[BC3] SB Live! 1024 & MiniDisc

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb een SB Live! 1024 die ik aan wil sluiten op mijn MiniDisc.<P>Voorzover ik weet heeft de SB Live! 1024 alleen een _coaxiale_ S/PDIF uitgang (die gele), en de minidisc alleen een _optische_ S/PDIF ingang. Wie weet of dit werkt, of hier kabels voor zijn, of... ?<P>In ieder geval bedankt.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Je kunt convertertjes bij Conrad halen, maar die kosten 80 piek ofzo.. Dan heb je nog een toslink kabeltje nodig en da''s ook weer 50 piek per 3 meter ofzo... Dan breken ze ook nog eens supersnel...

Verwijderd

Oh ja, en dat gele is dug geen coaxiale uitgang! dus heb je nog een convertertje nodig, aangezien die aansluiting volgensmij alleen door creative gebruikt wordt en er dus wel geen covertertje direct naar toslink voor zal bestaan :(<BR>Xitel storm platinum heeft wel een toslink uitgang (dus voor minidisc)

Verwijderd

Bij RIDI in Duitsland te bestellen. Op dit prikken op de 1024 Player. De Digital I/O III. Inclusief 2x3 meter TOSLink kabel en verzendkosten komt op 200,-.<P>Werkt echt fantastisch. Die TOSLink kabel moet je even voorzichtig oprollen over het stuk dat teveel is.<P>Op die externe I/O adapter zitten tevens nog S/PDIF en Coaxiale in en out.<P>Doordat er verschillende uitvoeringen van de SB Live! zijn hebben ze er een adapter bijgeleverd, zodat hij op elke (CT) versie past. Na invullen van het formulier binnen 5 werkdagen in huis!.<P>SBLive! Digital I/O III: 90 DM<BR>TOSLink 3mtr, inclusief miniplug: 30 DM<BR>(Hier heb je er dus 2 van nodig)<P>Inclusief verzendkosten en van DM naar NL komt het op 200 gulden.<P>Bestellen, ga naar <A HREF="http://www.sblive.de/bestellung1.html" TARGET=_blank>http://www.sblive.de/bestellung1.html</A> <P>Meer informatie over de Digital I/O en andere produkten, ga naar <A HREF="http://www.hoontech.com" TARGET=_blank>http://www.hoontech.com</A>

• Knakker
Ik heb die kaartjes van Hoontech wel gezien (Ridi is een distributeur van hen)...Maar aangezien de optical out toch de enige zal zijn die ik zal gaan gebruiken, denk ik dat ik maar de Xitel ga kopen. Een vriend van mij wil mijn SB Live! 1024 wel overkopen voor 100 gulden, dus dan leg ik liever 100 gulden bij en heb ik een kaart met A3D 2.0 (wat veel harder kont schopt dan EAX).<P>En ik denk toch niet dat ik geluidstechniek ga studeren dus laat die andere ins en outs maar buitenwege :-)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

200,- om een DAC en een ADC te omzeilen, terwijl het uiteindelijk toch weer naar analoog wordt omgezet voordat het naar de versterker gaat (of desnoods in de versterker). Lijkt me niet echt de moeite. Ik zelf overigens wel een optische kabel van mijn cd speler (Pioneer PD-505s) naar mijn minidisc (Pioneer MJ-d707) speler lopen, en die kabel heeft mij 50,- gekost (ik heb hem even later voor 30,- ergens anders zien liggen). Maar dat is vooral zodat mijn minidisc speler automatisch de nummervolgorde overneemt als ik een cd overneem.<P>Jag

Verwijderd

Daarom heb ik de Live Platinum gekocht!!!

Verwijderd

Je kunt zo''n convertje ook zelf in elkaar solderen (Als je tenminste wel eens eerder een soldeerbout hebt vast gehouden, of in ieder geval een beetje handig bent ;) ).<BR>Zelf heb ik bij een electronica zaak een kant-en-klaar-doe-het-zelf-pakketje gekocht voor ongeveer F 50,- en het werkt perfect.<BR>Ik heb wel een schema, als je wilt.

[This message has been edited by Popeye the Sailor (edited 22-05-2000).]

• Knakker
Ja, ik ben wel handig met een soldeerbout maar ik denk toch dat ik dat liever niet doe. Ik koop gewoon de Xitel Storm Platinum kaart...<P>

Verwijderd

JAG ik ben het niet met je eens,... in Wavelab 3 is het uiterst gemakkelijk om eigen tracks te maken en vervolgens te zetten op MD via de TOSLink,... uitstekende kwaliteit en geen verlies. Ook automatisch nummer aanmaken. Tussen mijn cd en md zit ook een coaxiale....

Verwijderd

Of je koopt een Terratec Soundsystem DMX.<BR>Dit kaartje heeft zowel SP/DIF als coax.<BR>Voor ? 300,00 ben je klaar en erg goed geluid.<BR>Helaas nog geen W2K-drivers.

• Knakker
MX, waar kan ik Wavelab 3 vinden?

Verwijderd

Ff voor de duidelijkheid:
Teneerste hoor je nauwelijks verschil tussen de digitale en de analoge uitgang. Maar als je perse de digitale uitgang wilt gaan gebruiken dan is de goedkopste oplossing om een converter te kopen bij conrad (http://www.conrad.nl) die kost kant en klaar 80 piek. Je kan hem ook kopen als bouwpakketje. Dan kost het je 35 piek maar dan moet je hem zelf in elkaar solderen. Verder moet je dus nog een digitale kabel hebben. Die kost je ook ongeveer 45 piek.
Dus ik zou zeggen ga lekker opnemen met je analoge uitgang. Je hoort toch geen verschil met je oordopjes.

Verwijderd

Ok, kan iemand me mischien ff vertellen op welke criteria ik moet zoeken bij Conrad. Ik kan namelijk geen converters vinden die 80 of 35 gulden kosten ?
Pagina: 1