[BC3] Ruis als gevolg v hoge stroom op Coax Aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Even de situatie!
Ik heb hier een redelijk oudere (maar toch erg goede :) ) JVC videorecorder staan die ik gebruik als "tuner" voor mijn computer.

Nou merkte ik dat op deze videorecorder er redelijk veel ruis zit (vooral in het audio gedeelte) Dit is vooral irritant als ik dat wil gaan encoden in bijvoorbeeld mp3 (dan krijg je dat blikkerigge geluids effect)

Verder merkte ik dat als de kabel niet is aangelsoten op de VCR dat als ik de aansluiting op de videorecorder aanraak dat je duidelijk een stroom voelt lopen!
Dit leek mij niet normaal! Nou werkt een coax kabel natuurlijk ook als "ground" op dat moment! (dus als et aangesloten is is stroompje weg) Maar het leek mij niet normaal en misschien wel de rede dat er ruis ontstaat!

Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit klopt? niet klopt? en of ik als ik die aansluiting aard dmv een draadje naar een ge-aard punt, het stroompje dan ook daadwerkelijk GAAT via dat draadje ipv door de coax kabel ( met als doel die ruis weg werken :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Of iemand een ander idee om vooral ruis in audio weg te werken! (noise reduction door een audio programma zoals cool edit is niet een optie )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Staat het antwoord misschien in de FAQ?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ehm... Nee!! duh :P MAAR! zoals je las in mijn vraag is het met een ANDERE VideoRecorder NIET zo ! dus zal en lijkt mij dat het niet aan die factoren zal liggen!

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ow, naja, dan staat het niet in de FAQ. :)Laatst was er nl iemand met een (soortgelijk) ruis-probleem en nadat ik heb naar de FAQ had verwezen, kon hij het oplossen. Dus ik dacht, ik geef je maar ff een linkje.
Verder heb ik zelf helaas ook maar weinig verstand van Audio Zooi dus ik kan je niet verder helpen.
Ik zal wel ff je draadje ophoog schoppen...

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
ik heb mijn vcr met een draadje aan de verwarmingsbuis gebonden, ook mijn versterker en mijn pc zitten er aan vast. :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Het kan denk ik wel zo zijn dat de ene videorecorder gevoeliger is voor "ground loop" (waar sjr met zijn verwijzing naar de FAQ waarschijnlijk op duidt) dan de ander.

Als je computer niet geäard is, of je hebt nog meer apparaten op wat voor manier dan ook aan elkaar gekoppeld, dan kunnen overmatige stromen die op de een of andere manier niet weg kunnen ineens de raarste wegen gaan lopen.

Voordat ik een filter tussen mijn radio aansluiting en mijn receiver had gezet wilde alles via de radio aansluiting de grond in, dus toen ging er op mijn kabel aansluiting op mijn receiver ook ineens een leuke spanning staan en veel brom over mijn luidsprekers, zelfs als mijn receiver op een ingagnsbron stond waar nieteens iets op aangesloten was.

Bij video/tv kunnen soortgelijke dingen gebeuren.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd.

Al mn apparaten te aarden via de Coax kabel zelf (zoals ook in de FAQ stond) en op elke andere mogelijke manier. Maar dit mocht allemaal niet baten! Ik denk zelf ondertussen dat het signaal (Audio/Video) gewoon een beetje minder van kwaliteit is! En dat het daarom gewoon ruist.

Maar dan wil ik wat anders. Ruis onderdrukking.. Ruis Onderdrukking (noise reduction) in mn capture omgeving kan helaas niet..

En in mn bewerkings programmas kan ik alleen maar videofilters toepassen en geen geluids filters! En omdat ik al in 2x mijn captures bewerk (eerst Video only en daarna audio en video) en dus al ruim 1 uur per keer (dus ruim 2 a 2.5 uur) nodig heb om mn capture af te hebben, heb ik geen zin om daar tussendoor de WAV van de AVI te halen om vervolgens de WAV stream door CoolEdit te halen (voor Noise Reduction, wat ook zeker wel een uur in beslag neemt) en dan nog es te kutten om het weer in elkaar te zetten!

Dus is mijn vraag weet iemand een programmatje waarmee ik makkelijk (en misschien zelfs snel :) ) het geluid wat in een Avi File zit kan bewerken(noise red)

Ik weet dat VirtualDub v2.0 WEL audio filters gaat ondersteunen! Maar v2.0 komt voorlopig nog niet uit :(

BvD

Pagina: 1