Toon posts:

[BC3] Divx spelen niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al eens naar windows Update gegaan voor het niet juist afsluiten van windows?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb problemen bij het afspelen van divx filmen. Ze spelen niet vloeiend. Het probleem ligt niet bij de kwaliteit van de films want vrienden hebben ze reeds gekopieerd en bij hen spelen ze vlekkeloos op systemen die minder zijn dan de mijne.
PC : PIII-533, Powercolor geforce 2 MX 32 MB en 256MB geheugen, fireball 15 GB. Ik heb ook problemen bij het afsluiten van windows ME : geeft bijna altijd een blauw scherm met een fout melding iets met fout in VxD---
NDIS (01)+....... de rest weet ik niet exact van buiten (ik zit namelijk op mijn werk).
Als iemand me met goede raad zou kunnen bijstaan zou ik dit zeker weten te appreciëren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Neen, wat bedoel je juist.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
jeepeej boedoelt dat je naar de website van microsoft moet gaan en windows ubdate moet draaien. Trouwens Divx afspelen kan het beste in mediaplayer 6.4 inplaats van 7.

Verwijderd

laat me raden,
je hebt de kwaliteit van het afspelen met die divx codec zeker op 4 staan (hoogste) (meeste cpu-usage), verander die eens naar 0 of 1, techtermuisknop --> properties --> advanched --> Divx Mpeg-4 DVD Video Compressor.
werkt dat nie, dan zou ik ''t nie weten.

• BC3 Victim
De settings van de codec veranderen heb ik geprobeerd maar tevergeefs. Ook heb ik geprobeerd de films vanaf mijn HD te spelen ipv een cd-tje maar het resultaat blijft even slecht.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Schrap mediaplayer 7.

elke andere player zou moeten voldoen...

• BC3 Victim
Daarvoor gebruikte ik mediaplayer 6.4 of zo iets maar met dezelfde problemen. Zou het iets te maken kunnen hebben met windows DMA uitgeschakelt te zijn. En hoe kan ik dat dan terug aanzetten.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 19:29
probeer het anders eens met een andere speler....
deze bijvoorbeeld:

<a href="http://dvd.box.sk/divx/link.php3?rid=4415&url=http%3A%2F%2Fdvd.box.sk%2Fdownload%2Fbsplayer0_832.exe</a>

• BC3 Victim
Heb ik ook al geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. Ik heb wel de settings van mijn CDRW en harddisk eens bekeken en DMA staat bij beiden niet aangevinkt. Wanneer ik dit probeer krijg ik de melding
DMA is niet compatibel met controller, harde schijf of cd rom. Kan ik dit oplossen door op de site van mijn HD iets te downloaden

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgesn mij ligt dat aan je IDE kabel

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:45
Nee, dat ligt eerder aan de drivers voor je moederbord. Wat voor mobo heb je?

Als het er een met een VIA chipset is: VIA 4in1 drivers instaleren.

Voor een Intel 8xx: Intel INF Update en Ultra DMA driver installeren.

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Windows geeft heel vaak aan dat DMA niet compatible is. :?

Gewoon negeren die opmerking en toch aanvinken werkt bijna altijd goed *D

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
andre divx codec installeeren....

check

http://www.projectmayo.com

Advanced sheep-counting strategies

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
?? NDIS dat heeft toch te maken met je netwerkkaart? :?

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 13:28
Dat blauwe scherm moet je zelf oplossen, ik zou bij het opstarten op F8 drukken en een bootlog laten maken, waarna ik in bootlog.txt ging kijken of er bij het laden van drivers al wat mis gaat.
Divx nu, had hier een A3d geluidskaart daar stond een vinkje aan bij geavanceerd, STEREO 3D en nog wat, weet je wel klikken op dat luidsprekertje in je taakbalk en dan alle menutjes doorspitten.
Nadat ik dat uitgezet had liep divx als een speer.
gr.j

• BC3 Victim
Ik heb die dma bij zowel de HD als de cd rom ingeschakeld ondanks de bovenvermelde boodschap. ik heb ook de 4in1 driver gedownload en geinstalleerd ( agp in turbomode ??? = dit juist of fout). Bij het benchmarken was de vloeiendheid plots minder dan daarvoor. 3Dmark2000 was daarvoor vrij vloeiend ( geen echte haperingen ). Na de verandering wel. Benchmark result voor de verandering = +/- 3100.
Moederbord is msi 6199av.(133 mhz)

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Welke DivX codec heb je? Ik zou DivX 3.11 Alpha pakken. Op een P2 300 werkt ie perfect. DMA mode is beter dan PIO ja, veel meer CPU ballen. Misschien staat in je CMOS dit uit? Aanzetten!

• BC3 Victim
Ik heb die dma bij zowel de HD als de cd rom ingeschakeld ondanks de bovenvermelde boodschap. ik heb ook de 4in1 driver gedownload en geinstalleerd ( agp in turbomode ??? = dit juist of fout). Bij het benchmarken was de vloeiendheid plots minder dan daarvoor. 3Dmark2000 was daarvoor vrij vloeiend ( geen echte haperingen ). Na de verandering wel. Benchmark result voor de verandering = +/- 3100.
Moederbord is msi 6199av.(133 mhz)

Pagina: 1