Toon posts:

[BC3] Storing op de autospeakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een auto staan (welliswaar niet van mij maar oke).
Nu zit daar een 4x7watt Blaupunkt radio in met cassette.
Aangezien die 4x7watt wel erg brak is (tevens de speakers). Heb ik de speakers maar vervangen door een set JBL''s en dat klonk al een stuk beter.
Om toch CD''s te kunnen beluisten heb ik met zo''n casseteadapter een Discman aangesloten.
Maar toen!
Ik had nog een AKTIEVE subwoofer liggen met een 220Volt aansluiting.
Hmm dacht ik das mooi voor in de auto :P
ff naar conrad geweest om zo''n 12 > 220V te halen en aansluiten maar!
De uitgang van de sub had ik ook aangesloten op de discman.
Je had dus het volgende:

Discman > 2x output.
1x output > radio
1x output > subwoofer

Het volume bedien ik dan via regeling op de discman.
Jaja lekker creatief he :)
Nu is alleen het probleem dat ik een irritante ruis/zzzz geluid heb wanneer ik de sub aanzet :'(
En bij lage volumes is dat wel irritant.
Valt hier nog wat aan te doen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Huh? Hoe kan je nou van 12V gelijkspanning 230V wisselspanning maken:?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
230V gelijkspanning? sja lijkt me ook een beetje krachtig en sterk. Hoe dat ding het doet weet ik ook niet maar in feite werkt alles erop.

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

het probleem kan hem denk ik in 2 dingen zitten.

1. je subwoofer/spaningsomvormer veroorzaakt een stroring in je 12 volt systeem.. wat je hier aan kan doen... je omvormer achter een filtertje zetten dat zorgt dat je voltage wat regelmatiger wordt.. kan je met een zooi de juiste condesators bouwen... kweet niet precies hoe.. (misshien iemand anders)

2. (deze is denk ik het waarschijnlijkst) je omvormen veroorzaakt een gigantisch storins veld in je auto.. wat hier aan kan doen.. leg de kabels verder uit elkaar of gebruik beter afgeschermende kabel.. soms kan somehow :? zelfs de stekker ff omdraaien helpen

veel suc6 dermee...!

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::