[BC3] Marmitek GigaVideo50 (ja ik heb al search gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43
Ik zit er over te denken om dat ding te kopen. Ik las echter (met de search) tegenstrijdige berichten. De een zegt dat ie goed is en de ander juist van niet.
Bij de klachten stond echter nooit een duidelijke beschrijving van de situatie.
Ik neem echter aan dat de werking afhankelijk is van afstanden en obstakels. Ik wil ''m gaan gebruiken voor mijn pc en de tv. De pc staat hemelsbreed 5 meter van de tv vandaan. Er zit echter een plafond tussen en boren is geen optie. Het huis is ongeveer 14 jaar oud, geen idee of er staal in de vloer/plafond zit.
Kan iemand ervaringen posten met een soortgelijke situatie? (Verhalen over goede werking op 1 meter afstand zit ik dus niet op te wachten).

Metal up your ass

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:57
Ik heb hem ook pas gekocht en moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben. Ik woon in een huis van voor de oorlog, dus met zekerweten geen staal en zo in de vloeren.
Ik heb hem aan de uitgang van mijn VCR op de 1e verdieping hangen (VCR krijgt ook weer signaal van DXR3 kaart en Matrox dualhead).

De kwaliteit van het signaal, ervan uitgaande dat er geen storing is, komt ongeveer overeen met de kwaliteit die de modulator van een gemiddelde videorecorder levert, dus als je je videorecorder op de TV aan hebt gesloten zonder gebruik te maken van de SCART.

Ik zei, als er geen storingen zijn. :) Dit kan nog wel een probleempje zijn. Naar een TV toe die hemelsbreed ook ongeveer 5 meter van mijn kamer af staat, een verdieping lager, is het signaal prima, met het betere richtwerk. Een TV op ongeveer 10 meter wordt al iets moeilijker. Het signaal komt er wel, maar het richten moet je toch echt wel ff goed onder de knie hebben.

Conclusie: De kwaliteit is niet denderend maar als je alles goed instelt en richt heb je zeker weten een acceptabele beeldkwaliteit. Natuurlijk moet je, als je echt ruisvrij en DVD-kwaliteit wilt kijken, toch een kabeltje zien te gebruiken. Maar de marmitek is, zeker gezien zijn prijs en wat voor technologie erin zit, zeker een prima apparaat!

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43
Ik zag vandaag in een reclame foldertje een vergelijkbaar systeem maar dan van Trust (voor 249). Is dat wat?

Metal up your ass