Toon posts:

[BC3] Mag een CRT dooie pixels hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat van een LCD scherm er bepaalde toleranties zijn wbt dooie pixels, maar hoe zit dat met CRT schermen?

Ik heb een gloedjenieuwe 22" IIyama VM Pro 510 en er zit en dode pixel in. Moet ik dat accepteren?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Zit waarschijnlijk een vuiltje (stofdeeltje ofzo) in de buis. Geef hem eens een flinke trap!
Ik zou het in ieder geval niet accepteren. Hij is duur genoeg!
Volgens de wet mag je alles binnen 8 dagen ruilen, dus dat is ook een optie.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
nee, dat mag niet :)

• kalizec
  • Laatst online: 25-08 18:47
DAt zou ik zeker niet accepteren. Bij LCD schermen zijn dode pixels al dubieus, maar bij een CRT is een dode pixels totaal onacceptabel.

Het overigens ook de eerste keer dat ik gehoord heb van een dode pixel op een CRT-monitor. Ik raad je aan om een andere monitor te vragen, je bent nl niet verplicht een ''beschadigde'' monitor te accepteren bij levering, het betreft hier namelijk een productie fout.

Immers deze dode pixels worden veroorzaakt door een verkeerd aangebrachte, oplichtende laag op de binnenkant van de beeldbuis.
Kennelijk zit er aan de binnenkant van jouw buis een plekje waar deze laag ontbreekt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 17:24 schreef JvdBosch het volgende:
Zit waarschijnlijk een vuiltje (stofdeeltje ofzo) in de buis. Geef hem eens een flinke trap!
Ik zou het in ieder geval niet accepteren. Hij is duur genoeg!
Volgens de wet mag je alles binnen 8 dagen ruilen, dus dat is ook een optie.
Geloof mij .. het is geen vuiltje .. ik heb me een ongeluk gepoetst. Ook kabels gewisseld, kleurdieptes, resoluties .. enz.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Op zondag 31 december 2000 17:24 schreef JvdBosch het volgende:
Trappen? Denk niet dat ''t helpt, en zou ik zelf ook niet doen...

Ik zou echt proberen de 22" IIyama VM Pro 510 te ruilen, want anders dan blijf je je eraan irriteren..

Zit eigenlijk de dode pixel in het midden van de beeldbuis, of ergens aan de rand?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Speedy
  • Laatst online: 25-08 11:13
Vind voor een monitor van 2300 piek wel dat je wat mag verwachten, zou er mee teruggaan.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Het zit ongeveer 2 cm van onderen .. een paar cm van het midden naar links.

Verwijderd

Jep, en nu maar hopen dat de winkel niet te ver weg is :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heb het ooit gehad met een LG FT795+ ... ben meteen terug gegaan, dat zou ik met zo''n dure monitor zeker doen :o !

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 17:35 schreef voxell het volgende:
Jep, en nu maar hopen dat de winkel niet te ver weg is :)
Tilburg > Leiden ..

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeer eerst eens iiyama zelf te bellen, hoef je dat ding misschien niet naar Graficall te slepen. Ik heb zelf ook een dooie pixel in mn A901HT zitten, die is er na 6 maanden opeens verschenen. Ik heb die monitor nu een jaar en ik ben te lui m om te ruilen :o.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb wel eens gelezen dat er 2 of 3 verrotte pixels in "mogen" zitten, voor dat de fabrikant em terrug neemt?
Maar zelf zou ik em proberen om te ruilen.

Niet op voorraad.

Verwijderd

t''is een iiyama...geen probleem..gwoon ff iiyama bellen en je krijgt een nieuwe :)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb het ook met een oude 17 inch.

Hij verscheen er ook opeens na 3 kwart jaar.

Ik zit er niet mee, want hij is niet meer van mij :+.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik weet niet of je bekent met de manier waarop ''straal''monitoren (normale monitor) gekeurd worden maar meestal is het zo dat er een centraal gedeelte (cirkel vanuit het middelpunt) is waar GEEN dooie pixels mogen zitten. Aan de rand mogen ze wel in zeer beperkte mate zitten mits ze niet te veel opvallen. Dit keuren gebeurt door mensen.
Je kan nu net die ene hebben gekregen met een dooie pixel buiten het centrale gedeelte die WEL opvalt.
Typisch geval van pech. Probeer hem iig te ruilen al geef ik je weinig kans dat je een andere meekrijgt aangezien het produkt aan de door hun gestelde normen voldoet.

Verwijderd

offtopic:
Jezus Hlpdsk, je hebt ook geen mazzel he??
Ik heb es een beetje je topics gevolgd enne er gaat een hoop niet goed bij je.

Dit is geen geslijm ofzo hoor, t viel me alleen op, sterkte met alles (en dan bedoel ik als laatste je monitor, maar dat snap je wel )

Maar nu ff on topic, nee ik zou t iid niet pikken dat je,na zo''n kapitaaltje uitgegeven te hebben, nu tevreden zou moeten zijn met een monitor die niet helemaal ok is. Terug ermee dus!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zuigjaar ...

Verwijderd

Het mag wel. Top 3 of 5 missing pixels kunnen ze gaan lopen zeiken, maar vaak doen ze er niet moeilijk over, puur vanwege het feit dat het haast niet voor komt.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 22:39 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb een zuigjaar ...
[voorzichtig grappige modus]
Dit jaar duurt niet lang meer en volgend jaar kan dan alleen maar beter worden, tenminste dat zeggen alle optimisten :? :) :? ????
[/ voorzichtig grappige modus]

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Wat staan hier een onzin-reacties in zeg.

In CRT-monitoren zitten meestal meer dode pixels dan een LCD-monitor... Je zit ze alleen minder goed.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:44
Vette pech :( . Bij iiyama hoef je niet aan te kloppen. Heb ik ook gedaan met een stofje middenop het scherm. Volgens iiyama valt dit binnen de specificaties en er is niks aan te doen. Zuigt, maar het went wel.

• JvdBosch
Kut! Nu is er bij mij ook een verschenen!! Midden in het scherm! Heb je Iiyama nog kunnen bereiken en wat zeiden ze? Ik ga zeker morgen bellen. Ik heb niet voor niets zo''n on-site-garantie!

• BertV
  • Laatst online: 08:03

BertV

Handgemaakt

BertV heeft gewoon 1310720 werkende pixels
met een goedkope Iiyama :+

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Ik heb op mijn 17 inch ook een dooie pixel gehad.
Ik heb iiyama gebeld, en ze kwamen hem on-site omruilen.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 21:50 schreef G3R10 het volgende:
t''is een iiyama...geen probleem..gwoon ff iiyama bellen en je krijgt een nieuwe :)
ja die gasten komen hem voor je omruilen

• JvdBosch
Eerst heb ik Iiyama gebeld, maar die zeiden dat een pixel niet kon uitvallen tijdens het gebruik en dat dat niet onder de on-site garantie viel. Ik moest Graficall maar bellen.
Ik dus Graficall gebeld, sturen die mij door naar ??-plan (ff naam vergeten), omdat die de garantie afhandelen voor hen.
Ik dus die maar weer gebeld en dat vrouwtje zegt vrolijk "Nee meneer, dat valt binnen de specificaties". Klotezooi!! Heb ik kromgelegen om het geld bij elkaar te sparen om nu eindelijk eens een keer een goede monitor te kopen (F1300,-!!) en dan krijg ik dit gezeik.
Ik dus weer terugbellen naar Iiyama met het hele verhaal. Volgens de vent die ik toen aan de lijn had valt dat inderdaad binnen de specs (<3 dooie pixels) en kan het ook gewoon een stofje zijn. Het zou zo weer over kunnen zijn (effe degaussen bv).
Ik zie het nog even aan en als het niet overgaat kan meneer Iiyama een brief op poten van mij verwachten!

HlpDsk> Hoe heb jij het met jouw monitor geregeld?

Verwijderd

:'(

Verwijderd

Ik heb nu al 3 dooie pixels terwijl ik de monitor pas 2 dagen heb :'( Ik zal meteen ff contact opnemen met leverancier

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

dus:

Het moraal van dit verhaal:

Zoek, voordat je je monitor koop, in de winkel ff naar dooie pixels,
dat scheelt een hoop gezeik

Zo, dat was het weer

:)

It seemed like a good idea at the time

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''t ding is nieuw.. ok, het is HEEL ERG ONETHISCH, maar kan hij niet ''per ongeluk'' helemaal kapot gaan?

Ruilt een stuk makkelijker..

[edit]
daarnaast kun je de vraag stellen of iemand voor dat bedrag met een dode pixel laten zitten wel ethisch is

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

HlpDsK knalt jou 22inch ook al zo hard??

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 23:16
[grappige mode]
Heel veel IIyama''s hebben dooie pixels. De mijne 2 hele rijen zelfs, van links naar rechts, zo''n 5 cm. van de boven- en de onderrand af. :)
[/grappige mode]

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Mmm, op mijn 15 inch van Philips (ja tis kut :)) heb ik er ook 1tje zitten... bijna rechtsbovenaan. Alleen kheb gebeld naar Philips : Ja we brengen er wel 1tje; komen ze met een nog slechtere / ook al gebruikte monitor aanzetten waar de knopjes (van contrast en brightness en zo) helemaal van naar de klote zijn en je zo dwars door je monitor kunt drukken :(. Bel ik weer op na dat zooitje; "Ok, we brengen er wel nog 1". Nou halen ze die ene weer op, brengen ze een nieuwe (ik had wel de hele tijd mijn huidige met dooie pixel in huis nog) en daar mankeerde ook wat aan : Beeld kwalteit was zo beroerd : je zag overal van die vage puntjes; geen dooie pixels of zo maar... Ik bel weer op (nu was ik echt mad) : "Haal dat zooitje maar weer op, ik hou mijn eigen wel". Die service van Philips sux gewoon ; monitor kapoet en ze brengen een nog slechtere er voor in de plaats. Tja het was niet zo''n dure monitor en ben toch van plan om nog een nieuwe te kopen dus ik doe er niet zo heel moeilijk over (en je ziet ut amper).
Pagina: 1