Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
Verwijderd
Het is niet alleen Sony die hem uitbrengt. Het zijn Philips en Sony die hem uitbrengenOp zaterdag 31 maart 2001 00:43 schreef source het volgende:
De nieuwe muziek cd die Sony uitbrengt (Super Audio Compact Disc) gaat dit het maken? waarom wel/niet?
SACD gaat het niet maken voor de gewone man denk ik, want om de kwaliteit van SACD te horen moet je een set hebben staan met 4 nullen. Maar er is kans dat het niet zo snel verdwijnt als andere systemen, omdat een SACD ook op een gewone CD speler af te spelen is.
Ik heb het systeem trouwens gisteren gehoord en het is wel beter dan CD. Een CD klinkt heel metalig en een SACD is gewoon als of het live is. Dat hangt natuurlijk van een aantal factoren af, maar het is niet meer het opname medium
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
En 2000 gulden vind jij weinig?Op zaterdag 31 maart 2001 00:45 schreef Xanandu het volgende:
Volgens mij wel, er zijn al dik 200 cdtitels in dit land te verkrijgen en nog veel meer over de hele wereld. En het wordt steeds goedkoper, je hebt van Sony al een SA-cdspeler voor 2000 gulden.
Alleen als het een hybride SACD is...Op zaterdag 31 maart 2001 13:00 schreef Vaagharses het volgende:
SACD gaat het niet maken voor de gewone man denk ik, want om de kwaliteit van SACD te horen moet je een set hebben staan met 4 nullen. Maar er is kans dat het niet zo snel verdwijnt als andere systemen, omdat een SACD ook op een gewone CD speler af te spelen is.
Ik denk zelf trouwens dat het inderdaad niets wordt voor de thuismarkt. Sony schijnt zo''n beetje de enige te zijn die er actief mee bezig is, bijna alle andere fabrikanten kiezen voor DVD-Audio. Dit lijkt mij ook beter want dan hebben we eindelijk 5.1 audio-cd''s en bovendien veel mensen hebben al 5.1 luidsprekers staan dus die omzet is zo gemaakt.
Alleen heel erg verrot dat DVD-Video spelers geen DVD-Audio lezen (alleen de supernieuwe).
SACD is 6 kanaals, dus dat gaat perfect met 5.1 audio. En Sony is echt niet de enige die er mee bezig is, zij waren alleen de eerste die een speler op de markt hadden, die ondersteunt echter geen 6 kanalen. De nieuwe van Philips wel, die is -ookal is niemand dat van Philips gewend- van High-End niveau. Ik heb de PCB van het analoge gedeelte gezien en ik kan alleen maar zeggenIk denk zelf trouwens dat het inderdaad niets wordt voor de thuismarkt. Sony schijnt zo''n beetje de enige te zijn die er actief mee bezig is, bijna alle andere fabrikanten kiezen voor DVD-Audio. Dit lijkt mij ook beter want dan hebben we eindelijk 5.1 audio-cd''s en bovendien veel mensen hebben al 5.1 luidsprekers staan dus die omzet is zo gemaakt.
Dat is ook de rede dat Philips later de speler op de markt had dan Sony. Oja het zal niet lang duren voordat de andere High-End merken zoals Marantz ook een SACD op de markt brengen, als ze het nu al niet hebben.
De opslagtechnologie van een SACD is trouwens gelijk aan die van een DVD, het is een zelfde soort schijfje.
Oja en elke SACD is een hybride cd, want dat staat in de standaard. Dat is ook een hele belangrijke stap om SACD tot een succes te laten komen, want nu kunnen platenmaatschappijen langzaamaan van elke cd een SACD maken. Terwijl de consument niet direct verplicht is een nieuwe CD speler te kopen.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Helaas zijn SACD''s nu nog minder makkelijk te koop als normale CD''s maar dat zal veranderen. De opmerking dat alleen Philips en Sony bezig zijn met SACD is niet terecht. Ook andere merken zijn bezig met SACD spelers en komen binnenkort uit met spelers. Vergeet niet dat bij DVD audio zaken als content beveiliging nog steeds een probleem zijn. Dit is bij SACD al opgelost.
Verwijderd
Als je zo''n speler aanschaft moet je er wel voor zorgen dat je ook een uitstekende versterker/receiver hebt en natuurlijk luidspeakers van zeer hoge kwaliteit(hoog frequentie bereik) anders is de aanschaf van een SA-CD speler zinloos!
http://www.licensing.philips.com/sacdsystems/sacdsystems.html
Hier staan alle standaards over SACD beschreven (wel goed zoeken)
Ik weet niet alles maar dat het eerst 2-kanaals was was dus de reden. Nu ik dit weet wordt het sowiezo al interessanter.Op zaterdag 31 maart 2001 16:56 schreef Vaagharses het volgende:
[..]
SACD is 6 kanaals, dus dat gaat perfect met 5.1 audio. En Sony is echt niet de enige die er mee bezig is, zij waren alleen de eerste die een speler op de markt hadden, die ondersteunt echter geen 6 kanalen. De nieuwe van Philips wel, die is -ookal is niemand dat van Philips gewend- van High-End niveau. Ik heb de PCB van het analoge gedeelte gezien en ik kan alleen maar zeggen.
Dat is ook de rede dat Philips later de speler op de markt had dan Sony. Oja het zal niet lang duren voordat de andere High-End merken zoals Marantz ook een SACD op de markt brengen, als ze het nu al niet hebben.
De opslagtechnologie van een SACD is trouwens gelijk aan die van een DVD, het is een zelfde soort schijfje.
Oja en elke SACD is een hybride cd, want dat staat in de standaard. Dat is ook een hele belangrijke stap om SACD tot een succes te laten komen, want nu kunnen platenmaatschappijen langzaamaan van elke cd een SACD maken. Terwijl de consument niet direct verplicht is een nieuwe CD speler te kopen.
Marantz heeft inderdaad al een SACD speler zover ik weet. Het enige wat wel weer verrot is, is dat zoiets nieuws altijd weer (onnodig) duurder gaat worden. Strax dus 60 gulden voor een audio cd.
Trouwens SACD spelers zijn duur. DVD-Audio zal ook wel niet goedkoop zijn en gecombineerd wordt dus nóg duurder. Sony zelf zal nooit een combinatie maken omdat hun helemaal voor SACD zijn. Daarom hebben ze ook geen DVD-Audio spelers. Misschien dat die ooit nog komen maar ik betwijfel het.
Dat is inderdaad verrot, maar voor kwaliteit moet je nou eenmaal betalen. De opname middelen moeten namelijk ook van een veel hogere(dus duurdere) kwaliteit zijn.Het enige wat wel weer verrot is, is dat zoiets nieuws altijd weer (onnodig) duurder gaat worden. Strax dus 60 gulden voor een audio cd.
En ja als je gratis muziek wil download je toch een MP3tje, maar ja waarvoor koop je dan een SACD speler ???
Verwijderd
Op zaterdag 31 maart 2001 16:56 schreef Vaagharses het volgende:
Marantz is Philips beste vrinden dus hoezo hig-end merken etc.....
SACD is 6 kanaals, dus dat gaat perfect met 5.1 audio. En Sony is echt niet de enige die er mee bezig is, zij waren alleen de eerste die een speler op de markt hadden, die ondersteunt echter geen 6 kanalen. De nieuwe van Philips wel, die is -ookal is niemand dat van Philips gewend- van High-End niveau. Ik heb de PCB van het analoge gedeelte gezien en ik kan alleen maar zeggen.
Iemand al nieuwe inzichten?
Ik las bijvoorbeeld op het hifi.nl forum dat sacd al vanaf 16KHz een slechtere s/n ratio heeft dan cd-a... Nu denk ik dat dat niet uitmaakt, vanwege maskering bij die frequenties, maar ik ben ook geen expert.
Audiobladen zijn vol lof maar daar heb je dus nix aan, want daarin is 3/4 van alle recensies jubelend. Mooie gasten als Chesky (van het platenlabel) zijn voor sacd, maar net zo goed is Levinson weer een dvd-a fan. Uhhhhhh
OK inderdaad is er te weinig zachte waar, en da's een sterk argument om te zeggen dat het 't niet wordt.
Maar puur op kwalitatieve gronden? Ik las net dit stuk: http://www.audiorevolution.com/equip/dvdavssacd/index.html
Best interessant, maar eigenlijk zoek ik een wat diepgaander, technischer beschouwing van de twee formaten. Iemand een tip?
Naast het goede nieuws op de fromt page http://www.tweakers.net/nieuws/21986
meer goed nieuws van ome Philips http://www.hifi.nl/nieuws/newstop25.asp#1484
Nu nog wachten op goeie muziek en lagere prijzen
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Aangezien SACD hybride zal worden zal de gewone cdlaag nog steeds op een pc af te spelen en te rippen zijn veronderstel ik.
Maar zullen er ook cd-rom's of dvd-rom's op de markt komen die de salaag kunnen uitlezen en rippen??
en kan sadata gecomprimeerd worden met mp3 of een andere compressie zodat wanneer je dit terug afspeeld je hetzelfde effect krijgt dan met de originele SACD??
thx
Verwijderd
Daar kun je denk ik wel op rekenen.Op vrijdag 31 mei 2002 14:02 schreef -Ducky- het volgende:
Vraagje :
Aangezien SACD hybride zal worden zal de gewone cdlaag nog steeds op een pc af te spelen en te rippen zijn veronderstel ik.
Maar zullen er ook cd-rom's of dvd-rom's op de markt komen die de salaag kunnen uitlezen en rippen??
en kan sadata gecomprimeerd worden met mp3 of een andere compressie zodat wanneer je dit terug afspeeld je hetzelfde effect krijgt dan met de originele SACD??
thx
Ik denk als SACD een half jaartje flink aan verkopen is, dat er wel een audio compressie komt die SACD heeft, of de zelfde kwaliteit heeft.
Zo gaat het altijd, en het zal altijd zo blijven...:z
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
compressie? das idd misschien een goeie....voor de consument, ik denk dat de audiofiel/studiowereld geen compressie wilt gebruiken, omdat : compressie=verliezenOp vrijdag 31 mei 2002 16:06 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Daar kun je denk ik wel op rekenen.
Ik denk als SACD een half jaartje flink aan verkopen is, dat er wel een audio compressie komt die SACD heeft, of de zelfde kwaliteit heeft.
Het zou wel tof zijn als er een SACD compatible dvd- of cdrom ( liefst plextor
Maar voor bronmateriaal is het inderdaad niks!
verklaar?Op vrijdag 31 mei 2002 13:47 schreef Xanandu het volgende:
Gelukkig dat de echte goede (persoonlijk) labels en muzikanten kiezen voor dvd-a.
idd.. maar wat ik denk, dat je dat ebter normaal kan opnemen dan met mp3 dan een of andere speciale compressie : of hij moet voor meerkanaals zijn.Op vrijdag 31 mei 2002 19:06 schreef -Ducky- het volgende:
Wanneer ik het over compressie heb bedoel ik dan ook het rippen van muziek, voor eigen gebruik wel te verstaan. Bij mij in de buurt haal ik alle muziek die ik wil bij de bib waarna ik die rip en comprimeer met mpc.
Het zou wel tof zijn als er een SACD compatible dvd- of cdrom ( liefst plextor)uitkwam waarmee ik ook SACD's kon rippen.
Maar voor bronmateriaal is het inderdaad niks!
want SACD is juist gemaakt voor het verbeteren, nders kan je net zo goed weer cd's nemen
Als dvd-a of sacd geen compressie gebruikt moet je een ongelofelijke doorvoer snelheid nodig hebben op je speler.Op vrijdag 31 mei 2002 18:52 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
compressie? das idd misschien een goeie....voor de consument, ik denk dat de audiofiel/studiowereld geen compressie wilt gebruiken, omdat : compressie=verliezen
Compressie = Niets hoorbaar verliezen
6 kanaals afspelen ongecomprimeert met deze specificaties gaat denk ik wel te ver voor de spelers.
Heb veel liever dat SACD en DVD-A elkaar lekker op prijs gaan beconcurreren (maar dan moeten wel dezelfde muziek op beide formaten uit komen, dat is dus nu niet zo)
Heb overigens laatst mijn 1e SACDisk gekocht (maar was een opname van 1984
welke?? the doors??Op vrijdag 31 mei 2002 19:23 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nee, niet weer een DVD-A vs SACD discussie
Heb veel liever dat SACD en DVD-A elkaar lekker op prijs gaan beconcurreren (maar dan moeten wel dezelfde muziek op beide formaten uit komen, dat is dus nu niet zo)
Heb overigens laatst mijn 1e SACDisk gekocht (maar was een opname van 1984)
(ow nej..das veel eerder)
tgaat nie tom discussie van sacd/dvda..maar compressie..
denk je dat dat een hoge doorvoersnelheid heeft dan? compressie is weghalen van onhoorbare dingen.. maar dat scheen in de praktijk minder kwaliteit op te leveren. Maar je hebt wel zoveel verschillende manieren.. dus het kan goed hoor.. Ik kan hier niets over vertellen, alleen maar denken enzo
Stevie Ray VaughanOp vrijdag 31 mei 2002 19:47 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
welke?? the doors??
(ow nej..das veel eerder)
tgaat nie tom discussie van sacd/dvda..maar compressie..
[...]
Ik ken onvoldoende technische achtergronden om iest zinvols over compressie bij DVD-A/SACD te zeggen (heb alleen wel eens klokken horen luiden, dus hou me mond maar).
Verwijderd
Dus dan worden we er langzaam naar toe gedirigeerd, ik ben alleen zo nieuwsgierig wat die HybrideSACD's gaan kosten,
want een SACD is al duurder dan een CD, en een HybrideSACD
heeft beide op de disc, dus kan hij wel eens duurder uitvallen.......
ik denk dat ze wel verplicht moeten zijn om het goedkoper te gaan maken. 1, tis wel leuk om kopieren tegen te gaan, maar met die acties schiet je niets op. Als je nog maar 15 euro of minder betaald voor een cd, dan ga je die toch niet emer branden?Op zaterdag 01 juni 2002 03:57 schreef harry het volgende:
Ik denk dat we gedwongen worden door de fabrikanten, als ze nu al groots opgezette SACD fabrieken willen opstarten, en grootse plannen om met Hybride-SACD's te komen( en de CD te laten vallen) dit zijn SACD's die ook op de huidige CD-spelers kunne worden afgespeeld en op SACD-players, deze discs hebben twee lagen.
Dus dan worden we er langzaam naar toe gedirigeerd, ik ben alleen zo nieuwsgierig wat die HybrideSACD's gaan kosten,
want een SACD is al duurder dan een CD, en een HybrideSACD
heeft beide op de disc, dus kan hij wel eens duurder uitvallen.......
met texas flood, little wing en the sky is crying?Op vrijdag 31 mei 2002 21:22 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Stevie Ray Vaughan
Verwijderd
Het is 250euroOp maandag 02 april 2001 23:19 schreef Xanandu het volgende:
Volgens mij wel, er zijn al dik 200 cdtitels in dit land te verkrijgen en nog veel meer over de hele wereld. En het wordt steeds goedkoper, je hebt van Sony al een SA-cdspeler voor 2000 gulden.
Wel te hopen want 30 euro is echt niet leuk meer.Op zaterdag 01 juni 2002 10:13 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ik denk dat ze wel verplicht moeten zijn om het goedkoper te gaan maken.
Een hybride SACD is btw goudkleurig
[..]
met texas flood, little wing en the sky is crying?
[/quote]
Nee, "couldn't stand the weather" met Voodoo Chile en Tin Pan Alley (mooi nummer!). Maar niet de beste muziek om de kwaliteiten van SACD mee te toetsen waarschijnlijk (houthakkersgitarenblues
Zal die andere die je noemt eens op Kaza(lite) backuppen
als je echte houthakkersmuziek wil horen (ik vind dit toch meer texas bluesOp zaterdag 01 juni 2002 12:58 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nee, "couldn't stand the weather" met Voodoo Chile en Tin Pan Alley (mooi nummer!). Maar niet de beste muziek om de kwaliteiten van SACD mee te toetsen waarschijnlijk (houthakkersgitarenblues)
Zal die andere die je noemt eens op Kaza(lite) backuppen
houthakkers : The hellecasters - The Beak & The claw
The hellecasters - Orange blossom special
Ik bedoel het niet letterlijk (noem bv Rory Gallagher ook houthakkersmuziekOp zaterdag 01 juni 2002 13:21 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
als je echte houthakkersmuziek wil horen (ik vind dit toch meer texas blues)
Maar om niet al te off topic te worden bestaan er al dual layer disks (bedoel dus 2 SACD (DSD) lagen, niet SACD + CD/PCM). En kan iedere SACD speler die aan?
In de SACD format folder van fielps lees ik dat je op SACD ook "enrichment e.g. for lyrics, gaphics an video" kunt zetten. Zal wel en soort CD ROM zijn op CD laag? Moet je m wel in je CD-ROM drive kunnen stoppen (en lezen)
Verwijderd
[topic=532862]
Pak even een van deze twee topics, die zijn wat actueler (er staat ook al wat door jou gezochte info in)
Dit topic is gesloten.
![]()