[BC3] 3dfx is dood dan maar een radeon?

Pagina: 1
Acties:

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik was eerst van plan de voodoo 5500 te halen, maar ik dnk niet dat dat nog een goed idee is.
is voor een ssocket7 mobotje (500 mhz binnenkort upgrade -->x ghz).
is de driver ondersteuning goed? ik draai win98, beos, en win2k. ik vind beeldkwaliteit (2d en 3d) belangrijker als 100+ fps.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Neem toch maar een Voodootje.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 23:32

JT

VETAK y0

Radeon. heb ik ook, echt een toppert qua kwaliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik zou geen 3dfx kaart meer kopen tenzij je tevreden bent met de drivers die ze tot nu toe uitgebracht hebben. All werknemers zijn zo''n beetje exit (100 man in dienst van nVidia inclusief Gary de brain achter de voodoo chips) en degenen die er nog zijn zullen wel opzoek zijn naar een nieuwe baan.
Opzich werkt de V5 uitstekend (heb''m zelluf 8-) ) en heb je geen driver updates meer nodig,(jammer van de HSR) op 3dfiles kun je nog wel drivers krijgen. Maar de 3dfx site biedt geen support meer. Mischien komt dat doordat 3dfxgamers opgeheven is.
Als je jezelf prima kunt redden dan zou je nog kunnen overwegen om een V5 te kopen, maar ik zou die kaart nu zeker niet meer aanschaffen. Ook zie ik al dat diverse winkels de V5 uit het assortiment hebben gehaald.
De Elsa GF2 kaarten schijnen ook een prima beeldkwaliteit te hebben. En het valt allemaal wel mee, zo ontzettend slecht is de nVidia nu ook weer niet. Het valt pas echt op in de hoge resoluties 1600x1200.
De 16bits van de Radeon is ook bagger, ik denk dat de nV hierin nog beter is, vooral omdat je een beetje met FSAA kunt klooien. Je bent met een GF2 iets flexibeler met de FSAA toepassing. De Radeon heeft maar 2 standen. Je moet je keuze eigenlijk laten bepalen door de spellen die je speelt. Gebruik je hoofdzakelijk openGl dan moet je voor de Geforce 2 GTS of Pro gaan (MX zuigt, flame.... ;) ) Gebruik je daarnaast veel D3D dan zou je aan de Radeon DDR kunnen denken.
Maar ik zou nooit een GF2 of een Radeon op een socket7 systeem zetten. Vooral met de Geforce is dat vragen om problemen. Hoe een Radeon daar mee omgaat weet ik niet.
Als je een kaart zoekt die een beetje futureproof is denk ik dat je met de Geforce 2 het verste komt. Beter is om te wachten tot je je nieuwe systeem hebt en dan alles in een keer kopen. Met een beetje geluk is dan de nieuwe generatie kaarten met DX8 compliance ook uit.

Verwijderd

ffies een tip, wacht tot die Ati Radeon kaarten goedkoper worden en verzamel wat meer info over die kaarten. En meisschien duurt het ffies totdat 3dfx weer met iets nieuws begind. Dus ik zou het wat tijd geven, ik zit er namelijk ook over in.
Ik heb zelf een voodoo4 4500 en die doet het prima. En ik kijk wat rond en kijk naar testen en dan koop ik hem zelf als het zover is en als het niet bevalt dan ruil ik hem gewoon in. Maar mijn v4 4500 doet het prima.

GreetZ by Naap

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

SLashHead schreef
De Radeon heeft maar 2 standen
Niet helemaal meer waar, met de RaidOn Tweaker kun je nu ook 3x FSAA aanzetten. (naast 2x en 4x).
Pagina: 1