[BC3] Minidisc met usb?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Er zijn tegenwoordig van die sony minidiscs met USB kabel. Die kabels kun je ook los krijgen, maar ik weet alleen een site in Amerika. Nu ben ik van plan om een minidisc te kopen, met een usb kabel (aangezien ik geen digitale uitgang heb op mijn geluidskaart). Nu zoek ik dus zo''n kabel, want ik geloof niet dat hij bij de minidisc die ik wil kopen inbegrepen zit. Het model dat ik van plan ben te kopen is een Sony MZ R700. Weet er iemand dus een winkel voor zo''n usb kabel. Of kan ik de minidisc ook met de gewone uitgang opnemen (in dezelfde kwaliteit als met de usb kabel).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik dacht begrepen te hebben dat je ook de speciale minidiskspeler erbij moet hebben. Je kan toch ook niet zomaar op iedere videokaart je tv-tje aansluiten. Bij www.sony.com was de speler te vinden (je krijgt de datakabel er nu nog gratiz bij)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 22:49 schreef Stropdas het volgende:
Ik dacht begrepen te hebben dat je ook de speciale minidiskspeler erbij moet hebben. Je kan toch ook niet zomaar op iedere videokaart je tv-tje aansluiten. Bij www.sony.com was de speler te vinden (je krijgt de datakabel er nu nog gratiz bij)
Dat kan wel met een televiewer :)
Die zet je op je VGA poort.

Maar je hebt wel gelijk, het was alleen met 1 model geloof ik.

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

je kan ook gewoon een teratec dmxfire 1024 ofzo kopen... duur zijn die kaartjes niet..

de optiche uitgang werkt geweldig.. en als je zo''n kabel enzo moet gaan kopen ben je ook al weer veel geld kwijt...

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En trouwens dat usb kabeltje die je bedoeld is eigenlijk een goedkope externe-audiokaart dus veel zal het niet verschillen met je gewone kaart.
Die usb kabel word meegeleverd met de mz-r700 PC :+

Dus ik dach koop gewoon zo''n terratec kaartje

Verwijderd

Ahum, is het zeker dat het de r700pc gaat worden, ik denk eerder aan de r700dpc (die er ook is van de r70). Ik ben namelijk in de winkel geweest (ja, ik kom ooit buiten de deur) en daar vertelden ze me dat ie in mei geleverd gaat worden voor het "luttele" bedrag van 99 euro (dat lijkt mij een prijs voor digitaal/optisch, dus ga heen met je geluidskaartje). Bij de 700 serie schijn je hem voor de helft erbij te krijgen.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Wat is nou precies het voordeel van die optische uitgang op je PC... Het ergste probleem bij mijn MD (mz-r70) is dat het invoeren van de titels. Kan ik met een optische kabel die titels overzetten? En wat voor software zit er bij die Terratec om die optische uitgang aan te sturen? Of is het gewoon inpluggen en draaien maar...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
Volgens mij kan die USB versie hier helemaal niet geleverd worden, heb tijdje geleden met Sony gemailed en die konden mij vertellen dat die alleen in USA leverbaar was...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Iedereen bedankt voor de vele antwoorden.
Dorus weet je ook waar ik zo''n md met usb kan kopen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gewoon in de winkel vanaf ergens in mei >:)
Ik heb zelf laatst de r900 gekocht en zit nu ook te wachten tot ie uitkomt. Hij gaat dus 99 euro kosten (volgens die winkel), maar ik krijg hem voor de helft, daar ie schijnbaar bij de r700 ook voor de helft van de prijs geleverd gaat worden (da''s dus 49 euro)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
als ie 99 euro gaat kosten is een terratecje nog altijd goedkoper hoor...

49 is wat anders :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op d site van WinAmp.com heb je diverse plugins om tussen de nummers 4 seconden pauze te houden zodat de MiniDisc kan herkennen dat er een nieuw nummer begind, dan kan je t ook gewoon op je minidisk zetten, hoef je niet eens per se een digitale in- en uitgang te hebben (gewone luidsprekeruitgang of line-out)

Er staat in de Sony catalogus ook een ander apparaat om MiniDiscs te beschrijven (PC randapparatuur, dus geen speler of zo). DIe was wel rond de 1250 dacht ik

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

zo''n usb doosje bij Xitel ( http://xitel.com )
Kost je d8 ik iets van 200,- dan kun je net zo gied een digitale geluidskaart kopen van 99,- bv de terratec 512 digital met optical out.....ben ik overigens ook van plan

Verwijderd

Jongens, jullie lopen iets achter. Ik heb zelf die mz-r70 en geen digitale uitgang. Omdat we op school een 2mb lijn hebben liggen, wou ik ook zo''n kabel. Ik dus naar de winkel (Scheer en floppen). Ja, dat kan wel, euhh 14 dagen levertijd. Goed? Goed.
Na 14 dagen, niets, 3 weken, :Zniets, enz. totdat ik na 6 weken maar m''n aanbetaling ga ophalen. :r Dus, nog geen kabel. Weer kijken op de site van Sony, ja hoor, toffe kabel.
Nu via www.raf.nl besteld, geen enkel probleeem (zeiden ze). Als het goed is, is de kabel er dus over 10 dagen. Verder kan ik wel vertellen dat je die kabel wel overal moet kunnen bestellen.
I like MD, I hate Scheer en Foppen. (kutzaak)
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Op maandag 09 april 2001 23:16 schreef THC_Vissie het volgende:
Jongens, jullie lopen iets achter. Ik heb zelf die mz-r70 en geen digitale uitgang. Omdat we op school een 2mb lijn hebben liggen, wou ik ook zo''n kabel. Ik dus naar de winkel (Scheer en floppen). Ja, dat kan wel, euhh 14 dagen levertijd. Goed? Goed.
Na 14 dagen, niets, 3 weken, :Zniets, enz. totdat ik na 6 weken maar m''n aanbetaling ga ophalen. :r Dus, nog geen kabel. Weer kijken op de site van Sony, ja hoor, toffe kabel.
Nu via www.raf.nl besteld, geen enkel probleeem (zeiden ze). Als het goed is, is de kabel er dus over 10 dagen. Verder kan ik wel vertellen dat je die kabel wel overal moet kunnen bestellen.
I like MD, I hate Scheer en Foppen. (kutzaak)
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Anders ga je op school effe 74 min. achter een pc zitten om 1 MD vol te krijgen...

Metal up your ass

Verwijderd

Weet iemand hoe snel je je muziek op MD kunt zetten, gaat dit sneller dan 1:1?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 19:40 schreef jasperj het volgende:
kijk hier: www.minidisc.f2s.com
Daar staat het niet hoor, maar je hebt er weer een bezoeker bij.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42
Er staat dus echt wel op hoe je muziek op MD kunt zetten :(.
En muziek kan je niet sneller dan 1:1 kopieeren naar MD, dat kan alleen met speciale deck''s die cd en MD in een hebben.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hier staat alles over die Minidisc en kan je de kabels ook los verkijgen!

http://www.minidiscworld.nl

Greetz,DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb nog een MZ R70 gekocht met 100,- korting en een USB connector :):):):):)
Werkt wel aardig alleen het geluid wordt wel omgezet van digitaal naar analoog. Kan ik dus beter gewoon de uitgang van mijn Terratec gebruiken.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Kan je nou ook gewoon opnemen door middel van een kabeltje van je speaker uitgang (gewoon jack-plug op Soundblaster b.v. aangesloten op line-in van speler???)

Greetz Kevin
Pagina: 1