Toon posts:

[BC3] Pinnacle StudioPCTV Rave (BT878A)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een StudioPCTV Rave van Pinnacle Systems en daarop zit een Brooktree/Conexant BT878A chip op en een Philips TV Tuner.
Nu wilde ik dus beeld gaan capturen van de TV, en kan geen hogere resolutie aan als 352x288. Als ik VirtualDub 1.4c gebruik, geeft het programma aan dat de chip hogere resoluties aan kan, maar dat de drivers dit hebben "gelimiteerd".
Nu is dus mijn vraag .. kan ik andere drivers (reference drivers kan ik nergens vinden) gebruiken en zoja weet iemand welke?
Ik weet dat ik hoger kan capturen dmv non-overlay mode maar dan krijg je veel te veel dropped frames (AMD Athlon 1000 + WD 20gb ATA100 7200rpm DMA AAN).

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
help pleaze :?

Verwijderd

hee.. chill man..
de drivers van je video kaart moeten het natuurlijk ook aan kunnen om het beeld op die resolutie te laten zien; wat voor video kaart heb je.. ??

Verwijderd

Topicstarter
Geforce 2 MX 32mb met NVidia''s Detonator 6.50 drivers

Verwijderd

Topicstarter
en het gaat trouwens niet om "laten zien" maar om kunnen Capturen op die hogere resoluties

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb het ook geprobeerd op hogere resoluties capturen met indeo 5.11 compressie maar niets werkt, het lijkt gewoon niet mogelijk, ik kon het niet toen ik nog een p3 450 had,
en zelfs nu met mijn t-bird 850 lukt het nog steeds niet (viper770)
ik heb ook een 7200 toeren hd van ibm en wd dus daar ligt het ook niet aan.
Ik denk dat we genoegen moeten nemen met deze resolutie of een andere kaart moeten kopen....
spijtig he.....
Ik ben ook al zo lang aan het zoeken naar een oplossing maar die schijnt er gewoon niet te zijn.

...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik baal er echt van. Als je namelijk kijkt op www.vcdhelp.com , dan aan de linkerkant "Capture", en dan bij TV-card comparings list, zie je dat er hetzelfde chipje en tuner op zitten als op bijvoorbeeld de TerraTV+, en deze kan capturen op 768x576 (!!!) ... Het moet dus in de drivers zitten (zoals ik boven al schreef ..)

Niemand anders hiermee ervaringen ??

Verwijderd

Topicstarter
niet dus :?

Verwijderd

K''heb dezelde TV-kaart maar nog nooit geprobeerd om te capturen op hogere resoluties. Welke codecs gebruik je? Zelf nog nooit met virtualdub gewerkt, ik capture mbv Snagit, kzal het vanavond eens proberen en mijn bevindingen hier neerzetten. Hoe kan e trouwens capturen op non-overlay mode? dan krijg ik geen beeld in de AVI (blauwe video). Ik capture trouwens met het divx codec op mijn PII 300MHZ 160MB systeem met een PCI Voodoo3 2000 videokaart (16MB)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ?

Verwijderd

Dit is echt een hele interessante post van jou.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Hauppauge WinTV stereo. Het WEERGEVEN is geen probleem met overlay en zo, maar ook bij mij lukt het maar niet om vloeiend te capturen bij een redelijk hoge resolutie (moet een klein flutvenstertje zijn, wil het nog een redelijke framerate hebben).

Hoorde ik van iemand dat hij met zijn simpele TV kaart nog op een Pentium 200 (!!!) vloeiend high-res kon capturen, NADAT hij de driver CD van een Hauppauge WinTV Theatre (een nieuwere TV kaart) had geinstalleerd... :?

Het leek me al een HEEL sterk verhaal, maar ik ga het maar eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk !! Al die fabrikanten hebben gewoon verschillende versie''s uitgebracht (met stereo, zonder stereo, hogere capture resolutie) door alleen maar de drivers aan te passen !! Ik heb al een paar andere drivers geprobeerd (o.a. Avermedia en TerraTV+) maar deze werken niet helemaal 100%). Daarom ben ik dus nog steeds op zoek naar GOEDE reference drivers ...........
Pagina: 1