Toon posts:

[BC3] HELP!! radio ontvangst door mijn soundsystem??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik mijn boxen spanning geef hoor ik een radio zender, verschillende zenders per keer. Ik heb een soundworks fourpoint surround (fs100 ofzo)system met een SBlive. Ik heb al met magneetjes rond de kabels zitten pielen, maar echt helpen doet het niet. Ben recntelijk verhuisd en nog steeds radio door de boxen!!
wie kan mij helpen?!!
Kan het zijn dat de lange snoeren als een soort antenne gaan werken en mijn versterker de ontvanger is??.... :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
heeft echt niemand hier ervaring mee gehad???
please help me
want UT is niet leuk als Chopin in het duits wordt aangekondigd door je MultyKill heen!! :'( :'(

Verwijderd

Tja, heb je misschien je compu aangesloten op je tuner uitgang? Moet je het misschien eens op aux-uitgang proberen, ik heb nergens last van.
Groeten........

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem .
ik hoor af en toe een stel russen praten.(8>
ik heb hetzelfde setje boxen en ook een live kaart.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb ergens gelezen dat het aan de afscherming van de subwoofer ligt. Het schijnt dat je de boxen kunt inruilen voor nieuwe, maar ik zou eerst even op de site van de fabrikant kijken.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Yep, kan inderdaad zijn dat een van de kabeltjes naar de boxen als antenne fungeert...

Plaats er maar een kooi van Faraday overheen ;) (Dus metalen raster)

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Het is een bekend probleem van de FPS1000. Creative heeft een tijdje een inruilaktie gedaan van de subwoofer. Het schijnt dat daar een afschermingsprobleem in zit. Naar mijn beste weten is de inruilaktie inmiddels afgelopen :(

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik ken het probleem....

compu misschien niet geaard staan .... Hint-hint. >:)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

geef ff antwoord als je weer online bent. Ik ben wel benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens de website van soundworks?? www.soundworks.com is het niet! tenminste is vage website.

wil kijken naar inruilactie kijken!!

Verwijderd

Topicstarter
okay tnx iedereen, vanavond testen (eerst nog wat geld verdienen)!!
En aarden van de PC kan wel een een niet zo slecht probleem zijn....
I''ll keep you posted!!
Wel shit als die inruil actie voorbij is....
nu snap ik waarom dat soundsystempje zo''n leuk prijsje had....:( :( :(

Verwijderd

Ik heb ook precies hetzelfde .
k ontvang ook radio op mijn
fps 1000 met sb live. Al sloop
je de bescherming er nou uit
en vervang em door een ander ....

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
fps series komen bij cambridge/creative vandaan.

het had met afscherming te maken dat bij sommige fps1000 je radio kon luisteren. das uiteraard niet de bedoeling en er was inderdaad een actie dat je em direct kon inruilen. maar voor zover ik weet zit hier gewoon garantie op en kan je em zelf of je retailer opsturen naar creative om de speakers te repareren.

Verwijderd

simpele oplossing en dat is kippengaas...radiogolven kunnen namelijk niet doorkippengaas heen, geloof me het is echt waar!

Verwijderd

Het is echt niet alleen met een soundworks fourpoint surround system met een SBlive. Ik had het ook met een paar boxen. effe nieuwe boxjes van philips gekocht en het was over.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Ik heb ook hetzelfde probleem maar ik heb geen speaker setje.. ik heb gewoon mijn SBLive! op mijn stereo aangesloten..

Computer is geaard, is aangesloten op JVC receiver die geen aansluiting heeft op de CAI..

Maar ik hoor de duitse zender alleen als ik de pc uit zet... ik vind het wazig...

Pvouput live

Verwijderd

Inderdaad dit is een oud probleem. Er is dus vast wel een oplossing gevonden door iemand. Of is het erg lastig om dit soort dingen op te lossen? Met afscherming moet het toch lukken?

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Dit is inderdaad een bekend probleem. Het ontstaat door laagfrequent detectie in de versterker van je boxjes. Wat er gebeurt is dat de draden naar je boxjes functioneren als antenne waarna de pn overgang in de transistoren van de eindversterker het signaal gelijkricht. Dit gelijkgerichte signaal hoor je dan weer door je boxen. Vooral sterke middengolfzenders of kortegolfzenders kunnen op deze manier binnenkomen.
De oplossing is het maken van een spoel van een gedeelte van je kabel naar je boxen. Een spoel is hoogohmig voor dat soort frequenties. Dit kan je doen door je kabel een aantal keer om een ferriet-staaf heen te wikkelen. (Magneten werken echt niet, alleen ferriet lijkt nogal op een magneet). Ook kan je door een ringkern van ferriet een aantal wikkelingen halen.
Een andere iets lastigere oplossing bestaat uit het ontkoppelen van de eindversterker van je versterker. Dus een klein keramisch condensatortje van de uitgang naar de massa. Zo dicht mogelijk bij de transistor.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

''t kan veel makkelijker >:) gewoon aarden zoals ik zei. Dan is je probleem opgelost. Dus geen gekloot met condensatoren. Het werkt echt! Ik heb het zelf getest.

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 02 mei 2001 09:48 schreef Master_Egg het volgende:
''t kan veel makkelijker >:) gewoon aarden zoals ik zei. Dan is je probleem opgelost. Dus geen gekloot met condensatoren. Het werkt echt! Ik heb het zelf getest.
Mee eens. Aarden wil vaak helpen. Alleen moet je aarde ook goed functioneren voor HF. De meeste huizen hebben wel een aarde, maar die is door zijn lengte hoogohmig voor HF. Mijn oplossing is voor de situatie dat aarden ook niet werk.

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Pagina: 1