel dropped frames krijgen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 13:18
Nee het is "gewoon" een *.vob-file (met avi-frontend) en een *.wav-file op m''n HD..

Kewle sig trouwens.. :) ("is there a sign on my house saying, ''Dead nigger-storage'' !?") 8-)

Verwijderd

Ik draai VD ook meestal snachts, maar als ik hem in de background met priority op low draai, heb ik nog nooit een probleem gehad.(plm. 50 films gedubt op deze manier !)