[BC3] Bolle platen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi,

Isser iemand die weet hoe ik platen weer plat kan krijgen? :?

Ja, ik weet het, het klinkt heel stom, maar ik heb een nieuw stukje Vinyl, en hij staat nogal bol. Nu is het zo dat als ik de ene kant afspeel, dat hij helemaal niet meer wil slippen op m''n slipmat, speel ik de andere kant af, dan tolt hij als een gek, omdat hij bijna geen wrijving meer heeft. :( Heel suf dus.

Is er iemand die dus weet hoe ik die bolling uit de plaat kan krijgen, zodat hij weer mooi plat is, en ik dus weer fijn plaatjes kan gaan draaien? :P

Dankje!! :)

Skate

Verwijderd

Verwarmen :?

• Skate2000
Hey, lekker zo''n snelle reactie.. :)

Sja, maar hoe dan? Als ik er een strijkbout op zou zetten, dan smelten ook de groeven dicht... :'( En dat willik niet..

Verwijderd

Leg hem een tijdje op de verwarming en leg hem dan een tijdje onder een vrijwel plat maar redelijk zwaar object.(evt. met doek om de groeven te beschermen)

Verwijderd

Dat wordt zeker lastig.
Als ze echt niet meer te beluisteren zijn kun je er een theedoek overleggen en hem vervolgens plat strijken met een niet te hete strijkbout. Dit werkt wel als je maar voorzichtig bent, kunt namelijk d groeven plat strijken.

Suc6

Verwijderd

Hier zijn _veel_" ideen over te vinden. Ik zou eens iets searchen op djchat.com of in alt.music.makers.dj...

Je hoort heel vaak de volgende oplossing:
Leg je plaat tussen twee glasplaten, verwarm hem, en lag er iets zwaars op.
Ikzelf ben hier veel te lui voor, en leg er meestal gewoon wat zwaars op, en laat dit een paar dagen zo liggen. Terugbuigen werkt ook, als je het maar voorzichtig doet, en veel draait onder het buigen...

• Skate2000
Als je zo''n plaat een paar dagen laat liggen, plat, dan werkt dat?? :?

zonder verwarmen dus? en ik heb ook geen ID hoe ik een plaat glas moet verwarmen..

Verwijderd

Met een gasbrander (school) of op het gasfornuis leggen, oven?

Verwijderd

Als ik mijn paten een tijdje laat liggen onder mijn flightcase (=zwaar, 30 kilo oid), dan worden ze vaak redelijk speelbaar. Echt recht worden ze niet, maar als je een beetje voorzichtig bent blijft die naald wel staan. Of je moet echt agressieve scratches willen doen oid...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 01 april 2001 20:11 schreef wijnolst het volgende:
Met een gasbrander (school) of op het gasfornuis leggen, oven?
een beetje Tweaker heeft toch wel een gasbrander>:)>:)>:)

EDIT- ff Tweaker met een hoofdletter gemaakt:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Het kan nu weer, hoor ik net op de radio (weerbericht):

even in de zon leggen, achter het raam op een plat oppervlak. Zakt vanzelf in

• Skate2000
Kijk, da''s een goeie tip!!

:)

Yes.. en nu kannet weer, dankzij het weer.. B-) maar het is iig niet zo erg dattik ''m helemaal niet kan afspelen.. dat kannik wel, het probleem is alleen dat de ene kant niet goed slipt, en de andere te goed.. :'( en da''s jammer

Maargoed, mochten er nog steeds leuke tips zijn, schroom vooral niet, en zegget me.. :) *D

• Skate2000
yes.. ik hebbet voor elkaar, m''n plaat is nu weer perfect plat.. :D

EN hoe hebbik dat gedaan? Men neme een:

- Theedoek
- De bolle/holle plaat
- Een grote pan (zo''n een met een platte bodem)
- een kleinere pan
- kokend water
- koud water
- een platte tafel :Y)

Ok, op de tafel leg je de theedoek, met daarop de plaat. :P Hierbovenop gaat de grote pan, die de hele plaat plat moet houden :9

Als je in die grote pan nou een kleiner pannetje zet, dat ongeveer de grootte heeft van de binnenkant van de plaat (binnen de groeven), dan kan je die gebruiken om de plaat te verwarmen. Daarvoor hebben we kokend water nodig, wat we in het pannetje gieten.. nu zal het kleine pannetje de hitte doorgeven naar de pan eronder, die de plaat weer verwarmd :?

Znapje? Nu is het wel de bedoeling dat je de grote pan vooral niet weghaald, want anders zal de plaat alleen maar krommer worden, omdat de plaat warm is (door de warmte zet ie uit --> krom:'()

Wacht nu even, en giet het pannetje nu leeg, vul ''m nu met koud water, zodat de plaat weer op temperatuur kan komen, als de plaat nu weer afgekoeld 8-) is, dan kan je na nog heel even gewacht te hebben voor de zekerheid ook de grote pan van je plaat halen..

En ziedaar!!! Een perfect platte plaat!! B-) Yes.. en daar ging het om :)

Dank jullie wel iig voor de reacties.. ;)

Skate
Pagina: 1