[BC3] Videocamera als webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 16:18
Kan ik een videocamera net zoals een webcam gebruiken? Met dan behulp van een tv-in kaartje..
Dus videoconferencing enzo en er zit bijvoorbeeld bij sommige webcams software bij om beweging te detecteren op een gedefinieerd gebied en dit op te slaan op je hd, of door te mailen naar een bepaald adres.

Alvast bedankt!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja kan wel. alleen is een webcam wel wat voordeliger als een tv-in kaartje (er van uitgaand dat je dus al een videocamera hebt) dus of het handig is ?...

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Naar mijn ervaring is de beeldkwaliteit van een video 8 in combinatie met een tv tuner kaartje veel beter dan een webcam.
Ik gebruik een Miro PCTV kaartje in combinatie met een oude blaupunkt video 8 waarvan het opneemgedeelte stuk is. Het enige irritante is dat de camera na 10 minuten zichzelf uitschakeld om de batterij te sparen.

Verwijderd

heo hebje onderstaande aangesloten?
Op vrijdag 02 februari 2001 08:33 schreef Pepe het volgende:
Naar mijn ervaring is de beeldkwaliteit van een video 8 in combinatie met een tv tuner kaartje veel beter dan een webcam.
Ik gebruik een Miro PCTV kaartje in combinatie met een oude blaupunkt video 8 waarvan het opneemgedeelte stuk is. Het enige irritante is dat de camera na 10 minuten zichzelf uitschakeld om de batterij te sparen.

• Pepe
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Met een tulpstekker op de composite aansluiting van de TV kaart. Zonder geluid aangesloten.

Verwijderd

Beter dan een webcam, zelf gebruik ik een Sony Hi8 in combie met een Radeon ViVo. Wel het bandje eruit halen anders schakeld ie zichzelf uit.

Verwijderd

Wat kost zo''n kaartje om je Camera op je PC aan te sluiten ?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 12:13

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Voor dit soort dingen zijn dus de "deluxe" kaarten (o.a. van Asus) handig...de video in op die kaarten kan voor van alles gebruikt worden...en is stukken beter dan video-in poortjes van sommige goedkope "webcam-sets" (ik bedoel dus echte setjes, cam een custom kaartje)

Een oude handycam etc. is ideaal om als webcam te gebruiken (afgezien van stroombesparings modi enzo), deze zullen geen funky kleuren verschuivingen laten zien zoals webcams dat doen...(zoals groen word fel roze, licht bruin word groen etc. etc.)
En dan reken ik ''t oplossend vermogen nog niet eens mee :)

Maar verder, als de software gewoon elke composite (of zelfs svhs?) bron kan gebruiken, dan prima...zou ik altijd proberen een gewone videocamera te nemen dan een rommelige webcam....

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 03:36 schreef BAZZA het volgende:
Wat kost zo''n kaartje om je Camera op je PC aan te sluiten ?
Anyone ? :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb een terratec tv-in kaartje gekocht bij de mediamarkt voor 100 piek. Werkt wel aardig alleen is me pc alleen een beetje te traag ervoor (p266)

Verwijderd

Tuurlijk kan dat .. kijk maar in mijn ''Wie wil mijn kamer zien'' draadjes ..

Verwijderd

Aha dus met een TV-in aansluiting kun je ook je cam aansluiten ?
Wat kost een kaartje met zowel een TV-in als TV-uit ?
Ik heb al een Geforce DDR....

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 02:54 schreef BAZZA het volgende:
Aha dus met een TV-in aansluiting kun je ook je cam aansluiten ?
Wat kost een kaartje met zowel een TV-in als TV-uit ?
Ik heb al een Geforce DDR....
Me Radeon DDR 64 Mb kostte bekant 900 piek. Die is nu dus iets meer als 500 piek.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zoals als aangegeven: ASUS deluxe :-)
Moeten nu niet zo duur meer zijn, en werkt echt fantastisch!!
Ik werk met deze kaart in combinatie met een Sharp Viewcam: perfect B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nu we toch bezig zijn........

Iemand een idee hoe het met een firewire en natuurlijk een DV-video camera kan?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 14:45

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb ook ''n ATi Radeon ViVo, werkt ook perfect...

Ik heb alleen geen camera meer, KUTDIEFUH!

*schop* :(

Intentionally left blank.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nu we toch bezig zijn........
Iemand een idee hoe het met een firewire en natuurlijk een DV-video camera kan?
heel eevoudig, aansluiten en wegwezen (in theorie)>:)
het verschil is dat je camera nu het codeerwerk doet, dit werkt duidelijk beter bij hoge resoluties, of je moet een systeem ala dual 1.5 GHz hebben. dan nog hebben sommige tvkaartjes niet genoeg frames.
voor 150 piek heb je wel een firewire kaartje. dus als je een camera met dv-out heb moet je dit zeker gebruiken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Ok camera Ok Firewire Ok

Maar wat voor software????

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Na enig knutselwerk alles aan de praat gekregen. De resolutie is echt fantastisch. Ik gebruik nu het prog ISPY. werkt prima!

Nog suggesties? :?

Verwijderd

Sorry dat ik zo'n oud topic opgraaf maar ik heb onlangs een radeon 9600 xt tvd gekocht met video in. Ik heb dus ook een gewone hi 8 camera. En ik wil deze kunnen gebruiken als webcam bij msn. Ik heb het programmaatje ISPY geprobeerd. Deze herkent mijn camera wel als webcam en ik krijg ook beeld. Maar msn ziet nog steeds geen webcam.
Zijn er nog nieuwe progs uitgekomen waarmee dit wel mogelijk is?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:59:
Sorry dat ik zo'n oud topic opgraaf maar ik heb onlangs een radeon 9600 xt tvd gekocht met video in. Ik heb dus ook een gewone hi 8 camera. En ik wil deze kunnen gebruiken als webcam bij msn. Ik heb het programmaatje ISPY geprobeerd. Deze herkent mijn camera wel als webcam en ik krijg ook beeld. Maar msn ziet nog steeds geen webcam.
ik heb previes hezelfde probleem

icu doet het goed maar msn weigerd geeft beeld in de test omgeving, maar echt webcammen doet ie niet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:59:
De ATI-drivers ondersteunen geen Video For Windows meer. Dat is nodig om je TV-in voor je cam te gebruiken in MSN. Heb nog geen oplossing gevonden maar ben zeer benieuwd of iemand dit al heeft.

Verwijderd

De ATI-drivers ondersteunen geen Video For Windows meer. Dat is nodig om je TV-in voor je cam te gebruiken in MSN. Heb nog geen oplossing gevonden maar ben zeer benieuwd of iemand dit al heeft.
wat raar dat ze dat hebben gedaan. Maar werkt het bij de oude videokaartjen met video in wel dan?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 23:18 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hangt er van af, met mijn gf4 gaat t geloof ik wel, IIG staat ie als mogelijke selectie naast me normale webcam.

Maar waarom koop je niet voor 30€ een webcammetje IPV een lompe hi8. die ook nog wel eens uit willen springen na een bepaalde tijd standby, wat ook niet echt handig is tijdens een conferentie.

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

_ferry_ schreef op 15 april 2004 @ 21:47:
hangt er van af, met mijn gf4 gaat t geloof ik wel, IIG staat ie als mogelijke selectie naast me normale webcam.

Maar waarom koop je niet voor 30€ een webcammetje IPV een lompe hi8. die ook nog wel eens uit willen springen na een bepaalde tijd standby, wat ook niet echt handig is tijdens een conferentie.
Omdat hij een HI-8 heeft liggen, en een drivertje makkelijker (en goedkoper) is dan een webcam van 30 euro kopen 8)7

Hier trouwens hetzelfde probleem met een cam via firewire.

You are free to do as we tell you to

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jij hier? ;)
maar zoals ik al eerder zei, kijk ff of ie niet na een x aantal minuten op stanby springt, dat deed de mijne namelijk wel

Verwijderd

PRECIES JOHAN

en bovendien is het gewoon een kwestie van het bandje eruit halen en de camera blijft gewoon aanstaan knaza 8)7

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ok, dat bandje eruit truck trapte de mijne niet in, die ging dan niet eens aan :(

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 15-04-2004 22:00 ]

Verwijderd

truck = vrachtwagen
truc = handigheidje

en hier werkt die ongein ook niet. hi-8 gaat wel aan zonder bandje maar ook gewoon weer uit na een paar minuten. net als met bandje :P

Verwijderd

truck kan, truc kan, met bandje kan, zonder bandje kan... ALLES KAN
Maar hoe the f*ck krijg ik mijn camera als webcam in msn aan de praat :P

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
de sony,s hebben allemaal een usb aansluiting is het gewoon een webcam in xp
errug handig
truc met bandje werkt hier wel

met firewire werkt het niet idd in msn

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Na een tijdje gezocht te hebben denk ik niet dat het mogelijk is om via de video in te webcammen in msn.
goedkope video in kaarten bestaan al meer dan 5 jaar dus er zou allang een prog moeten zijn en aangezien een je tegenwoordig een webcam hebt voor 15 euro is er geen behoefte aan een programma dat deze mogelijkheid biedt.

Wat je wel kunt doen is ispy downen, een server regelen en de video van je camera upstreamen, de link ervan aan degene geven waarme je aan het chatten bent, maar wie heeft daar nou zin in?

• teacher
  • Laatst online: 01:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

probeer eens trackercam. Die kies je dan als bron bij msn.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

hmm net even trackercam gedownload
Hij vind mijn capturekaart wel, namelijk de ati rage theater video capture, maar de camera vindie nie :(

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Ik heb het net even geprobeerd, na het lezen van topicstart,
snel m'n cameraatje, snel een ongebruikte tv-tunerkaart gepakt.

M$ Moviemaker werkte, daarna MSN aan, bij instellingen van de camera had ik meteen beeld.

Vreemd, waarom bij mij wel?

maar ja, het werkt met zo'n tv in.

Modbreak

Op GoT gebruiken wij Microsoft om de coörperatie van dhr.Gates te benoemen. Trolls als M$ zijn niet toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 12:13 ]

specs

Verwijderd

tiepeks schreef op 15 april 2004 @ 23:53:
Ik heb het net even geprobeerd, na het lezen van topicstart,
snel m'n cameraatje, snel een ongebruikte tv-tunerkaart gepakt.

M$ Moviemaker werkte, daarna MSN aan, bij instellingen van de camera had ik meteen beeld.

Vreemd, waarom bij mij wel?

maar ja, het werkt met zo'n tv in.
Toen ik nog een Hauppage PCI TV-kaart had, werkte het bij mij ook. Met m'n Hercules AIW 9000Pro kan het niet meer onder win2k. WinXP heeft er geen moeite mee.

• Blizard
  • Niet online
Wel jammer dat die ene DV-driver te betalen is :( werkt anders wel goed met msn .. (ook al gebruikt ie 100% proc .. bugware .. :/)

Verwijderd

Blizard schreef op 16 april 2004 @ 10:54:
Wel jammer dat die ene DV-driver te betalen is :( werkt anders wel goed met msn .. (ook al gebruikt ie 100% proc .. bugware .. :/)
Wat space je?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
* AxiMaxi gebruikt JVC DV-cam als webcam, met (gratis) MS Media Encoder.

Werkt prima.
MSN kreeg ik niet aan de praat, maar daar heb ik me ook niet erg in verdiept.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1