Ia het mogelijk om iets mono op te nemen en dan stereo af te spelen (mono opnemen omdat er dan meer op discje kan)
je kan nooit van mono stereo maken, anders om natuurlijk wel.
maar er zal wel een manier zijn om het geluid uit allebij de kanalen te laten komen dmv de schakelaar van stereo naar mono te zetten oid
maar er zal wel een manier zijn om het geluid uit allebij de kanalen te laten komen dmv de schakelaar van stereo naar mono te zetten oid
Soms weet ik het ook niet meer.........
Euh, als ik Mono opneem met mijn MD deck en ik speel dat af, dan wordt dat automatisch over beide kanalen (L+R) afgespeeld...ik zie anders neit wat je bedoeld namelijk
Geef mij maar een Warsteiner.
Hij speelt natuurlijk ook wel L+R af maar kwality van mono is vele malen slechter dan van stereo, vandaar dus de vraag of het mogelijk is het mono-signaal om te zetten naar een stero-signaal
Een stereo kanaal is als het ware een dubbel mono kanaal (links en rechts) dus als je die twee aparte kanalen samenvoegt tot een enkel mono signaal kun je niet meer een stereo signaal daaruit leiden.
En de kwaliteit van mono ten opzichte van stereo is echt niet slechter, alleen ben je het "ruimtelijke" effect kwijt en hoor je uit beide boxen het zelfde signaal.
Ik hoop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd...
Esger
En de kwaliteit van mono ten opzichte van stereo is echt niet slechter, alleen ben je het "ruimtelijke" effect kwijt en hoor je uit beide boxen het zelfde signaal.
Ik hoop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd...
Esger
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Pagina: 1