[BC3] Opnames ''Warmer'' laten klinken,

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
(jarig!)
Eeej,

Ik ben al een tijdje bezig met het opnemen van zang (uitgebraakt door een zangeres :) ).
Ik (mis/ge)bruik hiervoor mijn SB live platium, mic = Sennheiser e845S. (Software = CoolEditPro). Ik vind de opnamens meestal een beetje blikkerig klinken...hoe laat ik het wat ''warmer'' klinken?? TIPS??

Gr:):)tZZ

Verwijderd

Je kan het beste als je geld hebt een buizenvoorversterker kopen, maar ik denk dat je daar waarschijnlijk geen zin in hebt.(gezien je setup >:) Andere optie is een plugin, ik vind de Tubewarmth van 3rd ear audio wel redelijk goed klinken! die is direct x en dus te gebruiken in cool edit. Eq-en en compressen helpt trouwens ook een hoop :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Of wat dacht je van een andere mic?

Verwijderd

of wat dacht je van een goede zangeres? >:)

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
mm, zangeres kan niet beter :-)

mic....? die bevalt MIJ goed

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Om een stem vol te laten klinken wordt in studio''s veel met equalizing en dynamics processing gedaan (compressors, expanders, etc.). Daarom durven veel artiesten ook niet live te zingen, omdat ze dat eigenlijk helemaal niet kunnen :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
Gmax, weet jij of dat Tubewarmth van 3rd ear audio nog ergens verkrijgbaar is??
3rd Ear Audio bestaat namelijk niet meer...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00

Theeboon

theebonen bestaan!

ProTools kan dat toch?
:)

"I sit in my room and imagine the future."

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
Oke, gaat lekker zo,

dat 3rd ear audio bestaat niet meer, en Protools (die gratis versie) doet het niet
onder w2k :(
Dus wie heeft een oplossing??

[TYPO]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 31 maart 2001 22:42 schreef CV_SmileY het volgende:
Oke, gaat lekker zo,

dat 3rd ear audio bestaat niet meer, en Protools (die gratis versie) doet het niet
onder w2k :(
Dus wie heeft een oplossing??

[TYPO]
Je kunt de APS drivers op je SB Live installeren, en dan heb je een compressor, parametrische EQs en shelf (lowpass/highpass/bandpass) filters. Cool Edit Pro, Soundforge en Cubase VST zijn softwarematige oplossingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 31 maart 2001 23:10 schreef Gmax het volgende:
En wat een gelul over zangers die niet live durven te zingen alsjeblieft zeg!!
Nee, jij zal het weten he! ;) Het is toch echt zo, en als ze het durven dan KUNNEN ze het vaak niet. Als zang niet zuiver is, dan wordt er in de studio vanalles aan gepitcht n geslepen totdat het lekker klinkt. Bij sommige opnamen hoor je zelfs kunstmatige stemtrillingen die er met tremolo en vibrato n gebracht zijn (luister maar ''s naar Shola Ama - Need somebody).

Verwijderd

Tuurlijk wordt er een hoop rechtgetrokken, maar dat is toch helemaal geen antwoord op CV zijn vraag! Doeiiiiiiiiii!!!!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 31 maart 2001 23:18 schreef Gmax het volgende:
Tuurlijk wordt er een hoop rechtgetrokken, maar dat is toch helemaal geen antwoord op CV zijn vraag! Doeiiiiiiiiii!!!!
Jezus, doe ff normaal man :r Ik maak gewoon duidelijk dat het helemaal niet zo vreemd is als een eerste eigen opname verre van professioneel klinkt. Gewoon omdat er heel veel aan een opname wordt gedaan voordat het acceptabel klinkt :Z

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
Dankje Gmax,

Daar heb ik wat aan. Ik ben nu aan het downloaden.
Ik heb idd niets aan dat verhaal over dat
niet live durven optreden. Deze zangeres
heeft namelijk al tig (+/- 30) keer LIVE
opgetreden.

Het klinkt idd nog niet professioneel, en ik
snap dat dat ook niet 100% gaat lukken, maar
ik wil het wel proberen te benaderen.

[Edit Stuk toegevoegd}
Gr:):)tZZ + TanKs

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

phew! Dat zijn de betere url''s :) Misschien ken je de [url=helelangeurl] gelinkt woordje[ /url] nog niet ? :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
Prik je die microfoon rechtstreeks in je SBLive? Zo ja, niet doen!
Als de opname in eerste instantie niet goed is zal ''ie door nabewerking echt niet fantastisch worden, hoeveel plugins je er ook tegenaan gooit.
De microfoonvoorversterker van de meeste consumer geluidskaarten is gewoon klote. De eerste de beste mengtafel (niet van die goedkope DJ troep van 100 piek) die je tegenkomt heeft al een veel betere voortrap.

Je hebt tegenwoordig ook zgn channelstrips. Daarin zit een (1) kanaal van een normale mengtafel. Misschien loont het de moeite om zoiets een keer uit te proberen?

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
Eeej,

ik prik die mic. idd direct in me compu. En ik heb nu inmiddels wel gemerkt dat ik met al die leuke software filters/plugins/enz niet het resultaat krijg wat ik wil (ben kritisch, want me gewone stereo is namelijk wel toppie). Maar ik ben een autootje bij elkaar aan het sparen, dus ik wil er ff niet teveel geld uitgeven aan nog meer audio spul. Dus is er iets van max 500,- (ja ik moet bezuinigen) op de markt wat een beetje geschikt is voor het gene waarvoor ik het wil gebruiken??

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
Ik weet niet wat voor een mic die Sennheiser is en of ''ie goed of slecht is, dus dat is wat lastig.
Als je een beetje OK geluid wilt en er niet teveel wilt uitgeven, kom je al snel bij merken als Behringer en Spirit uit. Ik weet zo snel geen types, maar vooral de microfoonvoorversterker is belangrijk. Ga gewoon eens rondsnuffelen in een goede muziekhandel.
Channelstrips zijn veel duurder als je per kanaal rekent (zijn sowieso al vaak dure apparaten met sjieke componenten).

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
(jarig!)
Erm, ja het is moeilijk uitleggen wat voor mic het is. Hier zijn iig de specs

Verwijderd

Mijn tip: neem het stuk 2x op. zet ze op verschllende kanalen onder elkaar, en luister naar het effect.

PS: moet je er wel voor zorgen dat die muts een beetje in het ritme blijft :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

let bij de opname erop dat je de zanger(es) niet direct in de mic laat zingen.

ingezongen in een warm klinkende ruimte geeft al een beter resultaat.

Ook de zanger(es) +/- 50 cm afstand van de mic laten nemen. zorgt voor de benodigde volheid van de stem. (als de ruimte een beetje mooi klinkt. (bijv. woonkamer met parket en gesloten gordijnen)

Dan kun je zelfs met een redelijk ''brakke'' geluidskaart acceptabele resultaten krijgen.
Voor je geluidskaart geld eigenlijk alleen maar dat ie niet moet ruizen en de dynamiek aan moet kunnen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik gebruik een Folio Notepad van Spirit by Soundcraft om analoge signalen mijn computer in te krijgen en die kost volgens mij iets van 500 piek.
Afbeeldingslocatie: http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/pix/pics/producti/notepad.gif

Verwijderd

Of gooi hetzelfde ingezongen signaal op twee kanalen, en klooi wat met pan, zet het ene signaal iets lager en gecompresster, etc....

Verwijderd

2 x is goed let wel op FASE ! anders hoor je niks >:) haha

Verwijderd

Hehe, yeah, ik zou idd rekening houden met fasevershillen :P.
Pagina: 1