[BC3] Splitter line out geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik zou graag iets knutselen om te kunnen switchen tussen geluid over mijn pc boxjes (games) en geluid over mijn stereo (mp3) vanaf mijn geluidkaart (kleine stereo jack). ik neem aan dat je er wel een simpel schakelaartje voor kunt maken. Maareh, stereodraad heeft twee draadjes + ik weet eigenlijk weinig van elektronica, dus kan iemand zo even een route voor mijn soldeerbout uitstippelen? Zijn er schakelaars die dus 2 draadjes in naar 2x2 draadjes out kunnen switchen.

mhh, dit klinkt niet echt professioneel he, maar jullie snappen denk ik wel de bedoeling:)

Verwijderd

Als je dat soort knutselen leuk vind moet je het doen. Je kan ook een kant-en-klare kopen bij Conrad.

• Booooe
he dat is ook een optie!
Maareh hoe heet zo''n apparaat dan? Kan het niet echt met de search van Conrad vinden...ben wel benieuwd hoe duur zo''n unit is.

Verwijderd

Ik heb thuis een gids van Conrad waarin ik hem volgens mij heb gezien, als straks nog niemand het al heeft verteld post ik het hier wel ff hoe die heet, wat ie kost ed. :)

Verwijderd

Heeft je geluidskaart niet 2 uitgangen (1 voor speakers en 1 voor stereo)?

Anders kun je voor nog geen 5 piek een JACK-SPLITTER kopen bij elke electronica winkel.

Die gaat op je speaker uitgang en daar kun je 2 jacks (zo''n koptelefoonaansluiting) op aansluiten. Die gebruik ik om zowel m''n speaker als headset op 1 uitgang aan te sluiten. Ik heb de andere uitgang namelijk op mn stereo aangesloten. ;)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, inderdaad, zo''n mini-jack-splitter heb ik ook op de 1e uitgang van mn Live!. Werkt perfect!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
je bracht me op het idee!
''k heb er vanmiddag een gekocht bij Display in Eindhoven: 5.95 gulden.

• Booooe
Maareh zo''n mini-jack spiltser geeft die niet gewoon signaal aan beiden, dus stereo en pc-spekers?
Ok prima, je kan er 1''tje uitzetten, maar ik kan me voorstellen dat het signaal minder sterk wordt?

Maareh thundermol, kijk je nog ff dat ding posten?

Verwijderd

Ik heb gekeken maar kan het toch niet vinden, ik heb me vergist met splitskastjes voor het aansturen en aansluiten van meerdere speakersets.

Sorry...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jaymz_metal/pic/schema.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 30 maart 2001 21:55 schreef blueeyes het volgende:[afbeelding]
Tja, die moeite had je je wel kunnen besparen, het lijkt me dat het wel duidelijk was dat dit de bedoeling is ja.

• Booooe
Inderdaad bedankt, maareh

Dus een switch voor "snoer met stereojack".
Op donderdag 29 maart 2001 15:16 schreef Booooe het volgende:
Zijn er schakelaars die dus 2 draadjes in naar 2x2 draadjes out kunnen switchen.
Want euh 1 draadje in naar twee draadjes uit kan elke klont nog wel, maareh hoe switch je twee draden?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Koop gewoon zo''n standaard splitter, en als je dan geluid van je stereo wilt, zet je die aan, en hetzelfde met de pc speakers.

Jag

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 09:58 schreef Jag het volgende:
Koop gewoon zo''n standaard splitter, en als je dan geluid van je stereo wilt, zet je die aan, en hetzelfde met de pc speakers.

Jag
Inderdaad. Helemaal mee eens. Waarom moeilijk gaan doen als het makkelijk kan.

Trouwens, dat gedoe over geluidskwaliteit is onzin. Het maakt echt niet uit of je dat analoog signaal 1x splitst. Daarnaast is de kwaliteit van de meeste pc-speakers van belabberde kwaliteit, met name van die ''elcheapo'' flatpanel speakers.

Als je goed geluid wilt ... gebruik dan een extra bracket (D SB-II) om je versterker digitaal aan te sluiten en gebruik de speakers van je stereo. :z

• Booooe
Op maandag 02 april 2001 09:58 schreef Jag het volgende:

Jag
Ik zou gewoon een standaard spolitter willen mèt switch. gewoon knoopie duwen ofzo om te switchen tuusen pc speakers of stereo.
Ik kan beter vragen:
1. is dit te koop? waar? hoe duur?
2. is dit niet simpel te maken?

bedankt....

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54
je kan natuurlijk ook een splitter kopen en er schakelaardjes in solderen.
volgens mij kan je dan gewone schakelaars gebruiken die je ook voor stroomsnoertjes naar lampjes e.d. gebruikt, maar dat weet ik niet zeker.

• Booooe
maar is hier niet het probleem dat twee draadjes tegelijk onderbroken moeten worden afzonderlijk van elkaar?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54
die bestaan volgens mij wel. kijk maar eens op de elektroafdeling bij de gamma ofzo

• Booooe
tja probleem. hoe heet zoiets, of hoe ziet dat eruit. Heb eigenlijk alleen nog maar simpele schakelaars gezien die niet naar twee aparte paar draden schakelen. 2 IN en 2 UIT werkt dus niet echt. of weet je dat die dingen bij DHZ zaken liggen?

• Booooe
aha zoiets als op Conrad

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0207093070986214450&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=122954&TK_PAR[MEDIUM]=

wil ik dus, maar 50 piek vind ik wel een beetje veel. is dit niet simpel zelf te knutselen. Mooi is niet nodig....functioneel wel:)

• Booooe
btw ik heb een geluidskaart en een modem met geluid OUT. Is daar ook iets dergelijks me te doen?

En jaha ik ga zo''n splittertje halen :9

Verwijderd

Een vraagje:

Waarom wil je eigenlijk switchen, met zo''n standaard splitter kun je speakers en koptelefoon tegelijk gebruiken. Of je kunt koptelefoon op/af en stereo aan/uit doen. Dat is toch ook "switchen"?

• Booooe
je hebt inderdaad helemaal gelijk, maar ik dacht. Als ik zit te nerden, dan is het de ene keer een game, dan weer eens een mp3''tje als ik ff niet achter mijn pc zit. Met een switch kan ik met 1 makkelijke handeling tussen de output kiezen, zonder een apparaat aan of uit te zetten. Werkt natuurlijk hetzelfde, maar vind zo''n switch wel koel, maarja voor 50 piek is het niet zo koel meer, kan je beter 5 piek besteden. dat zal het dan ook wel worden....

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:55 schreef Booooe het volgende:
btw ik heb een geluidskaart en een modem met geluid OUT. Is daar ook iets dergelijks me te doen?

En jaha ik ga zo''n splittertje halen :9
LOLmode

Wil je je modem op je stereo aansluiten dan ? Wil je dat je het huis wordt uitgezet ofzo ?
:7

/LOLmode

Verwijderd

In de ComputerTotaal! (jrg 10, no.5) van April 2001 stond een leuke oplossing. Neem een pci-bracket en een afdekplaatje voor een diskettestation en maak het volgende, zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~n.aneke/TmpPic2.jpg

Slechte kwaliteit pic, helaas geen scanner :(, alleen webcam :). Stekker A gaat in de line-out, Koptelefoon gaat in vrouwtje B en speakers in vrouwtje C. De schakelaar in het frontje komt van een electrowinkel.
Pagina: 1