Toon posts:

[BC3] Mp3 op minidisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat er minidiscs komen waarmee je 140MB aan Mp3 op de minidisc kan en die ook kan afspelen. Is dit waar en weet iemand waar dit te koop is.

Dat is beter als een 32MB Mp3 player van 400,-
:o:o:o
:o:P:o
:o:o:o

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
dat kan je minidisc dus in iedergeval nooit afspelen

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15231

Jaja, dat wordt nog wel wat hoor, MD, al issut door de jaren heen niet erg hard gegroeit,...ut komt er wel hoor (dat hoop ik, heb niet voor Jan Doedel zon ding*D)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 01:33 schreef modderfokker het volgende:
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15231

Jaja, dat wordt nog wel wat hoor, MD, al issut door de jaren heen niet erg hard gegroeit,...ut komt er wel hoor (dat hoop ik, heb niet voor Jan Doedel zon ding*D)
Het wordt niks zolang ze blijven hangen aan ATRAC |:(

Is toch onhandig? eerst mp3 converten naar ATRAC en dan pas erop zetten? En vergeet niet dat Sony waarschijnlijk een leuke verassing heeft in hun software, in de vorm van anti-piraterij beveiliging in hun software, net zoals ELKE sony mp3 speler tot nu toe :r

Verwijderd

Yep dazz wat ze willen voorkomen denk ik, Gehoer met Buma enzo,..
Waarschijnlijk aarom noemen ze de bestanden op hun mp3 spelers atrac3, utzelfde gebeurd denk ik dus met de niewe MD spelers.
Als dit een beetje van de grond wil komen, zal ik een blije man zijn :)

Verwijderd

Truwz,(beetje off-topic) als de IBM microdrive van de grond komt, zal de Dataplay even hard meegaan, wan da izz wel ff een dikke concurent op dit gebied.(prijs/capaciteit)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welk vliegtuig land, maar stijgt nooit meer op?.................nou?.........

Een modderfokker

p.s. Wel leuk, elf uur muziek op een MD`tje, maar wij (modderfokker, ik en anderen) hebben er geen fuck an. Tis alleen in nieuwe MD-spelers ingebouwd. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het klopt! Ik ben in 2000 naar de Seasons Show van Sony geweest, en daar is hij gepresenteerd. 5 uur muziek op 1 Minidisc. Er komt een hele lijn minidisc-mans en spelers/recorders uit. Allemaal inclusief PC-link kabel en software. Het principe werkt hetzelfde als mp3. Ik weet niet of je er ook daadwerkelijk mp3 bestanden op kan kopieeren.

McDirk

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Minidisc werkt nog steeds met ATRAC en zal dat altijd blijven doen. De nieuwe ''Long Play'' mode is simpelweg een feature waarmee je geluidskwaliteit inlevert om twee of vier keer zo lang op te kunnen nemen. Er is geen sprake van MP3 of iets wat daarmee te maken heeft. Als je zo''n ding op je PC aansluit wordt eerst de MP3 naar een simpele ongecomprimeerde datastroom (digitaal of analoog) omgezet en daarna door de MD speler weer gecomprimeerd. Als je dus voor een ''long play'' mode kiest word er ATRAC3 gebruikt wat een compleet vernieuwde versie is van het ouwe bekende atrac. Atrac3 is een betere codec dan MP3 qua effiency. Je neemt met zo''n MDLP apparaat op 132 kbit (160 min)of 66 kbit (320 min dus). Qua databeveiliging zijn er verder geen aanpassingen ten opzichte van het huidige MD systeem: je kan dus digitaal opnemen van CD, voorbespeelde MD, analoog opgenomen MD of de optische uitgang van je geluidskaart en je kan van al het andere analoog opnemen.

Verwijderd

Kan je dat long play ofzoiets dan op elke MD doen??

Verwijderd

Neuh, die "longplay" functie (LP2 en LP4) zit alleen op de nieuwere modellen zoals de Sony MZR-700 en de Sony MZR-900.

Ik heb de MZR-700 en ik moet zeggen dat het prima werkt allemaal.
Ik neem altijd op met LP2 (160 mins) en dat is voldoende voor mij.

Wat ook lekker is; de batterijen gaan lang mee. Ik gebruik um 4 dagen achter elkaar... en dan laad ik hem 3 uurtjes op en dan kan ie er weer 4 dagen tegenaan.

Top ding....
ben blij dat ik geen MP3-speler heb gekocht.

Verwijderd

begin er een beetje spijt van te krijgen dat ik zon ding heb gekocht...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 11 mei 2001 14:36 schreef knutsel het volgende:
begin er een beetje spijt van te krijgen dat ik zon ding heb gekocht...
Bedoel je een mp3 of een md spelertje? Waarom heb je daar dan spijt van?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb liever een Minidisc Speler dan een MP3 Speler... Ik vind het geluid van Minidisc vele malen beter dan dat van MP3. Het heeft meer diepte en dynamiek.

Ik ben ook werkzaam bij een lokaal radiostation en daar draaien we ook heel veel van MD af. Echt een supersysteem.

Zelf ben ik al ruim 3 jaar eigenaar van een MZ-R35 en heb al ruim 3 jaar alle nieuwste hits op MD staan (ook zonder internet).....

Als je voor kwaliteit gaat ga dan voor Minidisc met Atrac en als je voor gebruikersgemak gaat en makkelijke uitwisseling tussen speler en PC kun je beter een MP3 Speler met ram of cd kopen.
Pagina: 1