Toon posts:

[BC3] Real-time DivX capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen waarmee ik in real-time een tv signaal (704*480)als DivX kan capturen. Het moet dus een digitale videorecorder worden.

Ik ben van plan een dual-TBird 1 GHz systeem te kopen die voor de nodige rekenkracht moet zorgen om dit werkje uit te voeren.

Zijn er mensen die real-time een tv signaal 704*480 en 128 kbit/s MP3 kunnen capturen? Welk systeem gebruiken jullie daar voor? Wat voor een tv-in kaart gebruiken jullie?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

realtime divx capturen????? das knap
real time encoden

op mijn 900 Mhz T-bird duurt encoden alleen al 8 uur voor een 90 minuten film,

een een dual 1 Ghz T-bird?

zijn die mobo''s er al dan :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

ik heb dit zelf ook al eens geprobeerd met een bt848 tv kaart
maar ik denk dat voor dergelijke signalen gewoon je pci bussnelheid ook gaat uitmaken
maar ik denk dat het met jouw thunderbirdje dus wel moet lukken
mij is het op 512x384 gelukt op 24fps zonder te droppen op een piii-550 @ 622
omdat je comprimeert is de snelheid van je harddisk niet belangerijk meer dus''das weer een zorg minder
ik denkdat je het beste een miro capturecard kan nemen want die worden ondersteund onder windows nt en 2000 en aangezien 2000 stabieler is dan 98 zou ik daar liever mee opnemen :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 14:38
*Zucht* Dual AMD mobos zijn er nog (lang) niet.
Real-time DivX compressie ie bijna onmogelijk. Zelfs de snelste 1.2 GHz Tbird haalt maar iets van 18 fps ofzo... Nog lang geen 25 fps...
Als je nu ff een winterslaap van 1 jaar houdt, dan kan je het kant-en-klaar in de winkel kopen :)

Voor de rest: "Dream on" :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

garbage
dat denk ik ook voor hem ja

maar 512x384 is ook nog best mooi voor divx en dat is ook nog op een piii te doen :)
[hint] :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
bl00dound, gebruik eens leestekens (je weet wel, punten enzo) in je verhaal man, sjezus...

enne... reken maar op q2 2001 minstens als je een dual geval wilt, maar ik denk dattet zelfs wel eind 2001 kan worden als het tegenzit.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• MaxxMark
  • Laatst online: 19:50

MaxxMark

HT is Tof!

je gaat TV capturen! dus is het zeker niet onmogelijk! ik zou niet w2k aanraden om dit in te doen om dat je bij w2k (zeker met video capturen) ZEEEER VEEEL snelheid inleverd voor de stabiliteit! ik zou gewoon win98se nemen! zelf draai ik w2k en w98se naast elkaar, ik geburik alleen w98se om te capturen omdat dat gewoon onder w2k net iets te kut gaat!

Ik hoop dat het je lukt, ben er zelf ook wel es op uit geweest :)

laat ff weten als het gelukt is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is komt de AMD 760MP Q2 uit. Daar kan ik wel op wachten.

Een P4 1.5 GHz haalt bijna 23 fps (hi-res DVD) zie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001125/p4-07.html

Een dual Tbird moet dan eenvoudig 25 fps (bij een lagere resolutie dan hi-res DVD)kunnen halen. Ik droom dus niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel onder w2k werken, w9x snapt niets van zo''n dual systeem :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 10 januari 2001 14:45 schreef GarBaGe het volgende:
*Zucht* Dual AMD mobos zijn er nog (lang) niet.
*KUCH ROCHEL ROCHEL*
dus ik leef in de toekomst?? heb eergister een dual AMD mobo gezien! een abit dual socket A mobo....

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb een logitech USB webcam en die kan op een 500 MHZ PIII met 192 MB ook op DivX lowmotion capturen. Ik weet niet hoeveel frames p/s maar het ziet er best aardig uit, dus met een beter PC en een goede TV kaart moet het ook lukken. Capturen is minder belastend als encoden!!!

Makkie ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

P5ycho : sorrie about that.

Eigenlijk heb ik weinig snelheidsverlies gemerkt in windows 2000, en volgens mij gaat de performance alleen maar omlaag als je te weinig geheugen in je bak hebt zitten.

btw, mijn ervaring met windows millennium is echt kut, het video compressen duurde opeens een uur langer vergeleken met windows 98.

het kan gewoon mijn hardwarecombienatie zijn,
maar ik raad het daarom dus niet aan :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 10 januari 2001 14:59 schreef Rambo_rules het volgende:
Ik moet wel onder w2k werken, w9x snapt niets van zo''n dual systeem :)
Ja das waar ja :) w2k doet wel aan multithreading, das mischien wel weer een voordeel, al vraag ik me af of je videocapture programma wel support heeft voor multithreading? als dat niet zo is heb je nog bar weinig aan het hele idee....

misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal :) maar 2 proc''s voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..

( forgive me if im wrong )

Verwijderd

MaxxMark: ik denk niet dat je het mis hebt

de meeste capureprogramma''s zijn vrij simpel kwa opzet en zullen vasts geen smp gebruiken

misscihen wel, hoor maar dan op de q3 manier (zoiets als zonder smp support 120fps en met smp support 135, JEEE :))

maar misschien dat de divx codec smp support of zo ? :)

b.t.w. -=BoKKiE=- : 900 mhz en dan 8 uur
dan zou ik mijn cpu checken als ik jouw was want een vriend van mij heeft een 1000 mhz en die doet er net geen 6 uur over
zo groot kan het verschil tussen 100mhz toch niet zijn ???

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 14:38
Op woensdag 10 januari 2001 15:01 schreef MaxxMark het volgende:

[..]
*KUCH ROCHEL ROCHEL*
dus ik leef in de toekomst?? heb eergister een dual AMD mobo gezien! een abit dual socket A mobo....
In welke winkel worden ze verkocht dan :?

Juist, ik zit zelf al met smart te wachten op een DDR-mobo voor AMD. Die dual gaan zeker veel langer duren (lees zomer) voordat die te koop zijn.
Tuurlijk zijn er engineering samples een half jaar van te voren, maar vaak werken die pas gedeeltelijk en zijn nog (lang) niet klaar voor massaproductie.

Dus: je leeft niet in de toekomst, maar het ligt voorlopig nog niet in de schappen. (zo, nou jij weer :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Zul je toch een van de betere video edit kaarten moeten kopen. Das niet goedkoop. Hiermee kun je capturen, daarna zijn er wel utilities die ze kunnen omzetten naar een algemeen formaat.
Let op je moet ook een snelle en grote harde schijf hebben.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 10 januari 2001 15:07 schreef bl00dhound het volgende:
MaxxMark: ik denk niet dat je het mis hebt

de meeste capureprogramma''s zijn vrij simpel kwa opzet en zullen vasts geen smp gebruiken

misscihen wel, hoor maar dan op de q3 manier (zoiets als zonder smp support 120fps en met smp support 135, JEEE :))

maar misschien dat de divx codec smp support of zo ? :)

b.t.w. -=BoKKiE=- : 900 mhz en dan 8 uur
dan zou ik mijn cpu checken als ik jouw was want een vriend van mij heeft een 1000 mhz en die doet er net geen 6 uur over
zo groot kan het verschil tussen 100mhz toch niet zijn ???
hmm net ff gekeken op de flask site, en ik zit thuis idd met een oude versie, denk dat ik straks maar ff de nieuwe neerhaal en ook die AMD optimized exe erbij prak |:(

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
<quote>
misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal maar 2 proc''s voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..
</quote>

Dat moet kunnen als het goed is, w2k ondersteund SMP, het maakt dus niet uit of het programma multithreading ondersteund, w2k regelt dat zelf anders wel. Al is het wel zo dat een dual tbird 1 GHz niet zo snel is als een tbird 2 GHz. Maar ik hoop toch dat ie net zo snel wordt als een single tbird 1.5 GHz. Nog even wachten op de benchmarks.

Het schijnt dat de 760MP chipset de L2 cache kan delen tussen de 2 cpu''s, wat een flinke performance boost kan geven.

• Lakini
  • Laatst online: 23-02 14:00
(jarig!)
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk tenzij je een of andere superpc thuis hebt staan.. gewoon DViX maken is al vrij zwaar

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 januari 2001 15:02 schreef MaxxMark het volgende:

[..]
Ja das waar ja :) w2k doet wel aan multithreading, das mischien wel weer een voordeel, al vraag ik me af of je videocapture programma wel support heeft voor multithreading? als dat niet zo is heb je nog bar weinig aan het hele idee....

misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal :) maar 2 proc''s voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..

( forgive me if im wrong )
Win98se doet ook aan multithreading hoor :-)
Niet aan multiprocessing... Maar goed, als je het in win2k gaat caputeren, kan je nog steeds flink profiteren van een 2e proc...
Dan laat je 1 proc ''dedicated'' compressen, en de andere AL het andere doen...
(Met win2k kun je instellen op welke proc een process draait, dus moet lukken)
Al het ide en pci gedoe gaat dan via de ene proc (proc0 bij voorkeur denk ik) en de compressie op de andere...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Nou, puur op video gebied is het best tedoen hoor capturen direct naar DivX!

Als ik een gecapturde MPG heb, en die puur alleen op video ga compressen (dus even het audio niet doe) dan doe ik dat met +-25fps ! Dat is precies genoeg om direct te encoden!

Ik kan het alleen niet aanraden! de kans dat je dan een frame dropt is natuurlijk erg hoog!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
moet je ff sparen voor een p4 2ghz systeem. de 1.5ghz deed iets van ~20 frames realtime capture.

dus met 2ghz moet je zeker wel de 25 of zelfs 30 kunnen halen :P

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Of je clustert ff de rekenkracht van alle pc''s in de buurt (regel maar een netwerkje :))...

Dan moet het toch te doen zijn ?

By each crime and every kindness, we birth our future

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan grootbeeld (7xx bij 5xx) niet realtime grabben, half beeld wel (352 bij 288 40-50% CPU load). Geluid moet ik er niet bij betrekken, dan flipt m''n pc helemaal, oftewel lukt niet realtime in mp3, dus gewoon ongecomprimeerd. Het kan goed zijn, dat mijn aangeplakte Video-in op mijn Asus V3800 TNT2 TVR de hoge resolutiegrab in DivX onmogelijk maakt en niet mijn CPU, maar dat is giswerk. Niet realtime comprimeren in DivX/MP3 gaat met 20-30 fps. Dit alles op een TB 1,2 Ghz, 266 FSB, 256 Mb.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
>real-time een tv signaal 704*480 DivX en 128 kbit/s MP3 ..........

Ik reken dat je dan een 3 a 3,5 GHz systeem, zoniet een 4Ghz nodig hebt om dat REALTIME te doen....

Op een P3-1000 gaat ie namelijk "maar" 5-6 fps en jij wilt realtime, dus 6 maal sneller....

Of je moet MJPEG/YUV411 gaan doen, dat gaat al op mijn K6-2 500Mhz goed, alleen de schijfruimte he :)
Ik raad je alleen wel aan om Win2K te installeren, dan ontloop je een hoop problemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
FF voor de goede orde: Ookal ondersteunt W2k/NT multithreading, als je proggie het niet kan, gebeurt het ook niet. Wel kun je dan gemakkelijker 2 proggies tegelijk draaien. Je kunt evt. één cpu aanwijzen voor het ene programma en de andere cpu voor een ander programma. W95/98/SE/ME doet niets met multithreading. Breng die jongen nou niet op een dwaalspoor.

Als je encoder niet multithreading ondersteunt, ben je eigenlijk op 1 cpu aangewezen. En tja, ik kan d''r ook niets aan doen, maar een P4 is op het gebied van video-bewerking en encoding nu eenmaal het snelste :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

ik snap niet hoe een hele snelle CPU voor realtime DIVx capturen gebruikt kan worden in combinatie met een capture kaart.

wat voor bussnelheid moet je wel niet hebben om zo''n enorme hoeveelheid data te kunnen verwerken?
zal wel aan mij liggen :?

• WiD
  • Laatst online: 04-03 10:29

WiD

Op zondag 06 mei 2001 11:44 schreef joostvdl het volgende:
ik snap niet hoe een hele snelle CPU voor realtime DIVx capturen gebruikt kan worden in combinatie met een capture kaart.

wat voor bussnelheid moet je wel niet hebben om zo''n enorme hoeveelheid data te kunnen verwerken?
zal wel aan mij liggen :?
Een serverbordje met 64bit PCI kan dat wel aan denk ik. Je betaalt er wel voor natuurlijk.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarom zou de bussnelheid uitmaken ?
de doorvoersnelheid van een pci lag geloof ik al op 133mb/s

en als je nu captured met bv een geforce met tv-in dan heb je heel de agp bus om te gebruiken

en normaal capturen gaat prima, en de divx stream die erbij komt is daar nog geen 10% van

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
MET MIJN CEL.466@525 kan ik 352*288 realtime divX capturen >:)

• Xandrios
  • Laatst online: 19:03
ik heb een Miro pctv pro, maar ik kan alleen *.avi capturen met de bijgeleverde software :(

Heeft iemand een idee welke software ik het beste kan gebruiken voor capturen/tvkijken?

Ik zou nl. wel errug graag in mpeg (oid) willen capturen, want dit vreet 5MB/sec :(:(

Iemand een idee?

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Je gebruikt met een TV-kaart bij real-time capturen ongeveer 20-25 MB/s alleen voor de video-stream van de TV-kaart.
dat gaat naar het geheugen. (die heeft ook niet een onbeperkte bandbreedte).
Als alles mee zit gaat die video-stream ieg in grote brokken tegelijk naar het geheugen, zodat je dan zo''n beetje de maximale doorvoer haalt.
De rest van de tijd gaat de CPU echt niet uit z''n neus zitten eten, maar moet vrij ingewikkelde operaties doen over de data. Met ''n beetje mazzel passen de blokken data waarover je een FFT moet berekenen in de cache (waarsch. niet, dus zeer ongunstige manier om geheugen aan te spreken).
Na de rest van de operaties (die lang niet allemaal in de cache kunnen worden uitgevoerd) wordt de data weggeschreven naar hdd, maar dat was niet zo''n overhead (zo''n 100kB/s)
Dus de toegang van/naar het geheugen is de bottleneck.
Daarom is een (dual) AMD niet zo''n gekke keus hiervoor, omdat die ook DDR ondersteunen.
Alleen zou het niet zo''n gek idee zijn om meer L-2 cache te hebben. (cache geheugen kun je ongepagineerd aanspreken, zodat het qua sneheid niet uitmaakt of je opeenvolgende adressen vraagt of kris-kras erdoorheen gaat, zoals bij compressie)
De snelheid van de PCI-bus is waarschijnlijk niet de beperkende factor

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Wat iedereen(bijna dan) hier lijkt te vergeten is dat flaskmpeg niet realtime opnemen is.
Flask decode eerst de DVD en dat gaat super traag. Of je het nu in RGB AVI opneemt of in DIVX het blijft traag en daarom duurt het zolang.

Als ik in virtualdub gewoon een avi compres in DiVX formaat doe ik dat met 70fps.

1GHZ thunderbird is dus snel genoeg om te capturen.

Nuff Said

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 10-03 16:00

TheFruitNerd

iets met fruit

Heb zelf een bt848 kaartje.
Maar met welk progje kun je dan realtime opnemen? ''k gebruik zelf TV Connect 5.4 wat niet echt heel erg fijn werkt. Adobe Premier 5.0 werkt ook niet echt heel super.
Any tips?

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Met 2x een 1,5 GHZ T-Bird moet het mogelijk zijn denk ik, ik haal zelf ook 12 fps met m''n 1,2 ghz t-bird:)

2x 1ghz is niet snel genoeg denk ik om realtime te encoden!

Gebruik 2x 1,5 ghz, dan zou je (als je encoder het ondersteunt) toch wel 25 a 30 fps moeten kunnen halen!

webOS all the way!

• Xandrios
Op zondag 06 mei 2001 12:11 schreef TheFruitNerd het volgende:
Heb zelf een bt848 kaartje.
Maar met welk progje kun je dan realtime opnemen? ''k gebruik zelf TV Connect 5.4 wat niet echt heel erg fijn werkt. Adobe Premier 5.0 werkt ook niet echt heel super.
Any tips?
Dat vroeg ik me ook al af...

een miro pctv pro heeft toch deze chip?

Verwijderd

Ik haal met mijn TB900 320x240 in realtime low-motion.... makkie
<EDIT>
Ik gebruik overigens een Ati Radeon 64MB DDR VIVO
</EDIT>

Verwijderd

Op een (nog niet overgeklokte) Duron 750 met een Hauppauge WinTV/PCI kaart kan ik real-time 400x300 Divx capturen, met een 160kb/s audiostream.

Ik gebruik hiervoor vcr en dat draait onder Linux :) Binnenkort ga ik FFMpeg checken.

Vcr heeft meerdere vaste capture resoluties. De eerstvolgende hogere resolutie is 640x480 en dan drop ik zo''n 4 fps.

Het leuke van vcr is dat je via telnet ff een tv-programma op kan nemen. Handig als je je op het laatste moment realiseert dat je Sex Court gaat missen ;)

• Xandrios
Op zondag 06 mei 2001 12:30 schreef Chiva het volgende:
Op een (nog niet overgeklokte) Duron 750 met een Hauppauge WinTV/PCI kaart kan ik real-time 400x300 Divx capturen, met een 160kb/s audiostream.

Ik gebruik hiervoor vcr en dat draait onder Linux :) Binnenkort ga ik FFMpeg checken.

Vcr heeft meerdere vaste capture resoluties. De eerstvolgende hogere resolutie is 640x480 en dan drop ik zo''n 4 fps.

Het leuke van vcr is dat je via telnet ff een tv-programma op kan nemen. Handig als je je op het laatste moment realiseert dat je Sex Court gaat missen ;)
klopt het dat je onder linux meer fps haalt als je codeert??

mischien omdat linux "lichter" is voor je compu oid?

• TD-er
Op zondag 06 mei 2001 12:09 schreef ElemenTAL het volgende:
Wat iedereen(bijna dan) hier lijkt te vergeten is dat flaskmpeg niet realtime opnemen is.
Flask decode eerst de DVD en dat gaat super traag. Of je het nu in RGB AVI opneemt of in DIVX het blijft traag en daarom duurt het zolang.

Als ik in virtualdub gewoon een avi compres in DiVX formaat doe ik dat met 70fps.

1GHZ thunderbird is dus snel genoeg om te capturen.
Maar dat is zeker het converteren van een klein formaat AVI (bijv 384*288) naar DivX.
Dat scheelt een factor 4 in pixels en dus ook waarsch. een factor 4 in fps tijdens compressie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Je kunt mischien ook een Axia kopen en die op 1,5 overclocken en als je een watergekoelde peltier setup hebt kun je mischien nog hoger. Op Tom''s hardwareguide gebruikten ze een Flask versie die niet geoptimaliseerd was voor Amd en haalden ze ong 12Fps op een 1,2Ghz.

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 10-03 16:00

TheFruitNerd

iets met fruit

Op zondag 06 mei 2001 12:00 schreef hilbren het volgende:
MET MIJN CEL.466@525 kan ik 352*288 realtime divX capturen >:)
Welke kaart en welk progje gebruik je hiervoor dan?

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

klopt het dat je onder linux meer fps haalt als je codeert??

mischien omdat linux "lichter" is voor je compu oid?
Dat weet ik niet. Ik heb al sinds 1995 geen Windows meer op m''n computer, dus ik kan geen vergelijking maken.
De meeste Divx-capture programma''s in Linux zijn gebaseerd op de avifile library. En die library maakt gebruik van Billy''s DLL''s. Misschien is het door dit principe wel langzamer.
Ik ga binnenkort echter FFMpeg proberen en die werkt o.a. in combinatie met de OpenDivx codec. Ik hoop dat die nog sneller is...

• BC3 Victim
aanvulling op dex, en mijn stukkie: win2000, rest zelfde als dex muv capture: 24 rgb ipv YUV2

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik was flauw van de moeizame (onmogelijke ?) opgave om video in televisie-kwaliteit met processorkracht te capturen.

Mijn advies: koop hardware die er voor gemaakt is.

Pinnacle DV500 pci-kaart captured 720x576 pixels bij 25 beelden/seconde (is volledige televisiekwaliteit) met een datastroom van circa 3.6 megabytes/seconde.

Werkt perfect; kost circa 1700 gulden......

• TD-er
wanneer je toch geen probleem maakt van die 3.6 MB/s kun je ook met goedkopere kaarten aan de slag hoor. de DC-10 voor f 500,--
maar het gaat hier nu net om bijv een PC als video te gebruiken en niet iedereen heeft 10 GB vrij voor een X-files aflevering.

• BC3 Victim
ik kan met mun duron (800:1000) en mun hauppage tv-go en mbv van Virtuul Dub rira relekst capturen 25 frames/sec 640 * 480. Met eventuele filters aan, frames drop is laag 1 per min ofzo. Gebruik divx codec low en 600 kbits/s en geluid niet comprimeerd. Alleen het is niet het mooiste, beter is het om met bijv. pic.video codec te capturen mbv virtual Dub en dan nog een keertje coderen mbv divx low en wat filters en en beetje offset (virtual duvb again)

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 03:13
Capturen in 704x480?
Raar formaat, eigenlijk.
Maar ik heb net een testje gedaan:

Systeempje:
-PIII-733
-Hauppauge WinTV Radio
-256 MB geheugen
(rest is niet zo relevant)

Software:
-DivX 311alpha
-VirtualDub 1.4c
-Win98 (1e editie)

Het capturen ging met
-YUY2
-audio gewoon PCM, 16 bit, 44,1 KHz
-DivX-instellingen: low-motion, 10 seconden tussen de keyframes, crispness 100, datarate 1200.

Resultaat op 704x480: bijna 24 frames/seconde.
704x576 gaf maar 20-21 frames/seconde.
640x480 ging goed, bijna geen framedrops.

Als ik de audiostream ook direct naar mp3 comprimeer, dan loopt m''n computer vast na afloop van het capturen, vreemd, maar het gebeurt gewoon.

Ik denk dat een 1GHz Thunderbird wel 25 fps moet kunnen halen op 704x480.
Maar zoals ik al zei, het is een vreemd formaat, geen standaard, voor zover ik weet. 704x576 is wel standaard, maar ik weet niet of een GHz Tbird dat haalt met 25 fps.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
wanneer je 480x576 of zo captured kan beeldkwaliteit nog heel goed zijn. Met mijn ATI All In Wonder haal ik dat realtime naar Divx of naar MPEG2. Codec voor MPEG2 werkt bij mij veel beter.....

Met Virtualdub Divx lukt realtime tot ongeveer 480x576 op mijn Athlon 900.

Voor gewoon video neem ik MPEG2 352x288 bij 3mbit/s. Doe dat onder win2k en processor load is dan 40%.Wanneer ik opname wil bewaren converteer naar Divx bij 900 tot 1200 kbits/s en mp3 geluid. Resultaat is dan beter als wanneer ik rechtstreeks met 6000 kbits naar Divx capture :?

Verwijderd

moet kunne, als ik met virtualdub filmpje encode gaat dat met 26fps, dus zou net moete kunne, maar als ik met pctv kaartje capture houd tie dat maar een halve minuut vol en begin tie frames te droppen, komt omdat die bt878 zo zuigen. Dus meet een 1,3 atlhonnetje moet het kunne denk ik.

Verwijderd

het zou misschien wel kunnen, maar ik kan het nog niet aanraden en zeker niet op zo''n resolutie. De kans dat je ineens framesdrop krijgt is wel erg groot.
Pagina: 1