Toon posts:

[BC3] Creative DTT2500 -> dolby digital probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van dit aardige setje. Ik gebruik deze in combinatie met de soudblaster live 5.1 kaart. Ik ervaar echter het volgende probleem. Wanneer ik via mijn Aopen 12x dvd speler een filmpje kijk dan wordt het ledje bij dolby digital nooit actief. Dit terwijl de dvd film dolby digital 5.1 ondersteunt. Alle kabeltjes zitten volgens mij goed en het ledje is niet kaduuk. Heeft iemand een oplossing hiervoor ?? :?

Verwijderd

Bekend probleem, je moet bij je speakerinstellingen de 5.1 decoder uischakelen, anders krijg je geen Dolby Digital.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !

Even voor de goede orde.
Je bedoelt onder AudioHQ -> luidspreker de luidsprekerselectie wijzigen van 5.1 naar ...??

Verwijderd

Nee, je moet de luidspreker instellingen niet veranderen, maar bij de luidspreker instellingen zit nog een geavanceerd hoekje, waar je de onboard 5.1 decoder kan uitschakelen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Je had geen Live 5.1 moeten kopen, nu heb je twee decoders gekocht. Je kan gewoon een digitale uitgang gebruiken en aansluiten op een digitale ingang op je DTT2500, en dan gebruik je gewoon de decoder in je DTT2500.

Jag

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een DTT 2500 en een SBlive 1024. Aangesloten met een tandem kabel. Echter kan ik mijn set wel op "pro logic" krijgen. Maar niet op "Dolby Digital" Deze modus moet automatisch gedetecteerd worden? Maar zal dat ooit gaan werken, omdat ik mijn speakerset met de tandem kabel heb aangesloten? (=analoog ?)

Bovendien heb ik GEEN digitale uitgang op mijn kaart. Dus ik zal een nieuwe moeten aanschaffen, is dit echter de moeite waard?

/dev/null

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 07 april 2001 17:45 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb een DTT 2500 en een SBlive 1024. Aangesloten met een tandem kabel. Echter kan ik mijn set wel op "pro logic" krijgen. Maar niet op "Dolby Digital" Deze modus moet automatisch gedetecteerd worden? Maar zal dat ooit gaan werken, omdat ik mijn speakerset met de tandem kabel heb aangesloten? (=analoog ?)
Check mijn post in [topic=156452] . Ik heb zelf ook een SBLive 1024, en daar heb ik wel degelijk een digitale uitgang op. het is die gele connector waar ook een gewone jack-plug ingaat.

PSN-id: Chrasher

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Op de Soundblaster Live 1024 Value zit aan de buitenkant volgens mij geen digitale uitgang. Ik meen wel dat ergens op die kaart (printplaat) een aansluiting zit.
Moet je dus iets regelen met een kabeltje
Pagina: 1