[BC3] Beeld "wordt breder" bij witte windows

Pagina: 1
Acties:

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m''n NVIDIA GeForce2 MX en W2k.
Als ik een window open (maakt niet uit welk programma het is) en er zitten witte vlakken op, wordt mijn beeld breder (start button verspringt iets naar links en klok iets naar rechts). Hoe meer wit hoe groter de verspringing. Als ik dan vervolgens alt-tab naar een window waar geen wit in zit, verspringt ''ie weer terug.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken voor een oplossing?
Als drivers heb ik 6.3.1.0 welke de nieuwste zouden moeten zijn.
Of is het eerder iets wat door m''n monitor wordt veroorzaakt? (Fujitsu-Siemens)
Alvast bedankt!

Exact expert nodig?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Dit verschijnsel heet "pompen" en wordt veroorzaakt door een te zwakke voeding van je monitor. Heeft niets met je videokaart te maken.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Ik dacht altijd dat dat kwam doordat electronen elkaar afstoten, en dat dus bij een wit beeld (=veel elektronen) ze wat van elkaar afbuigen....

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Dat dacht ik ook ja...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Dit is een typisch verschijnsel van goedkope electronica in je monitor...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11

Dark

who tweaked the light?

Het betreft den ik een zwakke lijn-trafo. Als de monitor nog redelijk nieuw is (en nog garantie heeft) dan onmiddelijk wegbrengen.

Als het een oud beestje is kan je overwegen om hem zelf weg te brengen, als het nog de moeite waard is. Een beetje reparatie bedrijf kan dat euvel meestal wel verhelpen door een nieuwe lijn-trafo te plaatsen. zo''n reparatie kost wel tusen de 150 en 250 gulden denk ik...

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02
Moet je maar eens opletten wat er gebeurt bij el chipo tv-eetjes bij de kijkshop vandaan, das pas erg :(

en ja, ik heb zo''n el chipo bij de kijkshop!

Hoe kleiner de monitor verspringt bij die beelden, hoe duurder de monitor wordt (moet je zo''n sony ding nemen twv 1200, heb je er geen last meer van :P kom ik weer aan met el chipo bij scheer en foppen, 17" voor 550,- wel leuk beeld verder hoor, verspringt niet veel.
Wel lastig is dat ie in het begin wat breder is :? na een tijdje valt dit alweer reuze mee :)

OK

• Crazy D

Crazy D

Topicstarter
Tnx voor de replies, woensdag 1st thing in the morning is het regelen dat ze de on-site garantie waar komen maken :)

edit:

al lijkt het wel te schelen hoeveel ''ie verspringt, als ''ie langer aanstaat lijkt het verschil minder te worden. Alleen zakt dan na een tijdje m''n startbutton weg zodat ik de hoogte van het beeld weer moet aanpassen :? ... Of misschien heb ik nu teveel zitten blowen, dat kan ook.. Maar verspringen doet ''ie echt...

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Topicstarter
Sorry voor het uppen van de ouwe draad, maar ik vond het wat zonde om er een nieuwe aan te wagen..

Ik ben ondertussen 3 Fujitsu-Siemens monitoren verder, en via de klachtenafdeling heb ik te horen gekregen dat:
Wij hebben uw bevindingen gecommuniceerd richting onze technische afdeling die dit heeft onderzocht en het verspringen van het beeld ook heeft geconstateerd (je moest ook wel blind zijn om het niet te zien). Het beeld verspringt een aantal millimeters wat door onze technische afdeling bij deze monitoren als normaal wordt beschouwd.

Onderzoek heeft opgeleverd dat u het best de resolutie van uw monitor op 800 bij 600 pixels in kunt stellen. Bij deze resolutie is het verspringen van het beeld minimaal.
Hmm en dat gaat dus over een 17".. 800x600... |:( dan kan ik computeren zonder m''n bril op te zetten, en kan de buurman ook meteen meekijken...

Nou ben ik technisch niet dusdanig goed om hier met hun over in discussie te gaan. Ik vind het vette onzin. Je koopt een monitor die tot 1600x1200 kan gaan (misschien hoger, maar toen kon ik de tekst op de display properties niet meer lezen...), en die moet je bij 800x600 draaien... |:(

Heeft iemand nog goeie argumenten om hier wat mee te doen, of moet ik het merk fujitsu-siemens maar gauw vergeten, en voortaan een echt merk kopen? (nou ja dat sowieso dus...)
(tuurlijk heb ik ondertussen wel een goeie monitor, maar ''t is wel handy als ik op m''n brand-pc ook normaal beeld heb... ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1