[BC3] Van Versterker opnemen met PC geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Sony (audio) versterker en via een
uitgang van die versterker (tape audio out) wil ik opnames maken via de Line In van mijn Sound Blaster Live! geluidskaart, maar de standaard "recorder" van Creative vindt het signaal niet sterk genoeg, met als resultaat lelijke wav''jes. En het doel is juist dat ik mijn LP''s via de PC op CD wil zetten.
Wie weet er wat op? Andere uitgang? Andere software?
Bij voorbaat dank.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Andere instellingen!!!

Check het formaat waarin je het opneemt, niet dat ie op een of andere bud bitrate staat

suc6

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
er zit geen phono-out op?

het signaal dat van een platenspeler komt is idd nogal zwak

Of je moet een versterker hebben met phono-aansluiting of probeer hem aan te sluiten op de mic-in van je geluidskaart en dan mic-boost aan te zetten; zo heb ik het een keer gedaan...je hebt wel kwaliteitsverlies, maar niet zo gek veel

• BC3 Victim
Ja, ik probeer (het versterkte signaal van) de platenspeler wel via de versterker naar de geluidskaart te sturen, maar via de Line In ingang van de geluidskaart is het signaal te zwak. De microfoon-ingang is geen optie want dat is mono :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Op zaterdag 31 maart 2001 15:29 schreef SjoerdW het volgende:
Ja, ik probeer (het versterkte signaal van) de platenspeler wel via de versterker naar de geluidskaart te sturen, maar via de Line In ingang van de geluidskaart is het signaal te zwak. De microfoon-ingang is geen optie want dat is mono :(
Is een LP dan wel stereo??? Volgens mij niet namelijk. Je kan het later toch weer terugzetten naar dubbelkanaals mono.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je van een pick-up opneemt heb je een speciale RIAA correctie versterker nodig.

Deze zit meestal in de wat betere (voor)versterker) maar is ook los te verkrijgen.

Ja een pick-up kan een stereo-signaal leveren. Vandaar dat er ook een stereosnoer aanzit :)

een P-U levert ongeveer 5-10 mV en een Mic 20m. dus dat is ook geen optie (ook vanwege ontbreken van de correctiefilters)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
HEhe, is een pick-up wel stereo......

Was net weer ff (mono) aan het mixen. |:( doen ze ook altijd in de discotheek, lekekr mono mixen.

MAar goed, ik wil natuurlijk niet zeiken, want dat doen al veel te veel.

Ik heb er een goedkoop mengpaneel tussen, en dan gaat het prima. Ik neem heel veel platen op en fik ze dan op cd. Mengpaneel voor een phono heb je al wel voor 100 pieken denk ik.

Suc6 ermeej.

Verwijderd

Ik neem toch aan dat je wel gewoon een lp op kan nemen op een bandje? Dan zie ik ook geen probleem in het opnemen via je soundkaart, behalve misschien inderdaad de software. Ik gebruik zelf altijd Cool Edit om lp''s op te nemen, maar die regelt het opname niveau ook dmv de windows-mixer. Verder gebruik ik dezelfde setup, via de tape-out van m''n versterker. Dan heb je dus geen phono pre-amp nodig (als je versterker gewoon een phono in heeft, veel nieuwere versterkers hebben die niet meer). Misschien is het opname niveau van de lp erg laag?

Verwijderd

bij de weg, als jullie de opname kwaliteit nog van de LP nog willen oppoetsen ,probeer dan eens Steinberg Clean, werkt best aardig en je kan het waarschijnlijk ook het signaal opkrikken zonder de ruisvloer te versterken
dit proggie is speciaal gemaakt om LP tjes naar cd te knallen

mzzlt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Op zondag 01 april 2001 00:28 schreef koosmp3 het volgende:
HEhe, is een pick-up wel stereo......

Was net weer ff (mono) aan het mixen. |:( doen ze ook altijd in de discotheek, lekekr mono mixen.

MAar goed, ik wil natuurlijk niet zeiken, want dat doen al veel te veel.

Ik heb er een goedkoop mengpaneel tussen, en dan gaat het prima. Ik neem heel veel platen op en fik ze dan op cd. Mengpaneel voor een phono heb je al wel voor 100 pieken denk ik.

Suc6 ermeej.
Ja niet bij nagedacht. Toch vraag ik mij dan wel heel erg af hoe je met zo''n naald dan stereo krijgt maargoed het zal wel de tijd zijn (t is al laat).

Ik vind 100 piek wel errug goedkoop voor een mengpaneel, en ik vraag me af of je dat iets koopt wat nog een beetje kwaliteit heeft :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Het ljikt me, zoals al gezegd is hier, dat als je de rec out gebruikt, en de platenspeler aansluit op de phono in, dat je dan wel gebruik maakt van de phono preamp die in je versterker zit. En dan zou het gewoon moeten werken.
Maar als het dan niet werkt, werkt het wel als je van een andere bron wilt opnemen?
een P-U levert ongeveer 5-10 mV en een Mic 20m. dus dat is ook geen optie (ook vanwege ontbreken van de correctiefilters)
Zeggen van microfoon hoeveel spanning die levert is vrij onzinnig. Aangezien dat wel 100 dB kan schelen (verschil van factor 100.000 in spanning). En dan heb ik het alleen nog maar over de verschillende spls die de microfoon tegen zal komen, er is ook nog een verschil in gevoeligheid tussen verschillende micorfoons.

Jag

Verwijderd

Pak anders ipv een line out op je versterker de speaker uitgangen. Neem een 3.5mm jackplugje voor in de line-in v/d soundcard, en soldeer hier draadjes aan die je ipv de speakers op de versterker aansluit(wel l/r/m goed aansluiten ;))
Zo kan je met de versterker het geluid regelen dat opgenomen wordt. Niet te veel volume geven, anders misvormt ''t mischien.

• BC3 Victim
Op zondag 01 april 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
Pak anders ipv een line out op je versterker de speaker uitgangen. Neem een 3.5mm jackplugje voor in de line-in v/d soundcard, en soldeer hier draadjes aan die je ipv de speakers op de versterker aansluit(wel l/r/m goed aansluiten ;))
Zo kan je met de versterker het geluid regelen dat opgenomen wordt. Niet te veel volume geven, anders misvormt ''t mischien.
kwou het net zeggen, maaruh: vervormen, opblazen zul je bedoelen als je hem te hard zet>:)

• BC3 Victim
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Misschien was het verwarrend dat ik zei dat het om het opnemen van phono ging, waar het om gaat is dat het tape out signaal van de versterker niet sterk genoeg is, het maakt niet uit wat voor signaal ik er in stop (tuner, CD, phono of wat dan ook).
Ik heb het nou zo opgelost: ik gebruik de koptelefoon uitgang en die stuur ik naar de Line In van de SB-kaart. Voorzichtig het volume inregelen en klaar issie :)

Pagina: 1