Toon posts:

[BC3] hoe zet je een webcam online?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Wij hebben bij onze nieuwe pc een webcam gekregen, maar hoe krijg je dat verdomde ding online?

Kan iemand dat ff uitleggen (benodigdheden)

heb je bijvoorbeeld een account nodig bij camerades.com ? :?

bedankt!

Verwijderd

heel simpel, zoek een programmaatje dat om de zoveel minuten een beeldje kan schieten met de webcam en een ingebouwde ftp-client heeft om vervolgens het geschoten beeldje up te loaden naar jouw pagina. Bij de meeste camera''s is zo''n programma bijgeleverd, iig bij mijn creative webcam. Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
en wat is dat camerades dan precies?
volgens mij zit er wel wat verschil tussen al die cams of niet want webcam van tvnoord geeft bv elke minuut een verversing v/d Martinitoren (er is daar dan vervolgens geen reet te zien :( :( )

terwijl bij camerades.com het beeld best wel vloeiend overschiet...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dit?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34

Hoicks

Techno!

webcam32 downloaden htmlétje schrijven en klaar is kees..:)

Verwijderd

je kan ook streaming files op inet zetten. Met een prog van Real en Ms.

Namen weet ik niet precies/zeker maar twas iets van:

Ms streaming bla
real producer bla

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:45

Steffie

Opaque

livestream voor mediaplayer kan je uitzenden met windows media tools... gratis af te halen bij microsoft.com

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
maar moet je dan niet een bepaald Internet adres (site) hebben om dit allemaal naartoe te uppen?

of moeten de ''kijkers'' inloggen op mijn IP nummer?

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 11:48 schreef hardenberg het volgende:
maar moet je dan niet een bepaald Internet adres (site) hebben om dit allemaal naartoe te uppen?

of moeten de ''kijkers'' inloggen op mijn IP nummer?
Je hebt toch schijfruimte bij je provider?

Verwijderd

Topicstarter
nou het is me inmiddels gelukt om die webcam online te zetten...hiervoor gebruikte ik het programma ''Truetech Webcam 2.26 Beta 1''
maar de meeste instellingen bij de CONFIGURATION tab zeggen me niks..

wat zijn goede instellingen om tot een redelijke snelheid/kwaliteits verhouding te komen? (framerate, resolutie, baudrate, tout, buffer).... dat soort dingen..

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
wie helpt me ff verder met de juiste configruatie om een goede kwaliteit/snelheids verhouding te krijgen?

bedankt!
Pagina: 1