De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Check het formaat waarin je het opneemt, niet dat ie op een of andere bud bitrate staat
suc6
het signaal dat van een platenspeler komt is idd nogal zwak
Of je moet een versterker hebben met phono-aansluiting of probeer hem aan te sluiten op de mic-in van je geluidskaart en dan mic-boost aan te zetten; zo heb ik het een keer gedaan...je hebt wel kwaliteitsverlies, maar niet zo gek veel
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is een LP dan wel stereo??? Volgens mij niet namelijk. Je kan het later toch weer terugzetten naar dubbelkanaals mono.Op zaterdag 31 maart 2001 15:29 schreef SjoerdW het volgende:
Ja, ik probeer (het versterkte signaal van) de platenspeler wel via de versterker naar de geluidskaart te sturen, maar via de Line In ingang van de geluidskaart is het signaal te zwak. De microfoon-ingang is geen optie want dat is mono
Deze zit meestal in de wat betere (voor)versterker) maar is ook los te verkrijgen.
Ja een pick-up kan een stereo-signaal leveren. Vandaar dat er ook een stereosnoer aanzit
een P-U levert ongeveer 5-10 mV en een Mic 20m. dus dat is ook geen optie (ook vanwege ontbreken van de correctiefilters)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Was net weer ff (mono) aan het mixen.
MAar goed, ik wil natuurlijk niet zeiken, want dat doen al veel te veel.
Ik heb er een goedkoop mengpaneel tussen, en dan gaat het prima. Ik neem heel veel platen op en fik ze dan op cd. Mengpaneel voor een phono heb je al wel voor 100 pieken denk ik.
Suc6 ermeej.
Verwijderd
Verwijderd
dit proggie is speciaal gemaakt om LP tjes naar cd te knallen
mzzlt
Ja niet bij nagedacht. Toch vraag ik mij dan wel heel erg af hoe je met zo''n naald dan stereo krijgt maargoed het zal wel de tijd zijn (t is al laat).Op zondag 01 april 2001 00:28 schreef koosmp3 het volgende:
HEhe, is een pick-up wel stereo......
Was net weer ff (mono) aan het mixen.doen ze ook altijd in de discotheek, lekekr mono mixen.
MAar goed, ik wil natuurlijk niet zeiken, want dat doen al veel te veel.
Ik heb er een goedkoop mengpaneel tussen, en dan gaat het prima. Ik neem heel veel platen op en fik ze dan op cd. Mengpaneel voor een phono heb je al wel voor 100 pieken denk ik.
Suc6 ermeej.
Ik vind 100 piek wel errug goedkoop voor een mengpaneel, en ik vraag me af of je dat iets koopt wat nog een beetje kwaliteit heeft
Maar als het dan niet werkt, werkt het wel als je van een andere bron wilt opnemen?
Zeggen van microfoon hoeveel spanning die levert is vrij onzinnig. Aangezien dat wel 100 dB kan schelen (verschil van factor 100.000 in spanning). En dan heb ik het alleen nog maar over de verschillende spls die de microfoon tegen zal komen, er is ook nog een verschil in gevoeligheid tussen verschillende micorfoons.een P-U levert ongeveer 5-10 mV en een Mic 20m. dus dat is ook geen optie (ook vanwege ontbreken van de correctiefilters)
Jag
Verwijderd
Zo kan je met de versterker het geluid regelen dat opgenomen wordt. Niet te veel volume geven, anders misvormt ''t mischien.
kwou het net zeggen, maaruh: vervormen, opblazen zul je bedoelen als je hem te hard zet>:)Op zondag 01 april 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
Pak anders ipv een line out op je versterker de speaker uitgangen. Neem een 3.5mm jackplugje voor in de line-in v/d soundcard, en soldeer hier draadjes aan die je ipv de speakers op de versterker aansluit(wel l/r/m goed aansluiten)
Zo kan je met de versterker het geluid regelen dat opgenomen wordt. Niet te veel volume geven, anders misvormt ''t mischien.
Misschien was het verwarrend dat ik zei dat het om het opnemen van phono ging, waar het om gaat is dat het tape out signaal van de versterker niet sterk genoeg is, het maakt niet uit wat voor signaal ik er in stop (tuner, CD, phono of wat dan ook).
Ik heb het nou zo opgelost: ik gebruik de koptelefoon uitgang en die stuur ik naar de Line In van de SB-kaart. Voorzichtig het volume inregelen en klaar issie