This too shall pass
Verwijderd
je moet maar effe kijken waar
je voorkeur ligt.
Succes in ieder geval!
Als iemand nog een idee heeft
kan hij/zij er MIJ ook mee helpen.....
DJ Jean??Op zondag 25 maart 2001 23:37 schreef klaasjong het volgende:
Ik zou zeggen DJ Jean, maarrum
je moet maar effe kijken waar
je voorkeur ligt.
Succes in ieder geval!
Als iemand nog een idee heeft
kan hij/zij er MIJ ook mee helpen.....
nah...das toch club/house/pop
ik bedoel meer zoiets als Kosheen en wat ze op donderdag- en dinsdagavond in het lek Draaien (22:00 - 01:00, 3fm)
lekkere basslines ensow
This too shall pass
Verwijderd
Ed Rush & Optical: The Creeps
Ram Trilogy: Div.
Aphrodite: Div.
RenegadeHardware:Armegadon
enz..enz.
Verwijderd
Die is goed! Z''n nieuwere werk is echte donkere obscure drum''nbass en z''n wat eerdere werk zijn gewoon klassiekers.
Rob
bedankt voor de tips trouwens
This too shall pass
Op maandag 26 maart 2001 00:47 schreef kibiru het volgende:
This too shall pass
Verwijderd
De door mij eerder opgenoemde cd''s zijn toch vrij stevige drum&bass met zwaare bassline,toch:?
Bij jungle stel ik me mee iets voor als de ganja crew of zoiets.
nee sorry dat weet ik ook wel, maar jungle klinkt anders. en aangezien er niet in alle jungle een lekkere bass zit bedoelde ik dat. heb net 2 nummers van goldie gedownd en ze zijn vet!Op maandag 26 maart 2001 00:55 schreef kibiru het volgende:
Geef eens een voorbeeld van wat dan wel echte jungle/drum&bass is.
De door mij eerder opgenoemde cd''s zijn toch vrij stevige drum&bass met zwaare bassline,toch:?
Bij jungle stel ik me mee iets voor als de ganja crew of zoiets.
This too shall pass
Verwijderd
-Photek
-Bad Company
-Hard Leaders
-DJ SS
-Dom&Roland
-Source Direct
-Aphrodite
-DJ Die
-Brubaker
Roni Size - New Forms
Zoek es naar metalheadz compilaties, hele goeie zijn dat.
Bad Company - Inside The Machine
DieselBoy - System Upgrade
Matrix - Sleepwalk (deze is gruwlijk)
Ram Trilogy - Molten Beats
en Konflict is heel goed
Verwijderd
neem iets willekeurigs van Breakbeat Era ofzo... daar zit altijd wel een vetter bassline in.
Die hebben hardcore producers maar ook wat meer jumpy happy jungle met rubberen baslijnen enzo
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Ik zal straks ff tussen mijn platencollectie kijken voor je. Ik ben meer op de hoogte van Drum&Bass , de stevige dan. Heb vast nog ergens goede jungle bij zitten. Zoveel platen dat ik het niet allemaal meer weet wat ik heb;)Op maandag 26 maart 2001 01:05 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
nee sorry dat weet ik ook wel, maar jungle klinkt anders. en aangezien er niet in alle jungle een lekkere bass zit bedoelde ik dat. heb net 2 nummers van goldie gedownd en ze zijn vet!
Ik denk dat je iets in de richting wil van:
Bad Company Digital nation album sampler
A. Flashbak(tumpa)
b. spacewalk
Denk ik tenminste(ik heb hem op een promo dus ik weet niet zeker welke kant:(
dan meteen de hele mikmak.
Breakbeat Era - Ultra Obscene
Verwijderd
Das nu het probleem. Deze nummers staan niet op de hele mikmak maar alleen op de sampler;)Op maandag 26 maart 2001 15:12 schreef Theeboon het volgende:
sampler?
dan meteen de hele mikmak.
Niet alles is helemaal drum&bass misschien, maar toch:
Thievery Coorporation
Kruder & Dorfmeister
Tosca
Het meeste van Ninja Tunes, zoals de compilatie van 10 jaar ninjatunes: Xen Cuts
Autechre
Leftfield
Grooverider
Verzamelaar: Total Science Advance
En kijk ook es naar de DJ-Kicks cd''s
Btw, bij mijn weten is Mo-Wax niet meer??
Maar daarvan wel (heel) erg goed: DJ Shadow, U.N.K.L.E en meer.
Verwijderd
Is dave tipper al genoemd??? Heel deivers, van groovy breaks tot lompe drum ''n bass...
Verwijderd
4 Hero
Adam F
A guy called Gerald
Alex Reece
Andy C
Aphrodite
Aquasky
Araknophobix
Argon
Asylum
Basic Unit
Blame
Breakbeat era
Big Bud
Biostacis
Black Science Labs
B.L.I.M.
Blue Sonix
Boymerang
Bulletproof
Calyx
Cativo
Cause 4 Concern
Cex
Circuit Breaker
Clinical
Cloud Nine
Code of Practice
Configuration
Da Intalex
Damage
Dark Soldier
Dave Tipper
Decoder
Deep Blue
Dego
Diesel Boy
Digital
Digital Nation
Dillinja
Dj Addiction
Dj Crystl
Dj Die
Dj Flatliner
Dj Hype
Dj Krust
Dj Loxy
Dj Pulse
Dj Reality
Dj SS
Dj Teebee
Dj Trax
Dj True
Doc Scott
Dollis Hill
Dom & Roland
Dylan
Dynamics
Ed Rush
E-Z Rollers
Eye D
Fellowship
Flytronix
Foul Play
Future Cut
Future Loop Orchestra
Ganja Kru
Genotype
Grooverider/Codename John/John B/Goldie
Guardians of Dalliance
Hidden Agenda
Higher Sence
Hoax
Hyper-on Experience
Instinct
Intalex
Invaderz
Jamie Myerson
J majik
K
Kamanchi
Kaotic Chemistry
Kemistry & Storm
Kid Loops
Kitachi
Klute
Kraken
Krome
Kudos
Konflict
Lemon-D
LTJ Bukem
Magnetex
Magnetic
Majistrate
Matrix
Makai
Mampi Swift
Neotech
Nico
Nocturne
Northern Lights
Nu Balance
Optical
Omni Trio
Parallel Minds
Pascal
Peshay
Photek
Psion
Q Project
Ray Keith
RAM Trilogy
Reeltime
Renegade
Rob Playford
Roni Size
Ruffige Kru
Sci Clone
Shy FX
Sinistah
Skynet
SL2
Source Direct
Special Branch
Spirit
Subject Matter
Stakka
Stranjah
Stratus
Studio Pressure
Synicate Sound
Subcode
Sublogics
Suv
System Critical
Technical Itch
Tertius
Tekken
Timebase
Timecode
Titan
The Kraft
Total Science
Torque
Trace
Twisted Anger
UFO!
Undercover Agent
Unknown Kontroller
Usual Suspects
Wax-Doctor
X-Dead
X-Plorer
Zinc
Kheb nu alles wel op 1 grote hoop geveegd, maar ik heb geen zin om alles uit te sorteren
was er nog een paar vergeten
Verwijderd
Mijn favo''s:
Voor opgefokte hihats en synths: bad company
Voor het meer opspringende gedoe: ed rush & optical (the creeps is erg goed , alleen jammer dat er te vaak een MC door heen bralt).
Voor de wat relaxtere DnB moet je Pascal hebben of Future Loop Foundation.
Heb nu te weinig tijd , kan dus niet alles opschrijven wat ik goed vind.
Wie mij een e-mailtje schrijft kan te weten komen wat nog meer van mijn favo''s zijn
(anders wordt de lijst hier te lang
vergeet vooral Sleepwalk van Matrix niet , op een goeie stereo set klinkt deze beter dan Ed rush & optical IMHO.
En Teebee ruled! Als ie live bezig is kan je ook nog n''s met um op de foto (als je een cammie bij je hebt , is super
wow baby! tnx!!Op maandag 26 maart 2001 18:23 schreef PsyFlux het volgende:
Adam F
A guy called Gerald
[...]
Wax-Doctor
Q Project
Kheb nu alles wel op 1 grote hoop geveegd, maar ik heb geen zin om alles uit te sorteren
edit:
This too shall pass
Verwijderd
Klinkt zeker mooi , maar al te vaak gehoord even als The Creeps ,al is die ook rete goed>:).Op maandag 26 maart 2001 18:29 schreef Noisema het volgende:
edit:
vergeet vooral Sleepwalk van Matrix niet , op een goeie stereo set klinkt deze beter dan Ed rush & optical IMHO.
Dat is het jammere van in Nederland wonen, komt de ,meeste D&B, muziek pas uit als ie al oud is:(
Ik weet dat die van de Matrix al zeker een jaar uit is in NL, kun je nagaan hoelang ie al in de UK uit is. Hetzelfde voor The Creeps, een maandje of 5,6 in NL, al vanaf Feb.2000 in de UK verkrijgbaar:(
Vandaar al te vaak gehoord:)
Verwijderd
en the creeps , die heb ik nu 4 maanden.
Als je ze echt vroeg wil hebben kun je het beste gaan napsteren , en zoeken op Kiss FM.
(Engels volgens mij).
Daar hebben ze meestal mixen van nieuwe nummers die binnenkort uitkomen.
ZO had ik ook het nieuwe album van kosheen (is dit nog wel DnB te noemen?) en van bad company binnnen voordat ie in nederland te krijgen waren.
Ik heb trouwens wel het idee dat Bullit (in Eindhoven) erg snel is met nieuwe releases.
Verwijderd
hehe, I''m tha masterOp maandag 26 maart 2001 19:46 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
wow baby! tnx!!
Zodra ik ook op nappy kom gaat iedereen gelijk van me leechen
Moet je nagaan hoe vet erg et was toen ik een hd-crash had... Gelukkig had ik nog wat backups. Maar ik heb nu nog maar 600 mp3tjes....
Verwijderd
Heej PsyFLux ,
Heb je toevallig ook nog remixen van Ganja Kru (nummers die geremixt zijn door door Ganja Kru bedoel ik dus).
Ik weet in ider geval wel dat de remix van you''re not alone O(live) erg goed is.
[/beetje offtopic]
Maar het kan wel ,toch?
Verwijderd
Ik zal die remix wel es zoeken, ben altijd benieuwd naar muziek die ik nog niet ken.
Als we trouwes toch nummers gaan aanbevelen: Van Aquasky: Structure, Battlestar, Airforce, Galaxies, Bodyshock. Of iets van J Majik, K, Unknown Kontrollers
Argh, al m''n muziek is zo goed. Ik kan wel bezig blijven
Die nummers die ik net opnoemde zijn trouwes niet echt D&B maar eerder breakbeat. Hangt ook een beetje van m''n humeur af. De ene keer lekkere breakbeat terwijl ik een andere keer weer vet duistere techstep luister.
Verwijderd
Ganja Kru zit trouwens op het True Playaz label.
Een aanradertje is trouwens Downtown Exposure van Pascal (ook True Playaz) , heel relaxt , maar kan ook aggressief klinken , tis alleen hoe je de aande knoppen draait....
Verwijderd
Ik denk het welOp maandag 26 maart 2001 21:43 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Aphrodite al gezegd?
Aphrodite maakt goed spul , alleen jammer dat ie veel te veel in dezelfde stijl bezig blijft. Altijd dat zoemtoontje en wel een heel erg licht breakbeat. Gaat op een gegeven moment vervelen. Het begin van het nummer wat ie doet met Schooly D (Aphro VS Schooly D is the titel) is heel erg cool. Maar ergens midden in het nummer wordt het een grote geluidsbende , en hoor je eigenlijk nix meer waar het eigenlijk om draait.
Verwijderd
Moet je ff bij Stoute Usertjes rapporteren. Issie snel wegOp maandag 26 maart 2001 21:40 schreef Flippit het volgende:
Grrr, iemand heeft mijn icoon gejat.
Enne aan alle D&B platenlabels opnoemen ga ik niet eens beginne
Allemaal van die artiesten die hun eigen label beginne
Aphrodite was ik trouwes nog vergete! Hmmm, ik zal eens m''n best doen en dat lijstje op de vorige bladzijde zo lang mogelijk maken
Verwijderd
Ik ga toch maar eens beginnen om een webpagina te bouwen van al mijn favo''s (met beschrijving) .
Trouwens , check Eindhovens en Nederlands trots 2 Wicked eens. Maken goeie DnB met goeie samples. Vooral Lost in Bass is scherp (harde breaks , geen melodielijnen) , en de live versie van Lucky Drummer klinkt relaxt (meer breakbeat , maar als je goed aan de knoppen van de mixer draait klinkt ie ook superhard).
Verwijderd
Ik haat nederlandse D&B... nix nieuws en vaak te simpele bass en te weinig variatie. Ik ken dan ook geen enkele goede artiest die van Bullit komt...Op maandag 26 maart 2001 21:53 schreef Noisema het volgende:
Trouwens , check Eindhovens en Nederlands trots 2 Wicked eens. Maken goeie DnB met goeie samples. Vooral Lost in Bass is scherp (harde breaks , geen melodielijnen) , en de live versie van Lucky Drummer klinkt relaxt (meer breakbeat , maar als je goed aan de knoppen van de mixer draait klinkt ie ook superhard).
Kheb nu trouwes m''n lijstje op de vorige pagina wel compleet denk ik met elke artiest die ook maar iets met d&b te maken heeft.
Ik vind trouwes lang niet alle artiesten goed, maar het is wel een mooi overzicht
Aphrodite
LTJ Bukem
Moby
Portishead
Propellerheads
Red Snapper
Roni Size
The Dust Brothers
Underworld ...
en ander luister een naar KinK FM op zaterdag avond Mission Jaxx is dan wel een aanrader ... zoiezo is KinK een aanrader maar dat terzijde ...
I think therefor I am ... I think
Verwijderd
Check nu ff Lost in Bass , die is wel vet.Op maandag 26 maart 2001 22:01 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Ik haat nederlandse D&B... nix nieuws en vaak te simpele bass en te weinig variatie. Ik ken dan ook geen enkele goede artiest die van Bullit komt...
Kheb nu trouwes m''n lijstje op de vorige pagina wel compleet denk ik met elke artiest die ook maar iets met d&b te maken heeft.
Ik vind trouwes lang niet alle artiesten goed, maar het is wel een mooi overzicht
Ik moet normaal ik niets hebben van Nederlandse DnB , maar dit ene nummer is er echt een uitzondering op.
Underworld - Pearl Girls
Roni Size - Hi potent
Die zijn echt super kwel
Verwijderd
Ik haal m''n muziek meestal van IRC en het aanbod is daar wel groter als bijvoorbeeld Napster, maar specifiek zoeken naar een bepaald nummer is vrijwel onmogelijk...
Iid met ook nog dieselboyOp maandag 26 maart 2001 01:45 schreef Ritch het volgende:
Ed Rush & Optical - Wormhole
Roni Size - New Forms
Zoek es naar metalheadz compilaties, hele goeie zijn dat.
en aphrodite
Die zijn echt allemaal vet
And now the most interresting part of deze grot
Verwijderd
Wormhole van E & O ?Op maandag 26 maart 2001 22:55 schreef mr_fragle het volgende:
[..]
Iid met ook nog dieselboy
en aphrodite
Die zijn echt allemaal vet
Ik vind dit album zwaar zuigen , alleen Slip Thru vind ik goed. Alles wat na Wormhole kwam rockte de pan uit.
In een aantal nieuwsgroepen is een poll geweest van beste E & O nummer en beste album. Wormhole kwam daar niet goed uit...
Maarjah smaken kunnen en mogen verschillen
En Ganja Kru vind ik ronduit saai.
Is er eigenlijk al wat nieuws omtrent Optical en z''n gehoorproblemen?
Trouwens, Thelonious Monk is ook veeet. Lekkere jazz, maar daar hebben we ''t niet over
Verwijderd
Tja dat krijg je als je oud met nieuw materiaal vergelijkt. The Creeps-> 0.5 jaar oud(in NL). Wormhole->3jaar oud(in NL). Logisch dat de meeste dan het nieuwere mooi vinden, toch. Toen wormhole net uit was , was het een zeer vet album en redelijk vernieuwent.Op maandag 26 maart 2001 23:08 schreef Noisema het volgende:
[..]
Wormhole van E & O ?
Ik vind dit album zwaar zuigen , alleen Slip Thru vind ik goed. Alles wat na Wormhole kwam rockte de pan uit.
In een aantal nieuwsgroepen is een poll geweest van beste E & O nummer en beste album. Wormhole kwam daar niet goed uit...
Maarjah smaken kunnen en mogen verschillen
- E-motif - Soundcarrier series
- Orlando Voorn - Redeye (Freaky)
- Future cut (Alles van Renegade Hardware - trouwens is VET!)
- DJ krush
- Acetate
- T power VS. MK Ultra
- The flex files
Maar als eerste ARMAGEDDON kopen!!
Een pessimist is een realistische optimist
Verwijderd
Er zijn wel D&B feestjes , maar niet een echt spectaculair.Op dinsdag 27 maart 2001 16:21 schreef BAVAROIS het volgende:
ps.
Weet iemand nog leuke D&B feesten aanstaande???
![]()
Ligt er ook aan waar je woont he.
In Nijmegen in Doornroosje tot03.00 uur geloof ik.
Vrijdag30 Maart Jungle Galaxy (Dance)
A New Dawn Area: Chase vs. Falcon (Timecode-audio) + Esta (A New Dawn)
Hiphop Room: Nemon + Low-pro + Caz One Production Crew (Breakdance)
In A''dam in de mazzo natuurlijk(op vrijdag).
verder weet ik het ook niet echt.
Een paar aankomende:
13 april in de Mazzo in A''dam Infrared ,future bound. andy haze. mc deadly
15 april in Club More in A''dam Bad Company.
20 april in de Melkweg in A''dam Matrix.
Verwijderd
Iig weet ik dat ij heel goed draait.
Verwijderd
Anyway Bad.Company, dan ga ik maar verder in dit topic.
Ik wist dat hele verhaal met fout publiek enzo niet eens! Ik wist wel dat d&b iets was wat puur uit the UK kwam. En eigenlijk pas ik de naam jungle ook wel es op nieuwe tracks toe, maar dat zijn dan tracks die heel erg veel op de beginperiode van het genre lijken. D&B is gewoon nieuwer, sneller, meer hihats, meer afwisseling imho. En de naam oldskool... tsja, daar stel ik me meer een soort van garage stijl bij voor. Maar oldskool vind ik erg moeilijk te definieren, dus daar waag ik me niet aan
En ik maak trouwes ook muziek! Opzich heb ik al best wel wat positieve reacties gehad van labels! Maar ik heb er nauwelijks tijd meer voor. Moet op et moment ff hard bezig met school, anders blijf ik strax nog voor de 2e keer in etzelfde jaar zitten
En door een hd-crash ben ik laatst ook nog es al m''n samples kwijt geraakt, dus ik heb al bijna een half jaar nix meer gedaan
Verwijderd
Anywayz ,
het is duidelijk wat je bedoeld
Verwijderd
In elk geval, ik ga maar geen nieuwe thread openen, want dat zal hlpdsk niet zo kunnen waarderen denk ik
Als je nog wilt weten waar de discussie over ging, hier is de thread van Bad.Company: [topic=158204]
En eigenlijk pas ik de naam jungle ook wel es op nieuwe tracks toe, maar dat zijn dan tracks die heel erg veel op de beginperiode van het genre lijken. D&B is gewoon nieuwer, sneller, meer hihats, meer afwisseling imho.
Ok, maar bij Drum n'' Bass stel ik me nog steeds het wat oudere standaard Drum N'' Bass voor. Tegenwoordig word het inderdaad steeds wat elektronischer en ook sneller. Dit vind ik dan eigenlijk geen Drum N'' Bass meer maar juist Tech Step.
De naam Jungle is uiteraard niet voor niets Jungle en klinkt ook weldegelijk iets ''vrolijker'' dan Drum N'' Bass. Jungle is zo''n stijl waar je nog vaak de hoge fluitjes in je oren voelt na een feest
Tech Step is een zware aggresieve vorm.
Ik zie het een beetje als verschil tussen Happy-hardcore en Terror in zijn extreemst uitgedrukt
Maar vooruit, das dan mijn mening... in de wereld zie je vaak dat de hele mik gewoon door elkaar gebruikt wordt. In 1 woord blijft het dan toch Drum N'' Bass.
Net zoiets als dat de Politie altijd aan de deur staat met het woord "House muziek" als er kijhard gestampt wordt met wat voor muziek dan ook
Verwijderd
LOL!!!Op maandag 26 maart 2001 18:23 schreef PsyFlux het volgende:
2 Wicked
4 Hero
Adam F
A guy called Gerald
Alex Reece
Andy C
Aphrodite
Aquasky
Araknophobix
Argon
Asylum
Basic Unit
Blame
Breakbeat era
Big Bud
Biostacis
Black Science Labs
B.L.I.M.
Boymerang
Bulletproof
Calyx
Cativo
Cause 4 Concern
Cex
Circuit Breaker
Clinical
Cloud Nine
Code of Practice
Configuration
Da Intalex
Damage
Dark Soldier
Dave Tipper
Decoder
Deep Blue
Dego
Diesel Boy
Digital
Digital Nation
Dillinja
Dj Addiction
Dj Crystl
Dj Die
Dj Hype
Dj Krust
Dj Loxy
Dj Pulse
Dj Reality
Dj SS
Dj Teebee
Dj Trax
Dj True
Doc Scott
Dollis Hill
Dom & Roland
Dylan
Dynamics
Ed Rush
E-Z Rollers
Eye D
Fellowship
Flytronix
Foul Play
Future Cut
Future Loop Orchestra
Ganja Kru
Genotype
Guardians of Dalliance
Hidden Agenda
Higher Sence
Hoax
Hyper-on Experience
Intalex
Invaderz
Jamie Myerson
J majik
K
Kamanchi
Kaotic Chemistry
Kemistry & Storm
Kid Loops
Kitachi
Klute
Kraken
Krome
Kudos
Konflict
Lemon-D
LTJ Bukem
Magnetex
Magnetic
Matrix
Makai
Mampi Swift
Neotech
Nocturne
Northern Lights
Nu Balance
Optical
Omni Trio
Parallel Minds
Pascal
Peshay
Photek
Psion
Q Project
Ray Keith
RAM Trilogy
Reeltime
Renegade
Rob Playford
Roni Size
Ruffige Kru
Sci Clone
Shy FX
Sinistah
Skynet
Source Direct
Special Branch
Spirit
Subject Matter
Stakka
Stranjah
Stratus
Studio Pressure
Synicate Sound
Subcode
Sublogics
Suv
System Critical
Technical Itch
Tertius
Tekken
Timebase
Timecode
Titan
The Kraft
Total Science
Torque
Trace
Twisted Anger
Undercover Agent
Unknown Kontroller
Usual Suspects
Wax-Doctor
X-Dead
Zinc
Da''s dan weer ff genoeg om mee vooruit te kunnen
Nee hak niet gelezen, je hebt et inderdaad ook over tech step en de hele shit. Ben het wel met je eens wat betreft je beschrijving van de stijlen. Goeie shit.Op woensdag 11 april 2001 16:03 schreef PsyFlux het volgende:
Heb je het draadje waarnaar ik link al es gelezen?
Verwijderd
Vroeger had ik al m''n mp3tjes in allerlei directories ingedeeld met genres en subgenres. Maar ik had zo vaak een discussie met iemand die van mij ging downen en zag dat een bepaald nummer bijvoorbeeld bij jungle stond en het er niet mee eens was...
En dan heb je ook nog artiesten waarvan 1 nummer als echte d&b klinkt, terwijl een ander nummer weer als een jungletrack klinkt... Dus ik heb alles nu maar bij elkaar gegooid om me die problemen te besparen
Het valt me wel op dat ik vaak dezelfde mening als de lui bij sour heb. En als die het al niet goed hebben
Maar ik noem het inderdaad vaak ook gewoon d&b om van het gezeik af te wezen
Ik vind trouwes lang niet alle artiesten in die lijst even goed. Maar ik heb gewoon ff opgeschreven welke ik ken...Op woensdag 11 april 2001 16:07 schreef MaReVin het volgende:
[..]
LOL!!!
Da''s dan weer ff genoeg om mee vooruit te kunnen
En ik zie dat er nog steeds niet alles in staat
Verwijderd
Jah verdorie!Op maandag 26 maart 2001 18:23 schreef PsyFlux het volgende:
2 Wicked
4 Hero
Adam F
A guy called Gerald
Alex Reece
Andy C
Aphrodite
Aquasky
Araknophobix
Argon
Asylum
Basic Unit
Blame
Breakbeat era
Big Bud
Biostacis
Black Science Labs
B.L.I.M.
Boymerang
Bulletproof
Calyx
Cativo
Cause 4 Concern
Cex
Circuit Breaker
Clinical
Cloud Nine
Code of Practice
Configuration
Da Intalex
Damage
Dark Soldier
Dave Tipper
Decoder
Deep Blue
Dego
Diesel Boy
Digital
Digital Nation
Dillinja
Dj Addiction
Dj Crystl
Dj Die
Dj Hype
Dj Krust
Dj Loxy
Dj Pulse
Dj Reality
Dj SS
Dj Teebee
Dj Trax
Dj True
Doc Scott
Dollis Hill
Dom & Roland
Dylan
Dynamics
Ed Rush
E-Z Rollers
Eye D
Fellowship
Flytronix
Foul Play
Future Cut
Future Loop Orchestra
Ganja Kru
Genotype
Guardians of Dalliance
Hidden Agenda
Higher Sence
Hoax
Hyper-on Experience
Intalex
Invaderz
Jamie Myerson
J majik
K
Kamanchi
Kaotic Chemistry
Kemistry & Storm
Kid Loops
Kitachi
Klute
Kraken
Krome
Kudos
Konflict
Lemon-D
LTJ Bukem
Magnetex
Magnetic
Matrix
Makai
Mampi Swift
Neotech
Nocturne
Northern Lights
Nu Balance
Optical
Omni Trio
Parallel Minds
Pascal
Peshay
Photek
Psion
Q Project
Ray Keith
RAM Trilogy
Reeltime
Renegade
Rob Playford
Roni Size
Ruffige Kru
Sci Clone
Shy FX
Sinistah
Skynet
Source Direct
Special Branch
Spirit
Subject Matter
Stakka
Stranjah
Stratus
Studio Pressure
Synicate Sound
Subcode
Sublogics
Suv
System Critical
Technical Itch
Tertius
Tekken
Timebase
Timecode
Titan
The Kraft
Total Science
Torque
Trace
Twisted Anger
Undercover Agent
Unknown Kontroller
Usual Suspects
Wax-Doctor
X-Dead
Zinc
edit:
dat wordt weer overwerken tot 3 uur met nappie
Verwijderd
Ufo!(neej , niet dat label van Ray Keith) :
Met oa: -my personal blackmail (vooral die SAW synth vin ik beter dan de van Bad Company.
- The creech (lineair beuken op z''n best)
De rest van UFO laat ik ff achterwege
Verwijderd
Ik kan me ook niet herinneren dat Mr. Oizo ooit van een breakbeat gehoord had.
Ufo! gebruikt trouwens ook nog een andere "zoemtoon" dan Mr. Oizo destijds gebruikte..
Daar komt nog bij dat Ufo! een veel agressievere bas heeft.
Naar mijn idee totaal geen vergelijking mogelijk.
Verwijderd
Dat is het voordeel als je niet van die commerciele crap luistert. Het is lekker niet op nappie gebloktOp woensdag 11 april 2001 17:53 schreef modderfokker het volgende:
[..]
Jah verdorie!
dat wordt weer overwerken tot 3 uur met nappie
Op woensdag 11 april 2001 18:05 schreef Noisema het volgende:
Dat ik UFO! ben vergeten...Weer een aanvulling (draadje wordt aardig eindeloos):
Ufo!(neej , niet dat label van Ray Keith) :
Met oa: -my personal blackmail (vooral die SAW synth vin ik beter dan de van Bad Company.
- The creech (lineair beuken op z''n best)
Ik zal de boel trouwes zowiezo nog ff uitbreiden... er schieten me nog een paar binnen.
Je hebt met 1 ding gelijk... aphrodite kan dr mee doorOp woensdag 11 april 2001 18:08 schreef Arjenn het volgende:
Hmmmz, wat een shitmuziek, alleen aphrodite kan dr mee door, trouwens dit soort muziek doet me een klein (heel klein) beetje denken aan Mr Oizo (flat eric).
Het zou me trouwes verbazen als je ook maar 10% van de artiesten kent. Als dat wel het geval is, dan ken je d&b dus ook wel beter als de gemiddelde persoon en kan je het geen shitmuziek vinden. Oftewel, je weet niet waar je over praat!
Nee, ik ken nog niet 1 % denk ik, maar als ik zoiets lees als dit down ik even een paar van die nummers en die luister ik, en ik vond dit echt helemaal niks, maarja, das ook maar een meningOp woensdag 11 april 2001 19:33 schreef PsyFlux het volgende:
Je hebt met 1 ding gelijk... aphrodite kan dr mee doorEn zo zijn er wel meer artiesten die niet geweldig zijn, maar het gaat me ff erom een overzichtje te maken...
Het zou me trouwes verbazen als je ook maar 10% van de artiesten kent. Als dat wel het geval is, dan ken je d&b dus ook wel beter als de gemiddelde persoon en kan je het geen shitmuziek vinden. Oftewel, je weet niet waar je over praat!
Verwijderd
Tuurlijk, ieder z''n mening. Ik vind trance in het algemeen shitmuziek. Zit natuurlijk wel es wat mooi tussen...Op woensdag 11 april 2001 19:40 schreef Arjenn het volgende:
[..]
Nee, ik ken nog niet 1 % denk ik, maar als ik zoiets lees als dit down ik even een paar van die nummers en die luister ik, en ik vond dit echt helemaal niks, maarja, das ook maar een mening
Maar als je nog wat d&b wilt proberen. Hier wat random aanraders uit mijn favo lijst (ook weer persoonlijk natuurlijk):
Adam F - Jaxx
Aquasky - Galaxies
K - No Sleep
Roni Size - New Forms
Grooverider - Where''s Jack The Ripper
Photek - Lost Blue Heaven
Konflict - Messiah
Neotech - Valves
Psion - Tyrant
Ik moet mezelf al inhouden om niet teveel op te noemen
Verwijderd
Chase ken ik IRL, wie zegt dat Neerlands D&B niet klinkt, deze zijn van Chase en die Falcon:Vrijdag30 Maart Jungle Galaxy (Dance)
A New Dawn Area: Chase vs. Falcon (Timecode-audio) + Esta (A New Dawn)
Timecode Audio - Raindrops <-- phat nummer met Dido - Thank you sample erin
The Gathering - Amity (Timecode Audio Remix) - goeie D&B mix van een Nederlandse band
verder nog wat favo''s:
Konflikt - Messiah (Trace VIP edited)
Ed Rush & Optical + Fierce - Alien Girl (live)
DJ TeeBee - The Execution
Dylan N Facs - Ceptor
Bad Company - Infinity
Bad Company and Fierce - Dreamthief
Dylan - Go (The Return)
Verder erger ik me kapot aan Kosheen (Decoder is wel goed), wat gewoon Commerciele D&B is (als je het nog D&B kan noemen
Verwijderd
Hide U was niet zo slecht, en suicide viel ook wel mee (toch te veel vocalen IMHO). De rest van dat Kosheen album is echt nix (is ook geen dnb/jungle te noemen.
Dat nieuwe project van substance en decoder genaamd EKO (demo plaat heet Discovery)is wel grappig , maar wel een stuk rustiger dan het solo werk van deze twee.
Verwijderd
Verwijderd
Enne, HardLeaders en Renegade Hardware represent!
Verwijderd
Ed Rush & Optical - Cutslo (Lokuste Mix)
Klinkt als een wasmachine op volle toeren van de trap af geknikkerd..
Je boxen (en middenrif) kunnen dit gewoon niet aan..Het begint heel normaal, maar na een minuut of 3....pfjoew
Verwijderd
Whahaha, ik heb hier nog ergens een live opname waar 1 of andere MC Kosheen vet zit te disse en dan gaat het publiek ook helemaal uit z''n dakOp donderdag 12 april 2001 11:28 schreef [MoRtAl] het volgende:
wel geinig, heb een liveset van Fabio & Grooverider, daarin zit een kleine live-pa van Kosheen, als ze opkomen hoor je het publiek ''boe'' roepen e.d.
Mwah, de kleine koptelefoontjes van m''n mp3-spelertje hebben wel wat moeite met dat nummer jah. Is gewoon lekker keihard (perfect voor als je een pesthumeur hebt).Op donderdag 12 april 2001 14:13 schreef headz het volgende:
Kik eens op Napster naar:
Ed Rush & Optical - Cutslo (Lokuste Mix)
Klinkt als een wasmachine op volle toeren van de trap af geknikkerd..
Je boxen (en middenrif) kunnen dit gewoon niet aan..Het begint heel normaal, maar na een minuut of 3....pfjoew
Zoals zoveel van Optical & Ed Rush trouwes.
Moet je anders Dillinja - 30 Hz eens proberen... hoezo veelzeggende titel