Toon posts:

[BC3] Divx omzetten naar VCD.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je Dixv omzet naar S\VCD om deze af te spelen op VCD speler. }:0

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:21
kijk eens op www.vcdhelper.com

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dan moet je ze eerst omzetten naar mpg en dan branden met nero ofzo.
Maar ik zou er niet aan beginnen, kost heel veel tijd.
O, en je moet ze eerst nog van divx avi naar een gewone avi omzetten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
nee je kan met tmpeg? (weet het niet meer zeker) ook divx avi naar mpeg omzetten.

Maar het is en blijft pokkewerk en je bent weer extra cd''s kwijt

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Daarnaast is DivX volgens mij meestal veel hogere kwaliteit dan VCD. VCD is iets van 384x282 ofzo. Divx meestal 640x318 ofzo. Gaat heel veel qua. verloren... Daarnaast slechst 74 min. VCD op cd, 90 met DivX (redelijke Qua.)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:21
Al die verhalen over kwaliteitsverlies enzo vind ik onzin. Dat zie je nl op tv niet. En een (twee) extra cd kwijt is ook onzin, dan koop je toch voor je films een spindel, of een pak goedkope cd''s.
Films bekijk je toch maar een paar keer, het is niet zoals muziek dat je de cd elke dag weer een paar keer draait.

Feit is gewoon dat je divx niet in de DVD speler af kunt spelen of niet op tv kunt bekijken als je een mpegkaart hebt.
Dus zet je je divx om naar vcd.

Hoe dat het beste gaat staat allemaal beschreven op www.vcdhelper.com
Daar staan ook links naar progjes die je nodig hebt.
Het kan wel een uur of 16 duren voor de omzetting klaar is (afhankelijk van je systeem). Je zou dit dus s''nachts kunnen doen, in twee sessies van 8 uur.

Als je systeem net aan de eisen voldoet om een divx af te spelen, en soms dus ook wat moeite ermee heeft is het juist heel goed voor de kwaliteit om de film om te zetten naar vcd.
Je start windows zo kaal mogelijk op, doet de conversie dus in de meest ideale omstandigheden en brandt de cd''s dan (divx op een cd dan vcd op twee cd''s).
Daarna kun je de vcd via de mpegkaart op tv bekijken terwijl je systeem weer met de meest ingewikkelde progjes bezig is. Daar heb je dan bij het kijken totaal geen last van.
En iedereen met een stand-alone dvd speler kan de vcd ook bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
:p Ik dank U allen wel voor het helpen.Het is me al gelukt met TMPgenc en Easy Video Creator van Adaptec (ROXIO). En wat die twee Cd-tjes betreft dit is ook geen punt.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Maak 2 S-VCD''s. Kwaliteit is dan veel hoger dan VCD. Wordt ook door o.a WinDVD herkend en kan je ook met Nero 5 branden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1