Heda people, heb een probleempje.<P>Me systeem hangt bij bepaalde akties, meestal met internet explorer, maar meerdere plaatjes in beeld pikt ie ook niet, quake3 freezed bij het ID scherm en verder nog bij wat andere dingen krijg ik vette screen corruption gedoe.<BR>Ik ben alle forums afgeweest om oplossing te vinden, heb ook al heel wat dingen geprobeerd,<BR>agp2x, agp aperature op 128mb, kaart eropnieuw ingedaan, nieuwste bios, nieuwste drivers, oudere drivers. niets schijnt te helpen. Op me oude systeem deed ie het wel nog, kan me niet voorstellen dat ie kapot is.<P>huidige systeem:<BR>athlon 500, k7m, sb live, 128mb en ja doh de matrox g400 dualhead 32mb agp.<P>Ik zoek dus eigenlijk iemand die het zelfde had en weet waar het probleem ligt.<P>btw nog ff preciese beschrijving van de crash:<BR>verscheidene lijnen op het beeld, een vaag boxje bij de muis pointer, en hoop kleurtjes.<BR>Muis is trouwens nog het enige wat blijft werken na crash. et vreemde is dat ik bv starcraft gewoon zonder problemen kan spelen.<P>plz help..
Verwijderd
soort gelijke fouten van de g400 komen vaak voor. 9 van de 10 keer was het een productie fout van matrox. Heb je al een andere kaart geprobeerd ???
Uhm... even offtopic: ik heb een Xentor 32 (TNT 2 Ultra) met soortgelijke (nou ja, in ieder geval vage, en vrij willekeurige) crashes. Zou dat ook door productiefouten kunnen komen?
[This message has been edited by Pathfinder (edited 23-01-2000).]
[This message has been edited by Pathfinder (edited 23-01-2000).]
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
een productie fout lijkt me in dit geval onmogelijk aangezien hij het perfect deed op mijn p2b-f pII266
Verwijderd
Het is moeilijk voor te stellen maar die productiefouten zijn echt heel knullig. Echt van die kleine lullige foutjes. 2d wat bijvoorbeeld bij maar 1 programma slecht deed en vastliep. Was ook prod. fout. beetje slordig van Matrox<BR>Maar je hebt alles al geprobeerd ?????
nah natuurlijk niet alles..<BR>alles wat ik tegen kwam op forums en faqs hebbik zo goed als allemaal geprobeerd..<BR>maar alle suggesties zijn natuurlijk welkom..<P>Ik moet nu trouwens aan een project werken, heb dus even me oude Viper330 er in gezet, en echt helemaal geen problemen, et zou echt kut zijn als me matrox naar de hoeren is (figuurlijk).
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gehad!! G400 16mb werkte aantal maanden probleemloos en plotseling tijdens potje UT: rare graphics in de vorm van horizontale kleurige strepen. De meeste andere games gaven dezelfde problemen: bevroren beeld met rare muis die nog wel werkte. Ik ben na een tijdje klooien teruggegaan naar Paradigit om de kaart te laten testen. Volgens hun was de kaart niet kapot, maar omdat ik de betreffende TD-gast goed ken kreeg ik toch een andere mee. Thuis aangekomen nieuwe kaart erin en ....Probleem opgelost
Gewoon teruggaan met die karat en omruilen voor een andere want waarschijnlijk heb jij ook een hardwareprobleem. succes
Een vriend van me had dat probleem ook.<BR>Ik heb zelf ook een g400 die werkt perfect en als we zijn g400 in mijn pc stopte hadden we hetzelfde probleem... oftwel kaart stuk.<BR>Wij terug naar de winkel en we kregen zo een nieuwe mee en die doet het perfect !<P>dus gewoon ff omruilen
hmmz, ben bang dat ik em niet om kan ruilen, denk niet dat ik die bon ooit nog vind,<BR>en ik heb dat ding ook al sinds september ofzo
Verwijderd
ken je niemand met ook een g400 ? Ik weet niet waar je hem gehaald hebt maar een beetje aardige zaak doet niet zo moeilijk.
Verwijderd
shit dit probleem heb ik nu dus ook..Af en toe gewoon corrupt beeld, en als je Q2 probeert te spelen loopt ie vrij snel vast. Misschien heb ik hem gesloopt omdat ik de IO voltage steeds op 3.6 had. Hij deed het gewoon opeens na een tijdje, erg raar! ik hoop dat ik hem nog om kan wisselen...
Heb toevallig ook een SB live..:) maar daar zal het wel niet aan liggen.
Heb toevallig ook een SB live..:) maar daar zal het wel niet aan liggen.
Heb zelf ook Matrox G400 (DH, 32Mb), en een SB Live!
Mainboard Abit BE6, p3-800 erop.
Maar goed, binnenkort (lees: morgen ofzo) pleur ik de G400 eruit, G450 eTV ligt al klaar
Mainboard Abit BE6, p3-800 erop.
Maar goed, binnenkort (lees: morgen ofzo) pleur ik de G400 eruit, G450 eTV ligt al klaar
als je die Aperture size eens op 4 mb zet en kijkt als het dan werkt.... mn Stealth III kaartje werkt ook niet goed (vastlopers, vage kleuren etc) als de aperture size hoger staat dan 4 mb!!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb je ''m al eens naar AGPx1 geforceerd?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
G400, ALTIJD op AGP 4x waar mogelijk, anders grote kans op particles, dat sowieso. Verder misschien IRQ voor AGP forceren aan of uit. G400 willen ook niet op een AGP bus van > 66 Mhz.. dus goed op 2/3 als je 100mhz fsb hebt.
Verder staan die instellingen ook in de manual op de sit van Matrox meen ik,
Succes!
Verder staan die instellingen ook in de manual op de sit van Matrox meen ik,
Succes!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
bedankt voor de reactie peeps, ik zal het vanavond eens proberen.
Maar het vage is dat ik niks heb gedaan of veranderd en dat ie ineens vaag gaat lopen doen...Windows2k opnieuw geinstalleerd en CPU teruggeklokt maar het helpt geen kloot.
Zal die andere bios settings eens proberen
Maar het vage is dat ik niks heb gedaan of veranderd en dat ie ineens vaag gaat lopen doen...Windows2k opnieuw geinstalleerd en CPU teruggeklokt maar het helpt geen kloot.
Zal die andere bios settings eens proberen
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn Rage 128 in combinatie met een SB Live! Value onder Windows 98. Nieuwe drivers deden niets. De SB Live in een ander PCI slot + het geheel opnieuw installeren van windows (Format C:) verhielp het probleem.
Exacte probleemomschrijving:
* Corrupte fonts
* Crashes bij het weergeven van plaatjes
* Vastlopen bij scrollen in windows vensters
* Open GL en Direct 3D ==> Vergeet het maar!
Exacte probleemomschrijving:
* Corrupte fonts
* Crashes bij het weergeven van plaatjes
* Vastlopen bij scrollen in windows vensters
* Open GL en Direct 3D ==> Vergeet het maar!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
waarom zijn jullie er zo zeker van dat het de kaart is als ie het prima deed in je oude bord ?!?
Waarschijnlijk ligt het aan de K7M, die dingen doen wel vaker moeilijk namelijk.
Bovendien is Matrox niet de enige die weleens een productiefoutje heeft... GF2Ultra''s hebben er veel alst van gehad, en een hoop kaarten hadden ook memoryproblemen (kleine corrupties in het beeld)...
Waarschijnlijk ligt het aan de K7M, die dingen doen wel vaker moeilijk namelijk.
Bovendien is Matrox niet de enige die weleens een productiefoutje heeft... GF2Ultra''s hebben er veel alst van gehad, en een hoop kaarten hadden ook memoryproblemen (kleine corrupties in het beeld)...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Pagina: 1