[BC3] Kijk dit pas een geluidsregeling voor je pc

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een kleine opstelling waarmee hij zijn geluid van zijn pc mee te kunnuh regelen.
het grootste mengpaneel is een digitale die al 4250,- kost. en nu is ie weer aan het sparen voor een Dolby Set voor bij z''n pc.
Afbeeldingslocatie: http://fp.geocities.com/linktolink2000/got/0002.JPG

btw dit is een oude opstelling die 19" apparaten zijn nu ingebouwd en heeft een optische muis. :P:):9

Wat vinden jullie hiervan?

[edit]
typ fout moest van hem ff veranderd worden.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat ziet er erg :P:9:P uit:)

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
top :)
Winamp Rulez :7

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

dit is eng.. zelfde bureau en ook zelfde cameraatje.. als ik het goed zie :) (hoesje looks the same)

blup

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Welkom op het patsforum!!

Zo kan ik er ook nog wel een paar. Ik heb hier ook twee videorecorders, twee pc''s, twee mengpanelen, een receiver een tv, drie stereo sets, twee microfoons, een draadloze hoofdtelefoon en pc randapparatuur staan.

Als ik nou eens goeie foto''s had zou ik ze posten.... maar ja ik heb alleen maar oude foto''s, wel trouwens een nieuw filmpje op mn site :) maar ja ik mag geen reclame maken voor mn site hierzo...

Verwijderd

Hmmm. ik denk dat ik binnenkort ook maar es de patser ga uithangen: mijn oude Renault 4 in de woonkamer zet, de versterker van m''n band in de achterbak monteer, de speakers ipv de koplampen, PC''tje op de bijrijdersstoel. En dan zeggen dat alles geintegreerd is :7

Kan ik ook effe de stoere bink uithangen met een foto op tweakers :)

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ok, ik zal strax wel ff deze pic weghalen na het eten.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Dennis
Van mij mag je hem best laten staan hoor, maar is het niet een beetje een "brak" topic?? Ik denk dat er mensen hier zijn op het forum die nog veel meer leuke spulletjes hebben (ja ik zelf ook).

Verwijderd

No worries, ik ben eigenlijk een beetje jaloers op dat setje. Maar ja, beetje freaky is et wel.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Mja....past wel goed bij mijn speaker"tjes" en breedbeeldtv.
Stuur je ''m op of moet ik het zooitje zelf ophalen ;)

Niet?
[Specs]

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zal binnenkort ook wel ff een pic van studio-setup plaatsen.... :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 maart 2001 18:06 schreef dennisdotcom het volgende:
Van mij mag je hem best laten staan hoor, maar is het niet een beetje een "brak" topic?? Ik denk dat er mensen hier zijn op het forum die nog veel meer leuke spulletjes hebben (ja ik zelf ook).
Let op je hart! Dit soort topics kom je overal op GoT tegen, en als je elke keer met je kop door de muur heen ramt dan is dat niet zo gezond voor je. Sla het gewoon over, en ga vooral geen discussie aan ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nou echt indruk zal hij niet niet maken met zijn Behringer ultracurves en reverbs (oid). Die mixer is een Yamaha O1V, kan veel maar werkt niet handig. Voor een digitale tafel is het niet echt geweldig, maar voor op je kamer is het overkill. Hij had trouwens waarschijnlijk beter een analoge kunnen kopen, de voordelen van een digitale tafel komen niet echt uit op je kamer. Analoge klinken beter voor dat geld, en hebben meer kanalen/mogelijkheden: betere EQ, meer routing opties en meer uitgangen.

Wel een zeer coole monitor, heb ik ook :).

Jag

Verwijderd

Hehe, het ziet er leuk uit idd, maar je moet er niet te lang naar kijken, want dan zie je wat jag zag :P

Verwijderd

Na veel geklooi kan ik nu eindelijk posten op deze topic. De set op de foto is van mij. ReseTTim heeft mij gevraagt of hij hier een topic van mog maken en dat keek mij een leuk idee. Aan alle mensen die zich hier aan ergeren. SORRY ;)

Aan Jag:

Er staan geen 2 maar 1 Ultra Curve op de foto, de ander is een Ultra Dyne (6 bands compressor-limiter-exiter-enhancer) Ik heb trouwens ook nog een 24 kanaals anologe soundcraft tafel tot mijn beschikking. De 01V is eigenlijk alleen voor bij mijn computer (CUBASE)
(reverbs (oid.) :?

aan SiGNe:

Geef me je adres maar ik kom wel langs |:(

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
gedeeltelijk ben ik het met je eens Jag (vooral dat van die behringer spullen) maar met je mening over de O1V niet, want we moeten hem natuurlijk niet naast een midas XL4 zetten ofzo.
Ik werk hier dagelijks mee en die heeft inderdaad wel een leuke routing maar hoeveel heb je nodig toch.
De effect proccesoren in de O1v zijn volgens mijn gebasseerd op de spx 990 van yamaha en klinken niet onaardig.
natuurlijk is er altijd beter (tc electronics en yamaha lexicon mooie drawner gate etc......)
Maar voor die 4000 piek heb je toch wel erg veel leuks in huis.
Niet dat ik helemaal pro yamaha ben want die analoge tafels van ze, de PM3500 bijvoorbeeld, zuigen helemaal.

Genoeg hierover en p.s.

Het is wel een enorme patser foto :)

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

oeps, dubbel post

Verwijderd

Nogmaals excuzes voor de foto, maar ik heb hem er niet zelf op gezet, ik zal voortaan beter opletten...:r

Gelukkig vind niet iedereen mijn mengtafel niks, want dat zou toch jammer zijn van het geld. (ik gebruik hem trouwes bijna alleen voor Cubase met een ADAT kaart, vanwege de Remote functies en geautomatiseerde faders)
De Beringers gebruik ik geheel in het digitale domein (Utra-Curve en -Dyne) en dan is het geluid meer dan goed voor deze prijsklasse.

Laten we nu maar stoppen hierover want het gaat nergens over.:Z

Allemaal bedankt voor de (vaak aardige) reacties.

:z

• Jag

Jag

Als ik het zo teruglees heb ik iets te negatief gereageerd op de O1V. Voor een digitale tafel is ie wel niet zo heel geweldig, maar dat is niet zo gek gezien zijn prijs. En je krijgt voor 4000,- idd erg veel.
Maar ik heb laatst een Spirit (geloof ik) digitale tafel gezien, die vond ik toch heel wat more impressive dan de O1V. Zo kon je bijvoorbeeld de 16 faders gebruiken voor de A inputs, de B inputs en als mastersectie. En de volledig parametrische EQ was heel makkelijk aan een kanaal toe te wijzen. Het was een digitale tafel met de layout van een analoge. Het menu gebruikte je dan ook bijna niet. Het enige vervelende was de enorme kerstboom, niet erg voor een pop concert, maar zeer vervelend voor in het theater.
Er zijn trouwens ook mensen die zweren bij die O1V, maar ik vind al die menu''s onhandig, en ik heb gezien dat het handiger kan.

Jag

• Jag

Jag

Ja, zo kan ik het ook :P:).

Maar met op de zaak doel je zeker op die Midas consoles die jullie gebruiken?

Jag

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Zo ziet mijn mengtafel er uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/mengtafel.gif

:P

(maareh, op de zaak hebben we leuker spul staan :))

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

TOPIC:Kijk dit pas een geluidsregeling voor je pc

Als je het goed wilt doen en echt wilt patsen koop dan zoiets :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/Studio1.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/Studio2.gif

edit:

En dat allemaal om dat PC''tje rechts van geluid te voorzien :+

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ja leuk en aardig, maar zo''n dik mengpaneel. Wat heeftie openstaan? Een lullig winampje !!!-=[PROEST]=-!!! Give me a break. Mensen die zo''n paneel gebruiken hebben a. een 20" of groter om die 16 sporen een beetje duidelijk in beeld te zetten. en b een veel betere geluids set. Plaatjes van Ben Liebrand posten kan ik ook jah. lekker makkelijk :r

• Jag

Jag

Op woensdag 07 maart 2001 00:38 schreef pentagon het volgende:
Ja leuk en aardig, maar zo''n dik mengpaneel. Wat heeftie openstaan? Een lullig winampje !!!-=[PROEST]=-!!! Give me a break. Mensen die zo''n paneel gebruiken hebben a. een 20" of groter om die 16 sporen een beetje duidelijk in beeld te zetten. en b een veel betere geluids set. Plaatjes van Ben Liebrand posten kan ik ook jah. lekker makkelijk :r
Meen je dat nou? En wij maar denken dat hij 3 miljoen had uitgegeven om het volume van winamp te kunnen regelen :P.

Jag

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die plaatjes waren alleen ff als voorbeeld.
Ik had trouwens wel gedacht dat je wist dat die :+ een clown voor moet stellen...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Toch wel lullig wat er over zo''n gast gezegd wordt.
het is maar hoe je het bekijkt, want zo ben ik ook eens begonnen, en nu loopt het meestal ook de spuitgaten uit ( met kopen van apparatuur e.d. )
Maar goed, hardware hebt hoe dan ook nodig voor een beetje goed lopende audiostudio........
gelukkig dat er nu ook veel betere softwareprogjes komen, welke al een groot gedeelte van je hardware kunnen vervangen!!!!!!!!! B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:07 schreef Obi het volgende:
Zo ziet mijn mengtafel er uit:
Kewl :P, Gaaf tafelte, vooral die display''s met info over de kanalen, mooi hoor. Hoe lang zijn trouwens de faders, en zijn ze gemotoriseerd...*D
Op woensdag 07 maart 2001 00:35 schreef Bierkameel het volgende:

[/edit]
Ahh... zo kan het dus ook, maar eh, hoeveel weken zakgeld is dat? :+
Normaal gesproken gebruik ik de 01V in combinatie met Cubase, maar voor Winamp werkt hij ook leuk als Volumeregeling en als DA-Converter voor m''n Soundblaster Live Platinum. 8-)

Als iemand van jullie nog pics heeft van zijn of haar home studio of van een andere leuke settup (MIDAS etc.)post die dan, ik vind het namelijk leuk om te zien wat andere mensen zoal thuis hebben staan. (8>

Kijk, dan wordt het toch nog een beetje gezellig... B-)

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

He, ik heb hier op mijn werk precies zo''n stoel als voor dat grote mengpaneel :) Ik wis wel dat het een kwaliteits stoel is. :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ontzettend mooi. En dan toch weten heel veel studio''s opnames met het grootste gemak te verprutsen. Muziek die heel mooi kan zijn, gewoon verpest door de opnamekwaliteit.

Ik heb de cd zelf nog niet beluisterd, maar ik hoor van iedereen die de cd van santana (om maar eens een voorbeeld te noemen) zo slecht is opgenomen dat het niet te negeren valt.

Mooie knopjes zijn leuk, maar als je er een domme uitzendkracht achter zet, doet het dus niks!

• Jesse
  • Laatst online: 19-08 14:38
Wat voor boxen heeft ie daarbij?

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
die technics cdspeler van het bovenste plaatje heb ik ook :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 14:44 schreef Jesse het volgende:
Wat voor boxen heeft ie daarbij?
Op dit moment heb ik 2 Philps Motional Feedback speakers (en nog enkele KW aan speakers in de garage) , maar aan het eind van deze maand ga ik een Sony str-db940 tuner kopen met 2 B&W 602''s, 2 B&W 601''s en een B&W CCS6 center.

Het voordeel van de Sony reciever is de grote hoeveelheid digitale ingangen zodat ik alles in het digitale domein kan houden en dat het pas anoloog word als het naar de speakers gaat (8>
Op woensdag 07 maart 2001 14:45 schreef Zeepoog het volgende:
die technics cdspeler van het bovenste plaatje heb ik ook :)
De Technics Cd-speler staat er immiddels niet meer, ik gebruik nu alleen nog maar mijn Cd-rom speler via de digitale uitgang van mijn geluidskaart en natuurlijk Winamp ;)
De Cd-speler werkt trouwens nog wel naar volle tevredenheid en in dezelfde tijd dat ik deze Technics heb gehad heb ik al 2 Sony Cd-spelers om zeep geholpen:(

• Dennis
<offtopic>
Die STR DB940 kan ik je zeker aanraden ik heb hem ook en het aantal digitale ingangen is inderdaad handig maar wel vervelend dat je die niet kunt toewijzen :(. Verder werkt het apparaatje super.
</offtopic>

Verwijderd

Ik ben van plan de Sony str-db940 te gaan kopen vanwege de positieve reacties op diverse forums, ik vind het leuk om te zien dat er hier ook mensen zitten die hem al hebben en er positieve ervaringen mee hebben en ik ga hem ook zeker aanschaffen.B-)

even een vraagje aan ''dennisdotcom'':

Heb jij nog last gehad van ruis ed.
zijn er nog dingen waarop ik moet letten bij de aanschaf...

• Dennis
Hoe bedoel je ruis? Ik heb volgens mij een perfect geluid maar ja ik weet het niet want ik heb het apparaat pas een maand of 1 a 1,5 dus ben nog niet erg uitgebreid geweest.

Bovendien heb ik hem maar even tijdelijk aangesloten, morgen krijg ik nieuwe boxen (van 600,- per stuk) en dan zullen we dus wel zien :). In ieder geval hij werkt dus perfect, ik zelfs vanmiddag nog de afstandsbediening les gegeven (geprogrammeerd).

Zoals ik al zei een toppertje maar leg dus nog ff uit van de ruis... :)

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op woensdag 07 maart 2001 15:05 schreef 01V het volgende:

De Cd-speler werkt trouwens nog wel naar volle tevredenheid en in dezelfde tijd dat ik deze Technics heb gehad heb ik al 2 Sony Cd-spelers om zeep geholpen:(
het ding ìs dan ook al ècht oud..!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Als hij ruist kijk dan eens uit naar een Onkyo, stond er om bekend dat ze juist in deze componenten uitblonk. Of dat nu nog is weet ik niet zeker , maar ik dacht het wel.

Verwijderd

Op www.audioreview.com staan diverse reacties van (Amerikaanse) gebruikers van de STR-DB940 en er waren er een behoorlijk aantal die last hadden van ruis. :(
De Europese gebruikers die daar gereageerd hebben hadden er geen last van, dus vandaar mijn vraag.
Blijkbaar hebben wij er hier in Nederland dus geen last van. ;)
Op woensdag 07 maart 2001 15:05 schreef 01V het volgende:

De Sony''s gingen gewoon niet echt lang mee, maar ik moet toegeven dat mijn Techniks nu al 8 a 10 jaar oud is en daarom vervangen wegens het gebrek aan een digitale uitgang.

Verwijderd

allemaal mooi... maar wat ben je daar nu mee in je kamer?
een beetje muziek draaien voor je eigen ofzo?
hoe stoer, ahum

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 17:44 schreef iman het volgende:
allemaal mooi... maar wat ben je daar nu mee in je kamer?
een beetje muziek draaien voor je eigen ofzo?
hoe stoer, ahum
Slaat weer negens op he, heb jij geen hobby''s of zo?

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik heb helaas geen recente foto van m''n studio hoek, maar wel ff een plaatje van m''n mengpaneel:

Afbeeldingslocatie: http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/pix/pics/producti/foliosx.gif

Voor de kenners onderons: welk mengpaneel heb ik? :)

Ik hoop binnenkort een foto te hebben van m''n setup....

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:35 schreef Bierkameel het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

ennuh.. van welke producer is dit ''studiootje'' :)?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

f4250 voor een O1V? Wij hebben er vorig seizoen 2 gekocht voor f3000 p.s. Dat scheelt nogal... Erg lekker tafeltje trouwens. Jammer alleen dat ie geen cluster/mono-out heeft. ):

Verwijderd

Lekker tafeltje ja, van de IKEA... Heb ik ook dus, erg handig. :9

Verwijderd

[quote]
Op Thursday 08 March 2001 19:31 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik heb helaas geen recente foto van m''n studio hoek, maar wel ff een plaatje van m''n mengpaneel:

Voor de kenners onderons: welk mengpaneel heb ik? :)

Op deze foto staat volgens mij een Spirit Folio SX, vind ik zelf een erg leuk tafeltje.:P
Op Friday 09 March 2001 08:55 schreef jfeelders het volgende:
f4250 voor een O1V? Wij hebben er vorig seizoen 2 gekocht voor f3000 p.s. Dat scheelt nogal... Erg lekker tafeltje trouwens. Jammer alleen dat ie geen cluster/mono-out heeft. ):
f3000,- !!!!, |:( waar heb jij hem dan in godsnaam gekocht:?
Is dit de prijs incl. of excl. BTW...:?

Je kunt trouwens een van de vier extra toewijsbare uitgangen gebruiken als mono-out(cluster) *)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Dis de mijne, hebbik al 8 jaar en werkt nog perfekt:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/311/GX/311596G3.JPG

Verwijderd

Had bijna de neiging om te flamen naar Jag

Beetje versimpelde uitleg over een 01v.
Ik snap wel dat je persoonlijk voorkeur anders is maar misschien toch maar eens een genuanceerder standpunt graag. Voor je het weet beledig je mensen.

Als je kijkt wat je voor zo''n ding allemaal krijgt ist''ie niet zo duur. En een beetje fatsoenlijk analoog mengpaneel heeft niet eens automatie. Om van het gebruiken van de faders als controllers maar te zwijgen.
Compressie, EQ per kanaal en 2xFX.
Trouwens ook makkelijk te vergelijken met die Spirit 8 bus. Kost wel ff wat meer, maar dan heb je ook iets.

Met een Adat in een 01v en een adat kaart in je computer heb je een ideale setup om hardware en software synth met elkaar te mixen. En met een analoge desk zal het ook wel gaan maar zul je wel AD/DA converters erbij moeten slepen en een nog duurdere geluidskaart (dan een adat kaart).
Mis je nog kanalen dan is het erg makkelijk om er een 2e aan te koppelen. (dan kun je al bijna niet meer van een homestudio spreken lijkt me)

Moet je trouwens ook niet even vergeten dat die promix en 01v een van de eerste digitale betaalbare mengpanelen waren die al 5 jaar oud zijn. En nog steeds stabiel wat van menig concurrend merk helaas nu nog steeds niet gezegd kan worden. Het is een mijlpaal in de digitale homestudio''s. En als je met een analoog mengpaneel je beter voelt dan moet je daar vooral mee blijven werken.

I hoop dat de 01v snel een opvolger krijgt die weer de concurentie (in die prijsklasse) ver achter zich laat want de AW4416 is geen echte opvolger.

• Jag

Jag

Ik snap wel dat je persoonlijk voorkeur anders is maar misschien toch maar eens een genuanceerder standpunt graag.
Als ik het zo teruglees heb ik iets te negatief gereageerd op de O1V. Voor een digitale tafel is ie wel niet zo heel geweldig, maar dat is niet zo gek gezien zijn prijs. En je krijgt voor 4000,- idd erg veel.
Ik was er al op teruggekomen zoals je ziet. Ik vind dat die tafel zeker veel kan, maar ik vind hem niet relaxed. Hij is ongeveer net zo handig als onze nieuwe trekkenwand, kan super veel, maar de bediening is onhandig.
Maar ik heb niks tegen digitale tafels, zoals je kon zien.

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Met enige regelmaat mag ik de knopperij van een o1v beroeren. Mijn grootste ergernis van het digitale beestje is het ontbreken van een afl functie op de aux''en. Voor de rest vindik het een lekker compact tafeltje en erg praktisch voor BEPAALDE (niet te veeleisende) toepassingen.

Enneuh.. jag... in welk theater sta jij je kunsten te vertonen?

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 05:27 schreef Jag het volgende:

Hij is ongeveer net zo handig als onze nieuwe trekkenwand, kan super veel, maar de bediening is onhandig.
Je bedoeld zeker dat je vind dat hij net zo handig als een nieuwe trekkenwand is.
Maar zo heeft elk onderdeel in de studio z''n voors en tegens. Dat hangt meestal van de persoonlijke smaak af en dan krijg je al snel van die wellus nietus discussies.

• Jag

Jag

Enneuh.. jag... in welk theater sta jij je kunsten te vertonen?
Ik werk er gewoon hoor, maar dat is in het Utrechtse Schouwburg.
Op zondag 06 mei 2001 13:02 schreef fuse het volgende:

[..]

Je bedoeld zeker dat je vind dat hij net zo handig als een nieuwe trekkenwand is.
Maar zo heeft elk onderdeel in de studio z''n voors en tegens. Dat hangt meestal van de persoonlijke smaak af en dan krijg je al snel van die wellus nietus discussies.
Tuurlijk is dat wat ik vind, als ik elke keer dat moet gaan omschrijven met "ik vind dat..." is dat redelijk vermoeiend.
Pagina: 1