Ik heb een ASUS3400TNT/TV met daarop zowel video-in als -uit (composite en S-VHS). Nu wil ik de tv of video als tuner gaan gebruiken en het beeld via video-in op mijn pc grabben. Dit lukt bv. al perfect met een camcorder welke ik aan de PC hang (asus live). Echter, ik wil nu dus TV beeld naar binnen halen afkomstig van een SCART connector (gebruik makend van de S-VHS of composite pinnen). De kabel heb ik al gesoldeerd maar alleen video-signaal van PC naar TV werkt. Andersom niet! Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Gebruiken in en out geen andere scartpinnen? Ik heb zo''n scartadaptertje met een in/out-switch erop.
Nee werkt gewoon effe scart switch overhalen
Zo''n scartadapter heb ik dus ook. Deze schakelt tussen pin 19 (Vout) en pin 20 (Vin). Echter, Bij mij werkt het dus maar
één kant op. Wanneer ik video-beelden op mijn comp probeer binnen te halen krijg ik alleen wazige storing te zien. Kabel is 5 m. lang. Dat zal het probleem ook niet zijn, aangezien beelden naar tv wel goed overkomen. Blijven proberen...
één kant op. Wanneer ik video-beelden op mijn comp probeer binnen te halen krijg ik alleen wazige storing te zien. Kabel is 5 m. lang. Dat zal het probleem ook niet zijn, aangezien beelden naar tv wel goed overkomen. Blijven proberen...
Als het goed is werken inderdaad de signalen maar 1 kant op per aansluiting, zoek eens naar een layout ofzo van een scart connector op internet, daar moet het denk ik mee lukken 
edit:
check deze link even http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html
check deze link even http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Hey, Esger. Bedankt. Dit geeft me weer het nodige materiaal om mee te stoeien.edit:
Ik ga de kabel binnenkort eerst maar eens ''omkeren''. D.w.z. specifiek geschikt maken voor video-beelden van tv naar PC. Als tie dan wel werkt dan is het inderdaad één richtingsverkeer en biedt een SCART-adapter met switch dus geen oplossing.
Waarom koop je niet gewoon een scart kabel? Je hebt wel minder mogelijkheden misschien maar je weet wel zeker dat het werkt!
Ik gebruik een scartconnector met composite/svhs/audio in/out en een svhs kabel van 10 meter. Werkt perfect met Asus 7700 en oude Asus 3400 icm Sony TV
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat werkt bij mij dus ook snaar strak. Het gaat mij echter om dataverkeer de andere kant op, dus van TV (of video) naar PC. Een soort alternatieve (Asus) TV tuner dus...Op maandag 02 april 2001 18:05 schreef Exirion het volgende:
Ik gebruik een scartconnector met composite/svhs/audio in/out en een svhs kabel van 10 meter. Werkt perfect met Asus 7700 en oude Asus 3400 icm Sony TV
Dat doe ik met precies dezelfde spullen. Gewoon het scartblokje switchen van in naar out, en dan de svhs kabel op de asus video input hangen ipv de output. Werkt dat niet bij jou? Ik gebruik namelijk nu ook m''n video als TV tuner zodat ik beeld en geluid op m''n computer heb zonder dat de TV aan staat.Op donderdag 05 april 2001 15:19 schreef Taylor het volgende:
[..]
Dat werkt bij mij dus ook snaar strak. Het gaat mij echter om dataverkeer de andere kant op, dus van TV (of video) naar PC. Een soort alternatieve (Asus) TV tuner dus...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nope. Bij mij werkt dat dus niet
Als ik de SCART-adapter omschakel en de SVHS plug op Video-input prik dan krijg ik geen beeld.
Uiteindelijk wil ik inderdaad ook gebruik maken van de tuner van de videorecorder. Dan kunnen TV en comp. mooi onafhankelijk van elkaar functioneren.
Uiteindelijk wil ik inderdaad ook gebruik maken van de tuner van de videorecorder. Dan kunnen TV en comp. mooi onafhankelijk van elkaar functioneren.
Pagina: 1