[BC3] scherm knippert

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Hoe komt het nou weer dat mijn scherm heel irritant knippert. :?

Ik bedoel dit had ik nooit bij m''n tnt2u.
Ik heb het niet bij alle spellen, maar wel bij deus ex en Stunt GP.
Lager klokken van de gF2MX helpt niet en andere spellen (RA2, Halflife, crimson skies) werken wel goed, evenals 3d mark.

Setup:
msi 6167
tbird 700@900 (slot a)
256mb mem
Geforce 2MX 210mem 225core
iiyama 404

I’m not like the OTTERS

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
refreshe rates ?....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yup check je refreshrates, had ik ook toen in W2K had geinstalleerd, op een of andfere manier pakte W2k mijn kaartje na het installeren van de drivers op 60Hz, en ik vroeg me af wat het was, totdat ik een testje draaide, en tot de conclusie kwam , dat de refreshrate veels te laag stond.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• actieman
nee volgens mij is het niet de refreshrate...
oh vergeten te vertellen:
ik gebruik WinME :+
Det 6.47 en de laatste amd ide & agp drivers (750 chipset)

I’m not like the OTTERS

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Volgens mij :? ???
Dit weet je dus niet zeker, check in iedergeval de refreshrates, als jouw monitor het niet kan laten zien moet je ff een proge draaien die dat wel kan, windows geeft soms ook niet de juiste aan onder kopje "adapter" in het eigenschappen palet onder je bureaublad...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had een flikkerend beeld in DirectX als V-Sync aan stond, dus als die nog aan staat (default) dan moet je dat even uitzetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bij mij was dat ook eventjes een probleem na het installeren van nieuwe drivers. Gewoon overal v-sync uitzetten en het flikkeren is als het goed is over!

• actieman
ja volgens mij,
tuurlijk kan ik wel die refreshrates wel oproepen (iiyama monitor) maar niet vanaf m''n werk :+

dat v-sync zou het best wel eens kunnen zijn, zal vanavond eens ff kijken...

een vriend van me (met ook een gf2mx kaart, maar dan van ander merk) heeft hetzelfde probleem.

wel iig snks voor jullie support

I’m not like the OTTERS

• actieman
argg tis weer terug :(

Nu echt helemaal overgestapt op win2k, maar het probleem is er weer :(

Het beeldscherm knippert heel irritant bij black & white :'(

En het heeft imho echt te maken met die v-sync.
Die volgens de Nvidea display props echt op "always off" staat. (t werkt ook nie bij on, of een andere instelling)

Ook de refreshrates zijn goed, gewoon 100hz bij spelen...

Plz, help...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb nou presies het zelfde probleem. Eerst met m''n tnt2 nooit een flikkerend scerm, en ik had er gisteren een gforce 2mx in en niewe nvidea drivers (12.blabla) erover. Maar die kaart beviel me niet, dus heb ik m''n tnt2 er maar weer in, en nu flikkert het scherm (net of je 40 Hz hebt ofzo). Terwijl windows wel aangeeft dat hij op 85 zit. Nu zij er net iemand op dit forum dat windows het soms niet goed weergeeft, ik denk dat dat hier ook het geval is. En waar kan ik V-sync uit zetten? en wat is dat eigenlijk??

• actieman
ik heb nu detonator 7.58 geinstalleerd met overal vsync uit en het werk perfect :)

I’m not like the OTTERS

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MO...

"v-sync on" voorkomt juist dat je video kaart meer beelden per seconde kan genereren dan dat de refresh rate van je monitor hoog is. Het beeld zou dus niet moeten knipperen (of iritant flikkeren in D3D of OpenGL)

Door "v-sync off" te zetten kan je video kaart juist meer beelden genereren dan je monitor kan laten zien en dat kan resulteren in een iritant knipperend beeld.

Zet dus je "v-sync on" en kijk of in de opties van het spel deze ook op "on" staan
Pagina: 1