[BC3] G400 nou echt gaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nou had al last van dit http://www.ademmen.nl/arnold/huh.jpg af en toe.

Nou had ik net na opnieuw opstarten ineens dat ik niet meer als 800x600x16 kon krijgen... drivers geuninstalled en standaard vga geinstalleerd opnieuw opgestart ... ff drivers opnieuw installeren maar krijg niet meer als 800x600x16 dat zuigt.

heb verschillende drivers gebruikt. heb een kt7 ... misschien die agp driver ?

Verwijderd

He! Wacht eens even! Daar heb ik ook een paar keer last van gehad op mijn G400! (Dat rare verstoorde beeld dus.)

Maar volgens mij alleen maar in 16bit modus. In 32bit modues had ik er volgens mij geen last van (zou wel een acceptabele workaround wezen, iemand anders ervaringen hiermee?)

Nieuwste drivers helpen niet.

Tevens heb ik het alleen een aantal keer in 16bit modus EN in win9x meegemaakt. Dus niet in Win2000 of Linux...

Ik heb mijn G400 overigens in een Asus P5A zitten (K6-III Socket7), en aangezien dat een totaal ander mobo is dan de jouwe, zou het daar dus ook niet aan kunnen liggen...

Oh ja, toen ik mijn G200 had geupgraded naar een G400 kreeg ik mijn Win2000 machine ook in geen mogelijkheid boven de 16 kleuren... (niet 16bit, 16KLEUREN). Volgens mij maximaal 800x600, maar niet meer dan 16kleuren als ik het me goed herinner. Kreeg het alleen maar goed door W2K opnieuw te installeren... :(

• Dezjay
Ik heb dus ok maar 16KLEUREN.

gekke is dat ie ineens maar 16kleuren had nadat ie opnieuw was opgestart.

heb nu een vanta er in en nou zie ik net ook een verdacht streepje ergens die er niet hoort te zitten...

Iemand anders een ID ? gaar agp slot? nieuwe agpdrivers wou niet helpen net geprobeerd

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik had het dus net ook, het gebeurt bij mij gek genoeg vaker bij flash animaties als bij andere dingen.
Mijnes staat op 1152x864 op 24bits ware kleuren. Wat doen we d''r an? Kan het misschien zo zijn dat ie een beetje warm wordt ofzo?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Klinkt nogal afgezaagd, maar een clean install (format c: /q/u) helpt bijna altijd

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:31
Matrox heeft op hun een site een uninstaller staan voor de drivers. Probeer eerst die eens en dan de laatste versie drivers. Misschien dat dat helpt...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Je kan eens proberen je G400 BIOS te reflashen. In de G400 flash eprom kunnen nog wel eens spontaan bitjes omvallen - een bekend probleem wat Matrox heeft geprobeerd te ondervangen met hun BIOSGuard progletje dat periodiek de boel reflasht.

Als reflashen niet werkt dan misschien oververhitting, of de IRQ is aan de wandel gegaan.

Verwijderd

same problem here, met de G400 (32mb).
Over het totaal verstoorde scherm heb ik het dan.

Ik heb het alleen meegemaakt wanneer ik een DivX-tje aan het bekijken ben, en dat overschakel van fullscreen naar een window.

Mijn res. is btw 1280x1024 en 24bits kleuren.

Iemand een oplossing?

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb het ook, maar alleen als ik mijn tv-kaart gebruik op een resolutie hoger dan 1024x768. Het heeft volgens mij iets met busmatering te maken, iets waar mijn p5a niet al te blij van wordt geloof ik.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Gelukkig heb ik er met m''n G450 nog nooit last van gehad, ''t zal wel een typisch probleem zijn van de G400...

Verwijderd

Ik heb een A7v moederbord, dus het lijkt me sterk als het aan de AGP instellingen ligt...Maar ik zal hem i.i.g. eens op 1x zetten

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Bij matrox weten ze het volgens mij ook niet:
check dit draadje op het matrox forum: forum.matrox.com/mgaforum/Forum9/HTML/003358.html

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dat beeld ben ik al zo vaak tegengekomen.
kan 3 oorzaken hebben:

1 Hitte --> meestal is dat NIET de veroorzaker, maar als je g400 te warm wordt gaat ie zo doen.
2 Als je de g400 teveel hebt geoverclocked kan dit ook optreden (niet errug waarschijnlijk, want dat zie je meteen bij het overclocken zelf)
3 DE MEEST VOORKOMENDE OORZAAK: Je G400 of mobo heeft problemen met AGP2x. Oplossing: zet AGP1x aan in bios, zet AGP1x aan d.m.v. reg-hack, zet AGP1x aan d.m.v. Matrox Tech Suport Tweak Utility.

Ik zelf had er met mijn MAX ook last van op een BX bord. Na upgrade naar i815 bordje heeft ie 1 week op agp2x kunnen draaien totdat ik die leuke kleurlijntjes waar had. AGP1x aangezet en draait weer als een zonnetje.

het verschil tussen AGP1 en 2 is toch nul, dus gewoon op AGP1x zetten!!.

Sys Specs

• GREENSKiN
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik had het dus net ook, het gebeurt bij mij gek genoeg vaker bij flash animaties als bij andere dingen.
Ik heb dit ook! Zodra ik op een site met flash kom, duurt het niet lang voordat ik verneukt beeld of een crash krijg. Het is dus bij mij ook pas sinds een maand ofzo, en ik wordt er gek van. BIOS flash helpt niks... :(

• Diago
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik HAD het ook met mijn Mystique G200 op 1152x864x16 in w2k SP1.
Logitech MouseWare 9.22 gedeinstalleerd en de standaard w2k drivers gebruiken en heb er al 2 weken geen last meer van?!

• N8w8
  • Niet online
Ik heb nooit ergens last van gehad met mn G400 MAX (draait op 104MHz AGP2x op n 440BX).
Misschien omdat ik alleen Linux en BeOS draai? (NB: dit is geen troll/flame)

• Dezjay
Heb echt alles geprobeerd ga zo meteen bios flashen dan nog ff proberen in een andere pc anders is ie dood :(

• Capo
  • Niet online
Ik heb dat ook gehad.

Zat in de combinatie oc en drivers.

Andere drivers en toen was het al veeeeel minder.

stukje terug geklokt en opgelost..

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik heb last van die gare via chipset op me moederbord. Ook de chipset die op het msi (694d) moederbord zit werkt aardig tegen. Gevolg is zoals hierboven, een gaar beeld, maar ook spontane lock-ups. Sommige via 4-1 drivers lossen wel wat op, maar niet veel. Heeft iemand hier ervaring mee? (vast wel)

• Dezjay
Nou heb hem ff getest in een win9x bak met ook een kt7 geen probs..

ga maar ff w2k installeren

• psy
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Dit is een bekend probleem van de G400 hoor!!! Ik heb het zelf ook, maar alleen onder windows 98.

Dat jullie dit niet weten vind ik echt ongeloofelijk: als je DMA uitzet (onder Advanced Properties geloof ik) heb je er geen last meer van. Het is zeer zeker geen oplossing, maar het kan wel handig zijn als je met iets belangrijks bezig bent.

Maar als ik me niet vergis is het eigenlijk vrijwel altijd een IRQ probleem.

Trouwens onder win2000 heb ik er geen last van.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• psy
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

O ja, en wat sommigen ook beweren: een clean install werkt dus niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Trouwens denk er wel aan dat G400 ALTIJD op irq 9 of hoger MOET zietten omdat ie anders raar kan gaan doen.

Sys Specs

• Capo
  • Niet online
PSV : Dat staat bij mij standaard uit..

• GREENSKiN
Mijn G400 zit op IRQ 7... ik kan me alleen niet voorstellen wat daar mis aan is, kan iemand mij dat uitleggen?

Oja, ik heb hier ook nog een leuk screenie van wat er bij mij gebeurd:
Afbeeldingslocatie: http://www.greenskin.net/garbage.jpg

Het allervreemdste is dat dus de screencapture anders verneukt is dan wat ik op het beeld zag. Het leek net of alle rode pixels een stuk of 16 pixels naar rechts verschoven stonden, alles was half-transparant erdoor.

• Dezjay
Nou heb nu echt van alles geprobeerd.

na de eerste keer w2k op nieuw geinstalleerd hebben en 4in1 videokaart geinstalled en hij doet het weer

geluidskaart installen nog steeds goed.

dx3r geinstalld foute boel :(

Nu heb ik hem der out gehaald heb ik het nog steeds dis echt niet grappig meer snap der geen fuck van

alles in w2k staat ook op irq 11 in het bios niet

• Dezjay
Nou ik heb het echt gehad met dat ding.

Koop wel een MX iemand g400 kopen met blue orb en ram heatsinks

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
:Z

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Dezjay
Lijkt me sterk voornaaste probleem is dus dat hij niet boven 800x600x16 KLEUREN !!! wil

dat andere heb ik afen toe

Verwijderd

Het beste is wat skytale al voorstelde:
FLASHEN die boel!
99% van de storingen zijn dan opgelost! *D

• GREENSKiN
Flashen helpte bij mij niet, maar ik had ergens gelezen dat deze patch het probleem zou verhelpen, en het is gelukt (volgens mij... nog niet genoeg tijd gehad om te testen)! :)

www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

• GREENSKiN
DezJay, jij kan denk ik het beste Windows overnieuw installeren, het klinkt puur softwarematig wat jij hebt.

Installeer je de drivers wel met het Matrox setup proggie?

• Dezjay
flashen gedaan
bios update gedaan
w2k opnieuw geinstalled

alle drivers geprobeerd en eerst geuninstalld met dat matrox proggie

niks helpt.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

zoals ik al eerder zei: ZET AGP OP 1x en zorg dat je g400 op irq 9 of hoger zit.

ik geloof dat irq9 en hoger primary irq''s zijn of zoiets dergelijks. die krijgen voorang op de pci bus boven de lagere irq''s. de g400 schijnt dat nogal nodig te hebben.

nog iets: zet je AGP aperture size zo hoog als je mobo aankan!!!!!!! (is ook een gevoelig iets voor de g400).

Sys Specs

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

nog iets: ik had op mijn oude bordje (bx) ook die rare screens in W2k. Aleen de beta 601 of 600 (weet ik niet zeker meer) driver werkte bij mij goed onder w2k. mischien dat je die is moet proberen.

als je ze niet kan vinden heb ik ze hier wel voor je.

Sys Specs

• Dezjay
agp1x heb ik ook geprobeerd.

het grootste probleem is dus de 800x600x16kleurne

komt bij dat ie altijd goed deed

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

als je er helemaal niet meer uitkomt moet je ff een berichtje posten op Matrox Tech Forums. forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

Daar wordt ie dan beantwoord door Matrox
tech. support.

doe het wel na 5 jan want:
December 27, 28, 29, January 3, 4, 5
Technical Support will be operating at half staff. There may be no participation from technical support on our forums

Sys Specs

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook rare dingen gehad met mijn G400.
Systeem Asus P5a, 96 Mb PC100 CAS 222, Matrox G400 16 Mb singlehead, AMD K6-2 450 Mhz, bla bla bla...

Buiten de ellende (of creativiteit) met de ALi chipset (Alladin V), dus AGP 1x, had ik ook enorm baat bij driverversie 5.54. Alle versies daarboven, met name de 6.xx versies gaven altijd rommel op het scherm. Probeer je Matrox ook op IRQ 11 te zetten exclusief, dat vindt ie geloof ik wel fijn.

Verwijderd

Ah ik heb ff gekeken en mijn SB Live en G400 zitten op dezelfde IRQ...alleen kan ik in windows de resource settings niet veranderen :? moet ik de kaart nu in een ander slot drukken of moet je dat in de bios instellen?

edit:
Nou ik heb in de bios gezegd dat ie de G400 irq11 moet geven en de SBLIVE irq 9, maar windows doet er niks mee :(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Gebruik dan PNP Os = No om te voorkomen dat Windows de instellingen van je BIOS negeert :).
Misschien dat je ACPI ook uit moet zetten, maar doe als laatste, want daar kun je gezeur mee krijgen met het afsluiten van je PC.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ik heb met de technische luitjes van matrox gechat, en ze zeiden dat onder win2k het niet erg is als de irq''s geshared worden. Hier is mijn thread :
http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum9/HTML/005107.html
Ik heb het ding maar terug gebracht naar de winkel. Er zit nu een Diamond stealth 64 met 1 mb geheugen in mn Duron 1000 met 256 MB geheugen :)
Pagina: 1