Toon posts:

[BC3] DVD geeft weinig geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dvd film afspeel heb ik wel goede achtergrond muziek, maar de speler hoor je nauwelijks.
Ik moet de volume knop helemaal open zetten en dan valt het nog tegen.
Wie heeft er raad.
Ik heb een terratek DMX Xfire 1024 geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog niemand wakker

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat dus niet over de dvd speler maar over de spelers die iets zeggen die hoor je slecht.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 10:22

Willem2

Ω is futile

maar de speler hoor je nauwelijks? wat bedoel je noou, dat je dus wel de muziek hoort maar geen gesproken texten en dergelijke?

beetje duidelijkheid kan geen kwaad... helemaal neit op zondag ochtend... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ligt het niet aan de film zelf? En besides that, ik ken die Terratec kaart niet, maar als probeer het geluid eens NIET op Dolby Surround mode te zetten? (gewoon stereo, die audio-track zit op bijna elke dvd erbij) De stemmen van acteurs worden bij 5.1 (Dolby Digital/AC3) geluid vaak op de front-speaker (tussen links en rechts in dus) gezet.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Snelle jongen, die Willem! :)
GOEIEMOGGUH WILLEM!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 10:22

Willem2

Ω is futile

moguh, priest... ff rustig he? ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook al zet ik de geluidskaart op stereo dan nog overheerst het achtergrond geluid.
De gesproken tekst van de spelers is zeer slecht te horen.
Wie heeft hier ervaring mee, (met geluid van DVD)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Nee, sorry, komt niet bekend voor. Maar jij zei "als ik m''n geluidskaart op stereo zet". Maar ik bedoel dus dat er op de dvd vaak meerdere audio tracks staan. Soms zijn dit meerdere talen, maar vrijwel altijd is er een Dolby Digital (5.1) track en een Stereo track. Dit kun je dus in je dvd-afspeel-proggie kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hier de Matrix maar die heeft volgens mij alleen maar dolby 5.1 geluid

Verwijderd

Kun je iets meer vertellen over het geluidssyteem? Het ligt volgens mij aan de instellingen van je Dolby digital decoder. Op de een of ander manier staat je center-speaker niet aan en komen de "spraak" stemmen van de acteurs niet goed over. Ik heb dit namelijk ook gehad met mijn Videologic Digitheatre i.c.m. 5.1 Decoder. De center-speaker stond uit ;( :Z
Pagina: 1