[BC3] Antenneversterker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb een Soundex STV322 Antenneversterker gekocht. Maar waar moet ik hem plaatsen ?

Bij ons komt beneden uit de muur de kabel binnen. Deze kabel gaat naar een videorecorder ( ongeveer 5 meter afstand ). In de videorecorder wordt de kabel gesplit. 1 gaat naar boven en de ander gaat in de tv. Dus de tv beneden en de videorecoder beneden werken.
De kabel die naar boven gaat is ongeveer 9 meter lang en komt daar in een tv. Ik heb nu een Pinnacle PCTV kaart. Deze computer staat in een andere kamer ( ongeveer 15 meter van de tv boven ) Als ik nu de coax kabel aansluit heb ik geen sterk signaal. Als ik de antenne versterker achter de tv die boven staat aansluit merk ik geen verschil in kwaliteit, signaal blijft niet sterk ! Waar moet ik deze versterker plaatsen ? Er worden dus 2 tv''s, 1 videorecorder en een pc aangesloten. Iemand met ervaring ?

Bedankt alvast !
8-)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Het beste kun je het signaal direct na de videorecorder met een normale 2-weg splitter splitsen. De ene uitgang van de splitter gaat naar je TV (de TV bij je VCR mag zeker niet achter de versterker - het signaal is dan veel te sterk) en de andere uitgang gaat naar je versterker.
Als je versterker 2 uitgangen heeft stuur je de ene uitgang naar de andere TV en de andere uitgang naar de PC.
Anders knoop je achter de versterker weer een 2-weg splitter.
Ga in ieder geval niet de versterker achter die al 9 meter lange kabel gooien.
Verder kun je dus het beste voor zowel de andere TV als de PC toch het beste vanuit je versterker die je beneden hebt twee aparte coaxen naar boven leggen, doorlussen of splitsen/versterken achter die 9 meter lange kabel naar boven zal altijd signaalverlies geven.

Dus samengevat: Bij lange kabels (bv. naar boven) zo vlak mogelijk achter de bron die naar boven moet je versterker. (8>

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:21

Wildfire

Joy to the world!

Eymey, misschien weet je ook wel wat er in mijn sitatie aan de hand is:

Kabel komt het huis binnen, gaat dan naar Canal+ decoder en vanuit deze decoder naar de videorecorder. Vanuit de videorecorder gaat de kabel naar de TV. Op de TV zit een splitter en van daaruit gaat er een kabel van ongeveer 12 meter naar boven.

Waar ik ook een antenneversterker plaats, het signaal wordt er alleen maar slechter van....

Enig idee hoe dat zou kunnen???

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• eymey
Versterker direct achter de videorecorder (die het liefst weer zo dicht mogelijk achter de decoder zit, met zo weinig mogelijk tussen kabel, ook coax neem ik aan?), en de decoder dus het liefst ook zo dicht mogelijk bij het punt waar de kabel het huis binnen komt.

Verder dus de versterker direct achter de videorecorder en dan van daaruit twee kabels (hetzij door twee uitgangen op de versterker of een splitter direct achter de versterker) naar iedere TV. Dus niet eerst een (waarschijnlijk lange?) kabel naar je TV en hem daar splitsen, maar dus echt twee eigen kabels voor elke TV.

Mocht het dan nog slecht zijn: misschien is je versterker kapot?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Iemand goede suggestie wat betreft merk versterker?? Ik heb Deltac en nog iets vaags geprobeerd. Veroorzaakten beide storing (op hogere kanalen).
Is voor 3 TV''s, 2 VCR''s, 3 radio''s, een Kutzema Demos modem en binnenkort een TV/Radio kaart.

• eymey
Kijk, dat van dat merk versterker is inderdaad iets waar ik dan ook nog weer niet helemaal uit ben :):):)
Dus als iemand wat dat betreft nog goede suggesties heeft, graag. Ik zelf heb een vrij omvangrijke nodig - 4 of liever 6 uitgangen (ik heb 6 aansluitingen overal in huis zitten, maar daarvan zit er eentje zo dichtbij dat ik die zonder versterking wil laten).

Over dat kabelmodem: In ieder geval in geen geval achter je versterker aansluiten - gaat waarschijnlijk niet werken. Gewoon dus in de splitser houden.

Verder nog een tip: Als je een zgn. ééngatsdoos hebt, dus als op één stekker zowel je radio- en tv signaal het huis binnen komen: monteer dan in iedere ruimte waar je een aansluiting wil een 2-gatsdoos, dus eentje met tv- en radio aansluiting. Het is op die manier heel makkelijk om gewoon naar iedere ruimte één kabel te trekken en een aansluiting te hebben waar je zowel radio als tv hebt, je weet nooit of het nog van pas komt.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op zondag 15 april 2001 12:33 schreef Brian Dickens het volgende:
Eymey, misschien weet je ook wel wat er in mijn sitatie aan de hand is:

Kabel komt het huis binnen, gaat dan naar Canal+ decoder en vanuit deze decoder naar de videorecorder. Vanuit de videorecorder gaat de kabel naar de TV. Op de TV zit een splitter en van daaruit gaat er een kabel van ongeveer 12 meter naar boven.

Waar ik ook een antenneversterker plaats, het signaal wordt er alleen maar slechter van....

Enig idee hoe dat zou kunnen???
Waarschijnlijk heb je een signaal sterkte die net te laag is om storingsvrij binnen te komen maar ook weer net sterk genoeg om je versterker te oversturen :)
De oplossing zou dan zijn een verzwakker tussen de ingang te hangen (de betere versterker heeft voor dit doel meestal wel een regelknopje.

Powered bij meergranenbrood.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Als ik met mijn tv-kaart tv kijk zie ik toch wel veel ruis. er zijn in totaal 3 tv''s + tvkaart en 2 vcr''s aan gesloten. is het een goed idee om zo''n antenne versterker te kopen om de ruis minder te krijgen ?

zo ja welke ?

bij conrad zie ik
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/288/M1/288195M1.JPG

linkje werkt niet echt, BVS 2-65
huisaansluitversterker

25 dB huisaansluitversterker met antwoordkanaal volgens nieuwe norm van 4 - 65 MHz. Geïntegreerde voeding, LED-display en aardklem, zendontvanger-aansluitingen.
Technische spec.: Frequentiebereik 86 - 862 MHz · Versterking 25 dB · Antwoordkanaal 4 - 65 MHz passief · Voorwaarts bereik met 20 dB dempregelaar en 18 dB balanceerinrichting · Max. uitgangsspanningen: Storende producten 3e klasse bij 60 dB KMA-114 dBµV · Storende producten 2e klasse bij 60 dB IMA-95 dBµV · Storende producten volgens 1 R 8-15-100 dBµV.
of meer zoiets
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/280/M1/280747M1.JPG
Breedbandversterker TVS 10

Deze breedbandversterker is niet alleen geschikt voor het compenseren van vermogensverlies door lange kabels of uitbreidingen van installaties, maar ook voor het verbeteren van zwakke antennesignalen. De twee-traps-versterker is ingebouwd in een storingsbestendige behuizing en wordt achter een eventueel aanwezige versterkerinstallatie geschakeld.
Technische spec.: Ontvangstbereik kanaal 2 tot 69 (40 tot 860 MHz) · 1 ingang 75 W voor alle bereiken · 1 uitgang 75 W voor alle bereiken · Versterking 22 dB · Ruisverhouding ca. 3,5 dB · Max. uitgangsniveau 112 dBµV · Voedingsspanning 230 V/2,5 A.
Wat is het verschil ?

kabels liggen al overal. 1 coax kabel en dan splitsen in radio en tv bij tv/radio. dus het moet een versterker zijn die ik gewoon in de meterkast kan hangen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik heb de mijne bij ''t onderdelenhuis weg, een vaag onbekend merk, maar er zitten 4 uitgangen op (dus 4x versterkt signaal) en het beeld daarvan is perfect.
Bij ons gaat de kabel zo:
X=>canal+ decoder=>videorecorder=>splitter
vanaf de splitter gaat er dan 1 kabel door naar de tv en 1 gaat 3 meter naar boven.
Boven gaat de kabel=>versterker=>naar 4 televisies op 4 verschillende slaapkamers, en dat allemaal zonder beeldverlies :)
Pagina: 1