Toon posts:

[BC3] AOpen 9632 DVD ROM speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje lukt het me niet meer om DVD speelfilms af te spelen met de bovengenoemde drive. Drive probeert DVD te herkennen en gooit em er na een paar sec. weer uit. Stop ik echter er een gewone CDROM in dan kan ik deze gewoon lezen. Kreeg gister eindelijk Suse Linux 7.1 Pro binnen waarin ook een DVD zit en tot mijn verbazing wordt deze disk ook gewoon gelezen. Alleen speelfilms blijkt een probleem... Iemand een oplossing? Want het heeft gewerkt.

Oh ja, Windows 2000 Pro, AOpen 9632 (slot-in) met Pioneer 1.21 firmware. Speler is RPC1
Verder geinstalleerd zijn Nero 5.044, CDRWin en Easy CD Creator. De CDBrander is een Yamaha 4260 SCSI.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn haast niet voorstellen dat de tweaker hier geen werkende oplossing voor weet.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Ja ik denk dat het een raar probleem is. Heb je iets gedaan waardoor het plotseling niet meer werkte?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Bedoel je dat de DVD fysiek uit het slot wordt gegooid ? of dat je software eruit klapt tijdens het spelen van de film ?

Als het het eerste is is het wel een heel vreemd probleem en zou je kunnen overwegen om een keer de oorspronkelijke firmware terug te zetten om te kijken of het probleem daar soms aan ligt.

Software matig is het iets makkelijker waarschijnlijk, gewoon ffe een ander afspeelprogje downloaden en proberen.

O ja, speel eens wat met DMA instellingen, master / slave e.d. t''is maar een ideetje.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
De disc wordt fysiek uitgeworpen. Maar alleen DVD Video discs. De Suse DVD Data blijft gewoon zitten en kan er zelfs van booten.

Ik heb niets vreemds gedaan. Tenminste niet dat ik me kan herinneren. Na een clean install van W2K heb ik nog steeds hetzelfde probleem.